Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg mon gå grossist vejen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Wallz.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,
jeg søger lidt gode råd til det næste skridt i mit iværksætter projekt..
kort fortalt har jeg fundet på et koncept jeg blander leg og kreativitet til kunst på væggen. Konceptet kan ses på www.wallz.dk og den tilhørende www.facebook.com/Wallzdk. Wallz er vel en blanding af legetøj, spil og kunst.
Som det kan ses har jeg en fungerende (hjemmelavet) webshop, men der ligger forud et stort og dyrt arbejde i at markedsføre webshoppen, hvis jeg vel og mærke går den vej.
Alle likvider er brugt på den lange koncept-test-fase og indkøb af det færdigproducerede produkt, så jeg føler lidt at en dyr markedsføring ligger langt ude i fremtiden.
Er der nogen der har været igennem noget lignende og evt kan give lidt gode råd om andre veje jeg måske skulle gå?

Jeg føler lidt jeg skal vælge imellem:
1) Spare sammen til markedsføring af wallz.dk.
2) Prøve at gå grossist-vejen og opsøge butikker til salg af Wallz produkter.
3) Finde en brancheorienteret businessangel der har know-how og likvider til at eksponere Wallz konceptet.
4) En løsning som jeg ikke selv har tænkt på.

Håber der er nogen derude der kan råde mig til hvordan jeg bedst kommer skridtet videre.

Tak for hjælpen:)

Troels

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Troels

Der er flere veje til Rom ... og spørgsmålet skal reelt i først omgang besvares af dig selv: Hvis du kigger i din egen forretningsplan, vil du helt sikkert opdage, hvilken position, du har valgt din virksomhed skal have i markedet. Måske ....

Hvis ikke, så er det min bedste overbevisning, at du i første omgang skal spørge dig selv dette spm. Når du så evt. konkluderer at du vil bygge din helt egen virksomhed, som du og familien skal leve af eller du vil bygge et forhandlernetværk, der har produktet med ud i nær tilknytning til andre produkter ... eller måske noget andet, så finder du ud af, hvem der i denne henseende er de rigtige kunder ... og så griber du knoglen.

Fordelen ved at sælge til et etableret forhandlernetværk er - uanset et måske noget lavere dækningsbidrag, at du hurtigere er ude overalt ... etableret kundekreds, flere sælgere o.m.a. Et arbejde man skal gøre op med sig selv om man har modet på selv at tage fat om Samtidig ville du måske også kunne nyde fordel af at ride på ryggen af en velkendt forhandlerkæde, fordi så skal du ikke til at retfærdiggøre og forsvare hvem du er, hvilken virksomhed du har, hvilke referencer o.m.a.

Så herfra 2 ting:

- Overvej hvem du vil være og hvilken position du vil have din forretning skal udvikle sig videre fra ...

- Kommer du frem til at ville sælge gennem etablerede forhandlernetværk, så kom hid :-) Vi hjælper gerne ...

Med venlig hilsen

OXE & CO

Henrik Oxe - 2218 1220

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Wallz.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det er langtfra tvivlsomt at jeg vælger at sælge gennem et etableret forhandler netværk som jeres, så jeg holder lige fast i dit indlæg og kontakter dig nok inden for den nærmeste fremtid.

Jeg er meget mere interesseret i at styrke Brandet og skabe opmærksomhed omkring dette nye koncept, end højere dækningsbidrag, så hvis I har kompetence og netværk til at sælge til forhandlere, institutioner, skoler osv - først i indland og senere i udland - så tror jeg godt vi kan skabe noget stort her:)

MVH

Troels

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Dag og nat ... hverdag og weekend ... du ringer bare

Oxen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:

Jeg føler lidt jeg skal vælge imellem:

Dit valg behøves ik være enten eller, det kan sagtens være både og... Det hele afhænger af, hvordan din likviditet er, samt hvor meget tid du har...

At sælge til butikker, det kræver likviditet, da de fleste kræver xx dages kredit. Det kan godt være, at du kan finde mindre forhandlere, som betaler upfront, men salget vil ligeledes være derefter... Større butikker kræver kredit, og sådan er den branche skruet sammen, uanset om det er fysiske butikker eller webshops...

Hvis du sælger direkte, kræver det ligeledes likviditet til investeringer i de tiltag, som du nu vælger. Der er mange muligheder, og det er kun kreativiteten, som sætter begrænsningerne.

Men hvis du lægger mærke til det, så har de fleste mærker idag deres egen webshop, samtidig med at de sælger til butikker. Dette var utopi for 10 år siden, men tiderne har ændret sig meget, især efter finanskrisen. Her er det gået op for mange mærker, at der ligger et stort B2C salg online, og at de let kan få andel i dette, hvis de allerede formår at brande sig fornuftigt. Og der er benefits imellem online B2C salg samt B2B salg. Men igen det afhænger af fokus, samt hvor meget kapital du har at gøre godt med...

Der er ingen lette løsninger, men der er mange muligheder. Og du skal derfor ud fra disse muligheder træffe dit valg.

Hos Cosmos Co sælger vi f.eks meget selv online, men vi er også inde hos en del forhandlere efterhånden (jeg kan se listen ik er updateret, så det må den hellere blive asap), hvoraf de fleste ligeledes er online. De tager kun produktet ind, fordi de kan se en mulighed, hvilket skyldes vores eget salg... Vi har f.eks har stor succes med videoer, og i og med at dit produkt er helt nyt, så er det en vej, som du også bør overveje... Det er bare et tip...

Mit råd er, at du ik laver enten eller regler i din forretning, men siger både og, for det gør alle andre også, herunder din konkurrenter. Og skruer du konceptet rigtig sammen, er der mulighed for en masse salg B2C og B2B, det gælder blot om at se mulighederne fremfor begrænsningerne...

Held og lykke ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 26. Feb 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Wallz.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode råd, fashion. Det virker som en meget god idé (og jeg kan bestemt godt se mulighederne i) at gå begge veje. :)

Troels

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels:

Tak for gode råd, fashion. Det virker som en meget god idé (og jeg kan bestemt godt se mulighederne i) at gå begge veje. :)

Det var så lidt :)

Hvis du satser begge steder, så vil en succes det ene sted også automatisk smitte af på det andet. Derfor gælder det "kun" om, at du får hul på markedet. Men det kan ogå kræve sit...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)