Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aesiras-brugere - hvad synes du om programmet?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så forsøgt mig længe med Aesiras...

Og er stadig ikke kommet igang. Egentlig vil jeg tro det er et rigtig godt program når man først har fået opsat alt. Men jeg har valgt ikke at bruge standardopsætningen og det har altså nu givet mig nogen problemer med at få opsat bogføringsgrupper.

Det virker nemlig til at man SKAL oprette sådanne på både debitor, kreditor og varer - hvilket jeg ikke kan gennemskue da jeg f.eks. har lavet varesalgskonti til hver enkelt leverandør jeg har. På en debitor kan man kun vælge en bogføringsgruppe som jeg ser det, dvs. man bliver nød til at have flere debitorer... måske jeg ikke har helt ret, men det tager noget tid med svar fra dem hver gang man sender en mail, så ved ikke om det kan gøres på andre måder.

Men ellers tror jeg bare det er et godt program, det virker overskueligt at skulle arbejde i, måske fordi det lidt har et Outlook design - men igen jeg er ikke færdigendt i det, så det er svært at svare konkret på.

Dog kan jeg se du på din side skriver det koster penge efter 30 dage, det ser det også ud til på Aesiras hjemmeside, men jeg har fået oplyst at det forbliver gratis selve regnskabsdelen.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ganske tilfreds, især fordi det har en masse smarte features, som ingen andre kan. Jeg bruger standardopsætningen og den fungerer som den skal, hvorfor lave om, når det der er er godt nok. Har "skruet lidt" hist og pist, men det virker godt nok. Og nu kommer en rigtg BOG snart. En stor en - se det er suverænt og den koster ikke noget. Med teori og praksis og eksempler og det hele har jeg læst. Hvem gider de der PDF-filer, som alle andre vedhæfter i rå mængder men som man ikke gider åbne, skrive ud eller læse på skærmen. Hilsen Randi

Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Techright:
især fordi det har en masse smarte features, som ingen andre kan

Hvilke?

Når det er en masse, så må du kunne nævne ti Smile

Synes PDF'er er smarte. Så folk selv kan vælge, om der skal skoves træer eller blot flyttes nogle elektroner.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Agerskov:

Synes PDF'er er smarte, så folk selv kan vælge, om der skal skoves træer eller blot flyttes nogle elektroner.

Enig.

Men hvor ville det dog være dejligt, hvis forfatterne tog hensyn til, at vi læser det online.

Der er alt for mange, der sætter det op i spalter, så man skal scrolle op og ned....

 

 

 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:
hvis du har prøvet Aesiras, ville det være dejligt med en kommentar her:

http://mitregnskab.dk/?p=19&s=brugerne

Tak

Hej Anette,

Jeg har kun lyst til at kommentere anonymt, kan man ikke det ?

Jeg er glad for Aesiras. Det var forholdvist nemt at komme igang, selvom jeg ikke har det store kendskab til regnskab. Jeg valgte Aesiras, da det bygger på en MS SQL database (den gratis Express version). Det betyder for mig at jeg kan integrere systemet med f.eks. et webbaseret timesystem, som jeg også bruger. Jeg kan nemt indlæse data i Excel osv. da der er adgang til databasen fra Office pakken.

Jeg vil give det 10 efter din skala....

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Din e-mail kommer ikke videre. Du kan nøjes med at skrive fornavn og undlade at udfylde punktet med hjemmeside. Så er du anonym. E-mailadressen bliver kun brugt til at sende dig et link, du skal klikke på for at godkende kommentarerne. Jeg samler ingen oplysninger ind.

