Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her lovligt at lave tøj efter andres mønstre og sælge

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

godt spørgsmål - Det enkle svar er, at det er altid brugerens ansvar og aldrig sælgerens ansvar at informere. Du kan købe tonsvis at ting der ikke må bruges på den ene eller anden måde, og kun den der bruger det kommercielt har ansvaret. Sælgers eneste ansvar er, at sikre at produktet har de korrekte mærkninger og evt sikkerhedsanvisninger hvis noget kan bruges forkert - men også det har sine begrænsninger.

Du kan ex i Hong Kong købe masser af fake Breitling og Rolex ure  og du må tage ET med hjem hvis du har det på armen men ikke få det hjem via post og ikke under nogen omstændigheder for videresalg.

Det er altid dig, der vil bruge tingene kommercielt der har det 100% fulde ansvar når du bruger noget til videresalg osv.- Du kan aldrig gå tilbage og sige, at sælgeren da ikke sagde det var en kopi eller at den var begrænset i forhold til kommercielt brug eller oplyse om regler for paralelimport osv - kun DU vil ha ansvaret for kommercielt brug. Sælgers ansvar er KUN hans B2C ansvar - ikke i forhold til han handler med dig B2B i den sammenhæng

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Det er faktisk ikke rigtigt. Hvis det fx er Disney-stof må det ikke forarbejdes til videresalg. Jeg sælger selv stoffer, og der er faktisk en del designs, der er mærket 'not for commercial use'. Så inden du bruger stoffet til kommercielle produkter, er du nødt til at kontakte producenten.

Hej Kirsten

Tak for at du afklarede det. Det var ny viden for mig.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 7. Jun 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke planer tøj om at få produceret tøjet i massevis, men det er mere som en hobby, hvor jeg syer mellem 3-5 af hver slags tøj. Har det nogen betydning? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lauren:
Nu har jeg ikke planer tøj om at få produceret tøjet i massevis, men det er mere som en hobby, hvor jeg syer mellem 3-5 af hver slags tøj. Har det nogen betydning? 
nej kommercielt brug er kommercielt brug uanset antal - så samme regler

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)