Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks nye mærkningsordning

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OnSafe:
Med vores mærke, tjekker vi løbende din webshop, uden ydeligere omkostninger end det gebyr, som du betalte ved oprettelse.

Her har vi præcist essensen.... Hvem er vi? - Det skal jo da som minimum være en jurist. - Og gerne flere.

Det i forsøger at sælge er et brand. Og af den værste slags... Et brand uden andet end brandet selv... - Det kræver ENORME ressourcer på....... Branding!

Som jeg lagde ud med, jeres idé er god og prisværdig.  - Men jeg kan ikke se hvad det er i tilbyder mig for de 1300,- kr.

Jeg tror at det at bygge et brand kræver en meget stor start-kapital. - Og den bærer jeres side ikke præg af at i har.

Men alligevel.... Held med foretagnet!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det basale problem for den nye slags mærkningsordninger, er at de prøver at sælge noget de ikke har nemlig troværdighed.

Jeg er sikker på at folkene bag super flinke, men det gælder jo egentligt for de fleste mennesker. Så man kan se en grund til at godkender, er usædvanligt troværdig, så kan man ligeså godt for sin nabo til at tegne et certifikat logo.

Men jeg kan godt forstå den fristelse det må være, at starte en e-mærkningsordning, for det ligner utroligt let tjente penge, der er ingen investering, der er ikke de store arbejde eller udgifter forbundet med produktionen og man kan påstå at leverer det samme som konkurrenten, bare billigere.
Men det store problem, er at det man leverer ikke rigtigt er noget værd.

Jeg vil klart anbefale jer, at kigge på hvordan I kan få konceptet drejet over til at være noget værd for jeres kunder, desværre vil det nok både kræve investering og hårdt arbejde. Men se på Trustpilot, de har gjort det og dem går det fantastisk.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i overvejet at tilbyde jeres service gratis i det første år, eller indtil i når x antal brugere, for derved at skabe en brugerskare der kan være med til at give jeres mærke værdi. Jo flere sider mærket kommer ud på, des bedre vil det jo virke.

Og jeg synes det er forkert at sætte prisen ud fra jeres omkostninger, prøv i stedet at sætte prisen efter værdien for kunden. Hvad giver i kunden af værdi? Og hvordan kan i eventuelt øge denne værdi? Giver en godkendelse af jer fordele i google, kommer man på en portal for godkendte shops, eller hvordan tjener butikken de 1250 kr ind igen. Med tiden kan i f.eks. lave test af konverteringsrater før og efter jeres mærke kom på siden, og derved vise at flere faktisk handler på en side når den har mærket (er det modsatte tilfældet må I jo tygge på hvad der skal ændres).

Har I overvejet samarbejde med nogle interesse organisationer? Snak med Tænk, Forbrugerrådet eller nogle andre og få dem til at sige god for jeres ide, så er der meget mere vægt bag.

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hmnnn  endnu en mærkningsordning?  E-mærket, Trustpilot, Svanemærket, Varefakta, Ø-mærket, S-mærket, Blomsten, CE-Mærket, DS Mærket...  Som det står at læse et sted "Find e-mærket netbutik eller tjek om butikken er fup"  Hvor skal det ende?  Den hæderlige købmand kan ikke længere fremstå som hæderlig blot fordi han virkelig ER hæderlig, men der skal betales til "nogen" der kan sætte diplom på, så længe det varer, altså indtil det næste mærke dukker op.  Pardon, denne kommentar er måske lidt saltet, men mange mennesker er allerede blevet taget ved næsen af e-mærket, så hvorfor ikke også dette.

Det ville være på sin plads at lære folket lidt om sund fornuft.  Desværre fungerer den slags ikke når der for det meste handles ud fra en enkelt parameter: Laveste pris.

Bortset fra det, god vind til jer Smile.  Bare fordi jeg ikke vægter den slags mærkninger betyder det jo ikke at produktet ikke kan sælges, og der kan tjenes penge Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Når der nu sælges tryghed så synes jeg at I skal præcisere ejerforholdet. Der er altså forskel på om en side "ejes" eller "administres" af en person. Selvom jeg normalt ikke går op i branchekoder - så har jeg svært ved at se det seriøse i et firma registreret for planteavl sælge tryghed på nettet. Blot et par småting....

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
har jeg svært ved at se det seriøse i et firma registreret for planteavl sælge tryghed på nettet. Blot et par småting....

Hvis jeg havde haft muligheden skulle du have 6 stjerner for den dér Yes

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige en lille 'fejl' på jeres side. (om-os siden)

Jeg kan se at i har to sælgere og en teamleder.... - Hvor er de jurister der skal vurdere andres sider i.f.t. gældende dansk lov? - Og dem der skal løse tvisterne mellem medlemmer og kunder?

Der mangler vist at komme nogle folk på den om-os side.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er ikke den eneste der har bemærket det.

Jeg ville nok hurtigt blive mere bekymret over dem som udsteder mærket end d webshops som har købt det.

Lidt lige som ham der kommer og laver min el og komme i weekenden med reklamer for at læge fliser.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er klart, at vores mærke indtil videre ikke er 'kendt', men det er som sådan heller ikke nødvendigt, før det giver tryghed. Så længe at kunden ved, at de har mulighed for at se hvad vi har tjekket, er vi er sikre på, at kunden med større sandsynlighed vil handle der, end hvis det ikke var der. -

Som nævnt tidligere mener jeg også i kraftigt undervurderer hvor meget det handler om at være "kendt" samt skabe et seriøst brand omkring noget som dette her, der skal give sikkerhed.

Pt mener jeg ikke at man som butik/køber føler at i har ret meget troværdighed, som trods alt er hvad i sælger - Dette ville jeg arbejde seriøst på.

Går man ind på fx E-Mærket sidder der en hel flok jurister og lign så man faktisk føler at de kan garantere reglerne ordenligt osv - Hvem har denne kompetance ved jer ?

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at det er kommet masser af spørgsmål. For ikke at spamme tråden, vil jeg svare på dem allesamen i ét indlæg...

@Henrik : Ja, jeg kan godt se, at det virker underligt. Årsagen til dette er, at virksomheden før har haft beskæftiget sig med noget andet. Det er ikke noget, som du behøver at bekymre dig over.

@Carsten Hej Carsten, det er et godt spørgsmål du stiller, og jeg kan sagtens forstå at du undre dig.
Vores salgsrepræsentanter står for alt kontakt mellem netbutikken og kunden, det vil sige tvistløsningsformularen. Med hensyn til det juridiske har vores salgsrepræsentanter et skema, som de hele tiden kigger efter når de gennemgår en webshop. Skemaet er formet så det hele tiden overholder den danske lovgivning.  Hvis vores medarbejder støder på noget når de gennemgår webshop, som ikke er nævnt i skemaet, vil det blive noteret og vi har jurastuderende som back-up Smile

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)