Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning og afgifter af en god ide.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det rigtig at man skal betale skat af en god ide der er lavet i danmark, det der med havelåge beskatning eller er det mig der har misforstået det? og laver man den gode ide i udlandet skal man ikke?

Mvh Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-havelaagebeskatning.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør tager en revisor konkret ind til bedømmelse, men selve ideen udløser ikke i sig selv skat - men igangsættelse af den -salg af den kan sagtens gøre det.

Havelågenbeskatningen rammer så i forhold til fraflytning og ikke af hvor du har opfundet den - men jo af hvor du så er skattepligtig på tidspunktet ideen sættes i arbejde . kontrakt aftales og jo altså af om du forsat har din hovedtilknytning til DK

Værdien af din ide skal jo kunne måles i en aftale eller andet - og det beskattes når du flytter med den formue - men i alle fald handler du jo om at du skal være fraflyttet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det personen der beskattes eller virksomheden, hvis virksomheden har til huse på sydpolen så er det sydpolen der skal betales skat til?

lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

en virksomhed er jo udtryk for personen så - personen.

Selskaber er jo noget andet - og kan beskattes helt anderledes . laaaaaaang udredning, men hvis ejeren bor i DK så kan han ikke få fingre i pengene personligt lovligt uden dk skat i alle fald - så dermed også, hvis pengene skal kunne komme ned i egen lomme, så taler vi igen - det følger personen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det ikke for egen vindings skyld, de penge der ville komme ind i en virksomhed der uden for DK beskattes mindre en d i dk, det vil sige at de penge ville man kunne bruge til at udvige til nye ting og i DK ville de bare forsvinde i det blå.

VH Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo men selskabsskatten i Dk er som ikke ret høj, den er vist lige under snittet, men du kan jo finde lande med lavere selskabsskat-  ex Hong Kong for lige at tage et ud af hovedet og du må godt ha selskab i hong kong eller selskabsskattebillige lande hvis du overholder de landes regler for selskaber og ejere.,

Derved kan penge alt andet lig blive i selskabet og udvikle det videre men stadigt ikke komme i din lomme, og er det ikke formålet selv at få pengene ud - og du har kræfter og start-up penge til at drive et selskab i Hong Kong eller andre noget billigere selskabsskatte steder, og kan skabe indtægten derfra, så er der grønt lys - så er det bare at komme igang.

Hong Kong er nok et af de lettere at komme igang i men jeg er ikke bekendt med de, i den store sammenhæng, relativt få lande med meget lavere selskabs skat end DK.

Tag hensyn til både skat, husleje, korruption, ledelseskrav -  og andet i valget evt. Altid lettest, hvis man selv vil bo i landet og lede det derfra vil jeg bestemt sige.

selskabsskatten i en masse lande inkl. DK er anden kolonne fra højre her http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_rates 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja John, er til dels enig, men man bliver utrolig træt af afgifter og skatter der underminer det danske erhvervs liv, i morgen kommer der en afgift og skat på at man sidder og piller næse i min personlige sofa og det skal vel så også brandbeskattes bag efter og en afgift af det::))

VH Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:
i morgen kommer der en afgift og skat på at man sidder og piller næse i min personlige sofa og det skal vel så også brandbeskattes bag efter og en afgift af d
nu skal du ikke sidde her og gi skatteministeren gode ideer - han kan selv Stick out tongue

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de ka selv, de har vel dyneløftere ansat til det med stiger og lup::))

En ide til et eller andet er det min eller virksomhedens? hvis det er virksomhedens skal man vel ikke beskattes så er det virksomheds skat? og idemanden får løn eller almisser og en kop vand.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)