Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføringsprogram

Side 8 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Tja, banken stemmer og bogføringen bliver korrekt, men god bogføringsskik er det næppeWink

Jeg har nævnt det før, men posteringerne på banken skal kunne afstemmes til bankkontoen, hvilket følgelig er muligt med kun 2 posteringer, men det er en uskik, når det reelt kun trækkes ét beløb på banken.

forstår helt hvad du siger - men hvordan ville du så konkret-  gerne eksempel - bogføre - i et hvert program - en ting til 10.000 kr med moms og brug 50/50 privat/firma - hvis ikke du brugte to linjer i posteringen. (ps jeg kan se fejl i Dinero ved at hver linje får nyt nummer så man ikke kan køre begge sammen som ex postering 50 - ) Jeg ville normalt køre begge posteringer under samme posteringsnummer - som jeg kan i summa

vh John H

Nu er det endnu ikke muligt at foretage en trekantpostering i Dinero, men som modkonto kunne anvendes kasse eller mellemregning.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Tja, banken stemmer og bogføringen bliver korrekt, men god bogføringsskik er det næppeWink

Jeg har nævnt det før, men posteringerne på banken skal kunne afstemmes til bankkontoen, hvilket følgelig er muligt med kun 2 posteringer, men det er en uskik, når det reelt kun trækkes ét beløb på banken.

forstår helt hvad du siger - men hvordan ville du så konkret-  gerne eksempel - bogføre - i et hvert program - en ting til 10.000 kr med moms og brug 50/50 privat/firma - hvis ikke du brugte to linjer i posteringen. (ps jeg kan se fejl i Dinero ved at hver linje får nyt nummer så man ikke kan køre begge sammen som ex postering 50 - ) Jeg ville normalt køre begge posteringer under samme posteringsnummer - som jeg kan i summa

vh John H

Nu er det endnu ikke muligt at foretage en trekantpostering i Dinero, men som modkonto kunne anvendes kasse eller mellemregning.

Tonny

Hej Tonny.

Hvorfor mener du, at du ikke kan lave trekants posteringer ? :)

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakieboy:

Cookie - John Hannover:

I linje to i kassekladden bogføres så 1.000 kr på konto "købsmoms" og igen bank som modregning

Og den metode virker også i Dinero men forudsøtter du laver en konto for "småanskaffelser UDEN moms" som kunne hedde aktiver med privat andel  - for Dinero KAN ikke undertrykke moms på konti hvor der er moms som standard. Jeg tror det er i pipeline men funktionen som ellers er ret så meget standard - findes ikke

De 9000 kr i eksemplet er så udgift (nemlig 8000 kr vare og halv moms 1000 kr = 9000 kr) og de 1000 kr er den konto som hedder købsmoms helt enkelt - med bank som modkonto i begge fald

Ok. Og tak for din tilbagemelding!

Jeg følger dit eksempel angående linje 1 og opretter kontoen "aktiver med privat andel" og påfører eksemplets kr 9000 der.

Og så i bilagets linje 2 på kontoen, hvor jeg skal påføre eksemplets reelle momsdel (1000 kr.)  titulerer jeg beløbet "købsmoms", og bruger fx kontoen "Diverse ekskl. moms" (7480 i den nuværende version af kontoplanen)?

Er det helt korrekt forstået?

Skype-Wondering

"nej - 9000 kr på den nye konto - Div uden købsmoms og linje 2 1000 kr på købsmoms kontoen direkte - begge med bank som modkonto"

Hej John (igen, igen ...!)

Undskyld, at jeg lige vender tilbage her, men jeg er nødt til at få det helt 'skåret ud i pap'.

Mit konkrete problem/spørgsmål er følgende:

ligepræcis HVILKEN konto skal jeg postere eksemplets kr. 1000 (momsbeløbet for den private del af indkøbet) fra linie 2 i Dineros kontoplan

- er det helt præcist kontonr. 64060 "Købsmoms (indgående moms)"?

(i line 1 - og beløbet kr. 9000 - har jeg valgt at følge dit råd og lavet en konto "Aktiver med privat andel (uden momsfradrag), som selvfølgelig ikke trækker momsbeløb)"

Jeg beklager, at jeg måske gentager mig selv, men har brug for din bekræftelse for at fatte det helt ...

Skype-Blush

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

som jeg lige ser det ja - men jeg orker ikke at gå tråden tilbage - den del af momsen - den % del af momsen der er firma del skal på konto købsmoms jep

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Feb 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar!

Så hopper jeg tilbage til min regnskabsføring igen ...

Big Smile

Side 8 ud af 8 (75 indlæg)