Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføringsprogram

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så passer deres Roadmap :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør det ja :)

Desuden ser jeg at når man bogfører i kassekladden, kan man ikke slette momskoden, hvis man lige har brug for at bogfører et bilag på en konto, men uden moms.

Desuden kan man ikke rette i de momskoder der er i kontoplanen, dette burde man kunne, da mange af dem ikke altid passer. Er det noget i ser på Martin?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sheldorin:
OBS: Der er stadig en fejl når man lukker regnskabsåret. Overført resultat vises ikke under egenkapitalen som den burde

det gjorde hos mig i to test regnskaber og et virkeligt jeg kører, men prøv gruppen for dinero som læses meget mere af support

Vende en bogføring - ? Du kan jo enten vælge bank som modpost (kredit) eller som første post og den anden som modpost  -eller du kan bruge fortegn - hvis den post du vil bogføre på skal være kredit. Vil du modpostere på salg af varer som første konto - så skrive du minus foran beløbet helt som andre eller du vender posteringen som nævnt ved at ha salg af varer som modposten

Nej man kan ikke vælge andre momssatser - ved det kommer - lige som mulighed for at undertrykke moms kommer. Du kan bogføre på konto uden moms bare (masser at vælge mellem i kontoplanen), og så bogfør den moms du skal bruge separat

køb 125 kr med moms. Bogfør selve købet 112,50 kr på køb uden moms - og den halve moms i det fald (jo de sidste 12,5) direkte som købsmoms - indtil funktionen er på plads hvis du har moms der ikke bare er fuld

Der kan jo også siden være alle mulige momssatser som aldrig er del af et program, ex du bruger en printe 60% firma og 40% privat og ingen programmer vil ha en 40% momssats - der bruger du samme metode med at dele den manuelt - hvilket er nøje beskrevet her i linket DELT MOMS som er måden i alle programmer når vi ikke taler de faste restauration/hotel osv satser, men delinger i helt andre forhold

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 36
Fra  ABEL+ Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville nu være rart at kunne oprette egne momskoder, så man ikke skal tænke alt for meget i forbindelse med skæve koder. Kan nu også bedst li' at man ikke bogfører direkte på momskontoen, men det er nok bare mig.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms bliver mere fleksibel på et tidspunkt, men lige nu har vi features flere venter på :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig, jeg er nu heller ikke så vild med at bogføre direkte på momskonti.

Jeg forstår ikke du kan se overført resultat når jeg ikke kan, på min fremgår den slet ikke som en post under egenkapitalen :(

Jeg er enig i man altid kan lave modpost, men det er bare en god feature at man ved et enkelt klik kan vende en postering, især hvis det er en transaktion der indeholde mange linjer (fx. løn). Det gør det bare langt bedre at bogføre.

Kan man heller ikke få kontokort frem? Det er rart når man lige skal gennemgå sin bogføring, at kunne gennemse sin bogføring nede på kontoniveau, fremfor det er en overordnet balance.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Saamkopf Abel:
Det ville nu være rart at kunne oprette egne momskoder, så man ikke skal tænke alt for meget i forbindelse med skæve koder. Kan nu også bedst li' at man ikke bogfører direkte på momskontoen, men det er nok bare mig.

som skrevet - det er i roadmap - men du vil jo ikke finde standard koder for ex et aktiv brugt 60% firma 40% privat så der vil du altid bogføre på momskonto og det er da totalt problemfrit de to bogføringer kan ligge i hver sin linje ( og jo normalt med samme bilagsnummer)

her 100 kr betalt i bank for vare til 80 kr + 20 kr moms (som så er 60% firma = 12 kr og 40% privat = 8 kr)

Bilag xx1 linje 1 tekst - varekøb uden moms konto: køb uden moms 92 kr modkonto bank

Bilag xx1 linje 2 tekst  - moms firmadel konto: købsmoms   8 kr   modkonto bank

vi ser hvor meget det med tabulatorer hopper men det er den helt normale måde, hvis ikke det lige er de kendte hotelmoms, rep moms gave moms o.l

Til de satser er på plads, kan metoden vist i de to linjer helt uden problem bruges for de få bilag - men enig - det er da en høj prioritet at få det på plads sammen med muligheden for at undgtrykke moms på konti der ellers er med moms

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

her 100 kr betalt i bank for vare til 80 kr + 20 kr moms (som så er 60% firma = 12 kr og 40% privat = 8 kr)

Bilag xx1 linje 1 tekst - varekøb uden moms konto: køb uden moms 92 kr modkonto bank

Bilag xx1 linje 2 tekst  - moms firmadel konto: købsmoms   8 kr   modkonto bank

Det er bare ikke korrekt, at man skal bogføre således - Det er vel en joke?

Det håber jeg sandelig, ellers har de et seriøst problem!

Tonny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Det er bare ikke korrekt, at man skal bogføre således - Det er vel en joke?

Det håber jeg sandelig, ellers har de et seriøst problem!

Tonny

WinkYes Det bliver så spændende og høre hvad bogføringen ender med.

Wink Efterposteringer er vel fortsat tilladt ??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det er bare ikke korrekt, at man skal bogføre således - Det er vel en joke?
der kan ikke bogføres anderledes end fuld moms eller ingen moms hvis ikke man bogfører via momskonto som man vel må i visse fald også i andre programmer hvis moms skal deles privat i en ærlig men speciel % 1/3 - 2/3 osv - 20/80 eller hvad det kunne være. Det er vel lovligt nok, hvis det er så specielle fordelinger også her, men bestemt ikke hensigtsmæssigt for standard som repræsentation og hotel f.eks.

MEN det er i roadmap kan man se på deres side - og sikkert på plads om kort tid -. Idag -. kun fuld moms eller ingen moms og ikke mulighed for at undertrykke moms på konti med moms man må bruge en anden konto - men igen - tæt på som jeg forstår roadmap - og enig i det er noget der må ligge højt i prioriteten - hvad roadmap tyder på

til da må man køre en work-around - tyvärr

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 8 (75 indlæg)