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ja, og flere til. De kommer her og jeg kan sagtens finde på flere. Men der skal jo også tjenes penge ;-)

  1. Der skal ikke købes koder til alverdens funktioner og moduler for at komme igang med at føre et normalt regnskab samt fakturere.
  2. Der skal ikke hele tiden købes mere og mere databaseplads.
  3. Automatiske betalingsposter i kassekladde ved køb og salg – se det er smart, især når man har en web-shop der ekspederer mellem 250 og 400 kontantordrer pr. uge.
  4. 100% integreret web-shop. Alt hvad man opretter og retter i systemet kan med det samme ses i shoppen – og alt salg i shoppen kommer direkte ind i systemet. Ingen "natlige" kørsler eller behov for forskellige konsulenthuse til at supportere forskellig software og skænderier om hvem og hvis program er der skyld i dit og dat.
  5. Automatiske påmindelser vedr. moms og andre frister - det er dyrt at glemme....
  6. Intelligent liste over mangler og skæverter i opsætning - hvor er jeg glad for at jeg slipper for at få overraskelsen med det samme i stedet for når jeg en sen nattetime sidder træt og stresset og skal opdatere et eller andet hvor systemet absolut svigter - nu kan jeg se det på forhånd.
  7. Det er nemt at exportere til Excel
  8. Fantastisk søgefunktion, du kan søge på alt - og den er gennemført i hele systemet - det er smart.
  9. Tilpasning af udskrifterne - det glæder jeg mig til at kaste mig over en dag.
  10. Standardopsætningen af stamdata er god – lige til at gå igang med.
  11. Hver bruger sine skærmbilleder – man bestemmer helt selv, hvordan det skal se ud. Og det bliver gemt til næste gang man benytter samme skærmbillede.
  12. Din egen menu og udskriftmenu– saml det du bruger mest under egne favoritter
  13. Nem budgetfunktion - man kan indtaste direkte på en konto eller via en budgetkladde - hvis det skal være rigtig avanceret
  14. Indlæsning af bilag, det er genialt – du kan gemme en PDF-udgave sammen med en finanstransaktion. For det første kan du starte med at indlæse bilagene og så bogføre dem mens du sidder i campingvognen eller i båden eller where-ever - og - når det så er sket, så kan du se bilagene uanset hvor du befinder dig i verden og hvem der skal se dem, der har adgang.
  15. Dokumenter kan vedhæftes f.eks. kunder så alle kan se aftaler osv direkte på kunden i systemet. Også genial til varer: Varedeklarationer, brochurer osv.
  16. Bogen – bogen er det bedste påhit – hvem gider sidde og læse på en skærm. Det gør ingen - det gør brugere af regnskabssystemer i hvert fald ikke. Hvorfor mon der er solgt over 5000 bøger om C5, de to fra forlaget Globe? Det er nok fordi vi ikke gider sidde og læse en gnidret tør referencemanual på skærmen. Og fordi vi gerne vil kunne sætte røde streger, ”små gule lapper” og notere ting ned og læse i fred og ro i toget eller i bussen eller hjemme i sofaen om aftenen. Så glem alt om PDFere til os - det kan være det er smart til nørder der skal installere en dims eller andet - men ikke her i denne økonomiverden.
  17. Og så får jeg også brug for batchnummerstyring, der kan trace et vareparti i hele dets levetid i systemet, og at man kan bruge stregkodescanner til det. Det har jeg hørt kommer i den nye version inden længe. Jeg sælger bla. også varer der kræver batch (vinleverancer), så det glæder jeg mig til. Det hænger sammen med serienummerstyring, der knyttes til en enkelt vare, f.eks. et vinkøleskab.

 

Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Og dertil kommer at jeg fik John ( mod betaling :( )at indlægge at man også kan indlæse FIk filer .Gratis til Jer andre vil jeg tro. Men endnu en funktion der gør at programmet er vær at vælge . Derudover kan der ære spørgsmål som han er hurtig til at besvare også udenfor normal tid . Han yder en excellent service.Aldrig mere C5 og andre dyre programmer , der først og fremmest efterlader brugerne dybt frustrerede og man skal altid grave dybt ned i lommen for at købe konsulenttimer etc  

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)