Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansæt amerikansk kæreste i eget firma, til opholdstilladelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Mar 14
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så fik jeg endelig oprettet mig på Amino. :-) Hej alle!

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.

Situationen er den, at min kæreste er amerikansk statsborger og han indtil nu har boet i Danmark på et studievisum. Studievisum'et udløber om et par måneder, og han fylder først 24 år til november (hvorefter vi vil være gift så han kan blive boende uden problemer).

Så nu skal vi jo lige finde ud af, hvordan han bliver boende i Danmark indtil november 2014.. :)

Jeg har selv et velfungerende anpartselskab, og kan egentlig godt bruge hjælp til indhold på nogle internationale sider. Så spørgsmålet er jo så, om han kan få et såkaldt "work permit" hvis nu jeg ansatte ham? P.t. får jeg også kun en beskeden løn selv, og firmaet har egentlig ganske fin økonomi til også at betale ham en løn (ellers kunne han jo overtage min). :)

Hvad tænker I? Tror I at det er muligt, eller er der evt. andre muligheder vi bør undersøge?
 

På forhånd tak!
Rikke

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

rikkebistro:
Hvad tænker I? Tror I at det er muligt, eller er der evt. andre muligheder vi bør undersøge?

Danmark er et skræk eksempel for at få borgere fra andre lande ind til 

Mindste krav for løn er 

Betingelser

Det er et krav, at man er tilbudt arbejde med en årlig løn på minimum 375.000 kr. Beløbsgrænsen på 375.000 kr. er er en absolut nedre grænse. Dette betyder, at kravet om en årlig aflønning på minimum 375.000 kr. skal være opfyldt i hvert enkelt optjeningsår, også selv om der evt. afholdes ferie uden løn. Feriepenge optjent i et ferieår med udbetaling det følgende år kan ikke indgå i beregningen af den årlige aflønning i optjeningsåret.

Om det er special regler når det er samlevende ved jeg ikke.

Jeg ville tage fat på en advokat med speciale i "sammenføring" og høre hvad mulighederne er

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Göteborg
Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Caroline Kjelsmark Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke

NU kan der være noget særligt i jeres tilfælde og eventuelle særlige aftaler mellem USA og DK. Men generelt er det sådan at "work permit" kun gives indenfor områder hvor der er mangel på arbejdskraft. Alternativt er højtlønnede jobs.

Umiddelbart lyder det som om at det bedste I kan gøre er at forsøge med et turistvisum indtil han bliver 24 - et visum hvor du inviterer ham

INden du begynder at bruge mange penge på advokat så tag dig god tid på www.nyidanmark.dk, der har du de fleste regler og vejledning. Du kan også besøge diverse debatfora om emnet. (f.eks. ægteskab uden grænser) www.aegteskabudengraenser.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=5169 

Held og lykke

Caroline

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)