Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføringsprogram

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg undres over hvordan du har et behov for at nedgøre andre, og trække dem ind i debatten. Hvorfor tror du, at du skal kunne diktere hvordan folk bruger sin titel?

Du skriver at på den ene side er de studerende og stiller spørgsmål og på den anden side er de revisor og kommer med deres erfaring. Er det for fanden ikke det meningen er med amino. Du får noget viden og du deler noget viden. Og at folk kalder sig revisor i deres debat eller ej, kommer vel ikke dig ved. Er man ansat som revisor, om så man er HD eller cand.merc.aud, så er man jo af titel fra jobbet revisor og det er derfor naturligt at kalde sig revisor. Så måske det store problem ligger i for lidt viden om revisor kontra godkendt revisor.

Så fri mig for, at du gør dig selv til dommer over hvad man må og ikke må. Jeg er revisor, og det skal du sku ikke blande dig i om jeg kalder mig!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I rest my case

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, men til gengæld er du virkelig under lavmålet at høre på.

Jeg har hermed opsagt min profil, og venter blot på den bliver slettet. Det her gider jeg sku ikke være med til. Jeg er forbløffet over din måde at henvende dig til folk på.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mit navn Stig - jeg er ikke revisor!

Til gengæld ved jeg en del om regnskab og økonomi dog med store muligheder for at lære mere.

Når jeg besøger kunder, så omtaler de mig tit som deres revisor. I starten gjorde jeg meget ud af at sige, at jeg bestemt ikke er revisor og forsøgte at forklare dem hvad forskellen er. Næste gang jeg kom på besøg, så var jeg deres revisor igen.

Hvis man kigger på Agera, så er der mange eksempelvis små nystartede virksomheder, som søger en revisor. Jeg har taget kontakt til flere og det er bestemt ikke en revisor de søger og de ville ikke kun få en revisor med deres virksomheds budget.

Jeg ved ikke hvad den gængse opfattelse af en revisor er, men jeg er i hvert fald stoppet med at irettesætte folk, når de kalder mig deres revisor.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@ sheldorin   og Stig

Jeg er meget enige med jer i jeres betragtninger.

Der er også snob i det, men selvfølgelig også uvidenhed.

Men til "almindelige"  økonomi og regnskabsopgaver, kan man lade sig betjene af mange forskellige faggrupper og titler.

Jeg synes ikke diskussionen er "reel" kun i det tilfælde hvor klienten specifik søger en godkendt revisor og denne oplyser at være dette, og ikke er det, men måske kun "skatterevisor", som da undertegnede for år tilbage søgte en sådan på Amino, og fik en der kaldte  sig revisor, uden en godkendelse

Jeg har også skrevet lidt om de forskellige "godtfolk" på Amino

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det der forplumrer debatten endnu mere, er når en "rigtig" revisor bruger titlen som argument for at han/hun har ret.

Nu vil jeg ikke nævne sager som IT Factory eller andre tilsvarende, som eksempler på at dette ikke er tilfældet.

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Jeg har også skrevet lidt om de forskellige "godtfolk" på Amino

Hej Ib,

læste lige dit indlæg omkring godtfolk. Jeg syntes, at det var et rigtig godt indlæg, som stadigvæk er aktuelt, selv om det faktisk har flere år på bagen.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Underligt at denne "tråd" har taget denne drejning...

Det er jo et faktum, at godkendte revisorer netop altid bruger titlen korrekt, eks. godkendt revisor, registreret revisor og statsautoriseret revisor, da dette bliver indlært med "modermælken" af hensyn til differentieringen overfor andre revisorer.

Hvis man støder på en person, som benævner sig selv som "revisor", så er det helt sikkert, at vedkommende ikke har en godkendelse.

@ Jesper's henvisning til IT Factory m.v. giver ingen mening i denne forbindelse.

De mange skandaler med banker og eks.IT Factory har jo været med de største danske revisionsvirksomheder, statsautoriserede revisorer, som så efterfølgende har medført den meget skærpede kontrol med hele revisorbranchen, som nu kan resultere i, at flere af især de mindre revisionsfirmaer deponerer sin godkendelse.

http://www.business.dk/raadgivning/hoeje-boeder-skraemmer-revisorer-vaek

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også kun protest mod brugen af JEG ER REVISOR når den bruges som argument her for, at mine synspunkter på regnskab er absolut korrekte- og personen så bare er ansat hos et revisor firma. Jeg synes det trækker branchen ned.

Jeg TROR en væsentlig grund til at titlen modsat så mange andre, er totalt ubeskyttet er, at de store revisionsselskaber vil kunne udsende førsteårseleven til at sidde og gennemgå bilag hos deres store kunder, som  - revisor. De har ikke interesse i, at titlen får den beskyttelse og styrke som den fortjener, for de har masser af  - ikke revisorer ansat som - revisorer.

Jeg kan da sagtens forstå, at man betegner den person der i mange år har gennemgået regnskabet som sin revisor, eller at folk der bliver kaldt det, ikke protesterer over det. Det jeg ikke kan forstår er, når man vil bestyrke sin udsagn på et forum med JEG ER REVISOR hvis ikke man er enten registreret eller statsautoriseret, og dermed "ægte", men måneden inden har stillet spørgsmål der svarer til første studieår, og i selve indlægget også tydeligt ikke er "revisor"

Hvordan er det lige - titlen idag - er det registreret eller godkendt for en der har revisor godkendelse?

vh John H

ps Ja Ibs gamle indlæg var også godt Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvordan er det lige - titlen idag - er det registreret eller godkendt for en der har revisor godkendelse?

Ja det er vel ligetil Wink "Godkendt revisor" nemlig af Erhvervsstyrelsen

Og det kan dække over flere kategorier, som stats.aut. revisor , registeret revisor m.m.

Side 6 ud af 8 (75 indlæg)