Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gong Energy - amerikanske dollar sætter gang i app

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 09
Indlæg ialt: 202
Fra  Monbo Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

På side 571 i SEO 2.0 af Mikkel Demib står der i punkt 69: "Grib en trend" Eet blandt mange gode råd i den bog.

I forbindelse med spiludvikling til iOS, har jeg forsøgt mig et par gange nu, med at forfølge en trend eller rettere et politisk aktuelt emne. Det er sjovt for man kobler sig på den energi der ligger i den konstante omtale i medierne af det aktuelle emne.

Mit første emne var sagen om Lars Løkke Rasmussen og GGGI - dette medførte spillet "Lille Lars" hvor man skal undgå lavt gående fly alt imens man samler bonuspoint.

Seneste emne er sagen om Bjarne Corydon og salget af aktier til Goldman Sachs - dette blev til spillet "Gong Energy". Begge spil er til iOS7.0 og ligger på AppStore.

I Gong Energy skal man placere mønter og olietønder på brættet i takt med at de produceres. Dannebrog kommer frem med mellemrum og skubber værdierne ned i New Yorks gader. Mønterne giver point og olietønderne fyrer en helikopter afsted som man så kan klikke på og få point når den eksploderer. Gong'en fungerer som en energi-impuls der sætter yderligere gang i mønter og olietønder.

Eneste ulempe ved at forsøge at være på beatet med punkt 69 i SEO 2.0 - er tidsfaktoren...

Det tager alt fra een uge til mange år at udvikle et spil - de bedste spil tager nok lidt mere end en uge (selv om udvikleren af Flappy Birds kun brugte et par dage eller tre...). Men tiden til udviklingen af spillet går fra aktualiteten af emnet + selve godkendelsen af spillet kan tage 6 dage eller mere hos Apple - så alt i alt kan der nemt gå 3 uger og spillet kan være uaktuelt - men sådan er verden jo - det er bedst at være hurtig på aftrækkeren hvis man vil være morsom i rette tid :-)

Prøv selv at smadre nogle helikoptere i "Gong Energy" - om ikke andet kan du få nogle aggressioner ud hvis du er SF'er :-) eller hedder Bjarne Corydon. 

Besøg webshop med unikke håndlavede smykker på Monbo.dk

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)