Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Du kan ikke lede andre, hvis du ikke leder dig selv!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Dec 13
Indlæg ialt: 9
Fra  VÆKSTSTRATEGI.DK Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dine 5 vigtigste prioriteter i livet? Det er et stort spørgsmål. Men tag 2 minutter og skriv dem ned - i prioriteret rækkefølge - inden du læser videre (ikke smugkigge). 

Start og udvikling af en ny virksomhed er fantastisk spændende. Succes kræver passion, vedholdenhed og en meget stor arbejdsindsats. Når jeg beder iværksættere, ejerledere og topledere om at svare på ovenstående spørgsmål, har jeg endnu ikke mødt en leder, der satte sig selv som 1. prioritet. Men det bliver man efter min mening nødt til. Hvis man ikke passer på sig selv, kan man ikke være noget for andre. Det er ikke egoisme. Alt for mange ejerledere er så pressede, at de på kort sigt bliver flaskehals i virksomheden og på lang sigt risikerer ægteskab og helbred.

Hvad gør man så ved det? Min erfaring er, at det er rigtig svært, da man typisk skal gøre op med gamle vaner. Jeg vil ikke sige, at jeg har fundet en hurtig "just add water" løsning. Det kræver hårdt arbejde. Når jeg arbejder med bestyrelser og ejerledere, har jeg af og til brugt et værktøj, hvor man laver en strategi for sit liv. Det er ligeså vigtigt at have en strategi for sit liv som for sin forretning. 

Værktøjet "Strategi for dit liv" er vedhæftet her:

6644.Strategi for dit liv.pdf 

Mange gode hilsner

Dan

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)