Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsplan

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.
Jeg har nogle idéer omkring en webshop, som jeg nu har gået med i et år. Jeg har forskellige ideer til forskellige produkter der interessere mig, men jeg aner ikke hvad næste skridt skal være, eller om jeg overhovedet tør at tage springet da jeg står og skal have barn om 9 uger. Jeg tænker på at starte min egen virksomhed op, hver dag. Det kriller i min mave når jeg sidder og undersøger og læser herinde på amino, dog er den eneste jeg har snakket med det om, min meget støttende kæreste! Han sagde til mig: " Hvad med at lave en forretningsplan, som kan få dig lidt længere end bare drømmen om det?" Tjoo tænkte jeg, det var en idé som jeg tør at hoppe ud i nu.
Så kære amino brugere, hvor skal jeg starte? Findes der en god skabelon så jeg får det hele med? :)

Hilsen Cecilia Rasmussen

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå ind på 

http://startvaekst.dk/forretningsplan

der ligger en helt ok skabelon. Men jeg vil tro at du ikke får meget andet ud af en forretningsplan end selv at skabe struktur over hvad du vil og hvorfor....  medmindre du skal i banken el. lign... :)

Jeg har lavet mange... det er sjovt at få sat ord på de idéer man har, men det hele ændrer sig når man går igang rent praktisk.

Held og lykke.

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

For at supplere Sue, så er her et link til budget: http://startvaekst.dk/budget-opstart

Selvom det kan lyde kedeligt, så kan jeg kun anbefale at sætte tal på sine tanker - det gør det hele lige lidt mere konkret.

God fornøjelse - husk at det rigtige tidspunkt kommer aldrig, så det er bare at spring ud i det!

"Gør det - eller lad være... At leve i midten gør ondt!" Big Smile

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det hele ændres fra den forretningsplan man har lavet, når man kommer igang. Så vil jeg påstå man ikke har lavet den ordentlig :)

Anyways, jeg synes selv det er en god ide at lave en forretnignsplan, det kan hjælpe på flere måder. Det kan hjælpe dig med at holde fokus, finde de rette partnere til det og måske overbevise banken om at hjælpe dig - Jeg har aldrig selv lavet en forretningsplan :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt sjovt spørgsmål faktisk. Basalt set er vel alle enige i, at hvis man skal udføre noget er det ret smart at ha en plan. Den kan være mere eller mindre detaljeret, men jo mere kompliceret det man vil udføre er, jo smartere er det at ha en plan¨

Uanset det er at samle en køjeseng fra Ikea, eller cykle nordjylland rundt, vil de fleste forvente en plan.

Når det drejer sig om at starte egen forretning, så vil mange mene, at her er det umulig med en plan??

Selvklart kan man ikke lave en plan eller et budget der holder 100% eller bare 90% men uden en PLAN - en nedskrevet en af slagsen, er det langt mindre sandsynligt, at man kommer i mål

Start helt fra bunden- skridt et: Jeg vil først---  så vil jeg ---  Startvækst linkene du har fået er også gode, men planlæg for himlens skyld alt du kan realistisk og tilsæt så økonomi. Når jeg først vil xxxx så koster det xxx kr, og næste skridt vil nok koste yyy kr og så videre

Hele den plan er vigtigt for en seriøs start. Alt andet er som hovedspring ud hvor man ikke kender dybden - man kan brække nakken

Ingen plan vil holde - men helt uden plan - no-way

Iøvrigt tillykke med det kommende barn om 9 uger. Mit personlige råd er - forbered alt du kan, men lad nu barnet være prioritet ET og nyd det. Jeg er lidt bange for, at mange der skal ha barn, vælger selvstænndighed lidt i panik, for at kunne gå hjemme med barnet, og det er sjældent en god grund. Sorry hvis jeg træder for tæt og rammer helt forkert, det er bare en helt generel tanke - giv barnet fokus og pres ikke dig selv i selvstændighed af den grund, så længe barnet er helt nyt

god vind fremover  John H

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Statsautoriseret revisor - København

Fra Kolding
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 143
Fra  Powercircle ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, tak for dit svar! Jeg har barsel i et 11,5 måneder før jeg begynder min universitetets uddannelse, så jeg har egentlig tænkt min barsel som en måde at prøve nogle ting af på, blandt andet mine evner indenfor handel med webshop og alt hvad der høre med :) Jeg vil gerne læse økonomi og marketing, da jeg finder dette ekstremt spændende, men jeg har intet erfaring. Så barselen ser jeg som en god mulighed for at få denne her iværksætter drøm til at gå i opfyldelse, (næsten) koste hvad det koste vil ;) Frygten for at det kommer til at skade min lille, nye familie økonomisk og egentlig bare frygten for at komme ud af min comfortzone, har holdt mig tilbage indtil nu, hvor jeg virkelig føler at jeg bliver nød til at gøre noget ved det nu, ellers fortryder jeg! Jeg kan sagtens følge din tankegang mht. At nogle vil gøre dette som en nødvendighed, men det tror jeg aldrig vil skabe en holdbar forretning og gør jeg det, vil jeg gøre det fuldt ud pga. Min interesse for hele iværksætter ideen! Men tak, det var meget tankevækkende og gav mig kun mere blod på tanden! :)

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Cecilia Rasmussen:
Jeg har barsel i et 11,5 måneder

Hej Cecilia,

jeg skal blankt erkende, at ikke ved meget om barsel andet en jeg selv har prøvet det tre gange. 

Der er bare en klokke, der ringer hos mig når vi taler om selvstændig på barsel. Jeg vil råde dig til at sætte dig ind i reglerne evt. ved hjælp af a-kasse/fagforening.

Muligvis er der nogle kloge hoveder her på Amino, som ved mere.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget der hedder at være selvstændig og så få barselsydelse, så jeg går udfra at du regner med at være selvforsørgende.

Jeg har forsøgt ALT jeg kunne da jeg selv arbejdede under hele min barsel, men måtte vente med at CVR registrere mig til nu efter barslen. OGSÅ selvom du måske intet tjener i opstartsfasen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Der er ikke noget der hedder at være selvstændig og så få barselsydelse, så jeg går udfra at du regner med at være selvforsørgende
 Big Smile

 Lidt sjovt. Hvis man ER selvstændig, så kan man jo godt få barselsydelse - bare man har optjent til den gennem f.eks. at kunne fremvise overskud svarende til kravet for dagpenge og medlemskab af a kasse. Der søges som for alle selvstændige gennem nemrefusion, mere så ikke alle der ER selvstændige smider den mulighed væk, men åbenbart kan man så ikke stifte CVR medens man er på barsel.

Her kan det offentlige jo ikke kontrollere, at den selvstændige faktisk passer ungen og intet gør for virksomheden i barselsperioden, og man skal ikke skrive under på, at man ikke arbejder for ens virksomhed. Det er egentligt underligt.

Det gælder også hvis man er ejer af et selskab (ex aps). Her skal man som selskab søge - og angive lønnen f.eks seneste 12 mdr - og bliver så berettiget til barselsdagpenge, uden at skrive under på, at man ikke arbejder.

til trådstarter - selvklart - go for it - og alt godt for fødslen - det er og bliver det største - intet kommer nogensinde til at "overshinne" de to gange jeg fik være med til mine to knægtes indgang i livet.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)