Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man godt platte et .dk domæne med det samme i .com, eller.se

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle,

 

Hvis man har fundet et godt dk domæne som så er optaget af et dansk firma, må man så godt registrere det samme med andre endelser f.eks. com, se, osv.?? og benytte dette selv ?

 

F.eks. dette (det virker i hvert fald ikke som Bilkas officielle hjemmeside på svensk, selvom de bruger det blå bilka logo)

 

www.bilka.dk

www.bilka.se

 

Mvh REELK

Tilmeldt 27. Sep 13
Indlæg ialt: 499
Fra  Wordpress support Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

REELK:
Hvis man har fundet et godt dk domæne som så er optaget af et dansk firma,

Jeg synes simpelthen det er imponerende at du overhovedet spørger - eller kan være i tvivl.. endda med overskriften "platte" og jeg går ud fra at du ikke mener juleplatteConfused

Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Roberts.dk:

REELK:
Hvis man har fundet et godt dk domæne som så er optaget af et dansk firma,

Jeg synes simpelthen det er imponerende at du overhovedet spørger - eller kan være i tvivl.. endda med overskriften "platte" og jeg går ud fra at du ikke mener juleplatteConfused

Jeg syntes det er imponerende at du kan komme med sådan et dumt svar

Nu er det jo nok ikke et problem med dit domæne da det er optaget på stort set alle endelser - medmindre der er nogle der platter dig, men i min branche så er jeg og langt de flest af mine konkurrenter kun et dk domæne, og jeg ville da blive ked af det hvis f.eks. en af mine konkurrenter benyttede mitdomæne.com. mitdomæne.nu. eller f.eks. mit domæne.se og åbnede en shop der solgte præcis de samme produkter som jeg gør

Men det er så fuldt lovligt kan jeg forstå på dig

Mvh REELK

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du skulle omformulere dit oprindelige spørgsmål således man forstår hvad det er du vil.  Således som du har spurgt forekommer det mest sandsynligt at du har fundet et godt navn til et domæne, men at dette desværre allerede er optaget i .dk udgaven, og at du derfor vil høre om du gerne må "platte" det ved blot at regge det som .com i stedet.  Pardon hvis det skulle være misforstået, men jeg tror nok de fleste vil opfatte dit spørgsmål på netop den måde.

Hvis du søger lidt på nettet vil du nemt finde mange afgørelser omkring dette emne - som andre skriver, der kan være strid omkring navnet, dets anvendelse og dertil hvad der eventuelt sælges.  Almindelig god markedsføringsskik vil dog medføre at man naturligvis ikke forsøger at sælge præcis det samme produkt via stort set samme firmanavn.  Det holder ikke.  Lovligheden har jeg ikke udtalt mig om, det synes jeg selv du skal finde ud af, det kan du godt.

Om der er nogen der platter mig?  Jeg kan forstå du har givet dig tid til at tjekke diverse registreringer, fred med det - huskede du også datoen? 

Nu har jeg svaret, selvom jeg egentlig ikke gider når nogen kalder mit svar "dumt" - det er ikke særligt konstruktivt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)