Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sikres et fornuftigt overskud i forbindelse med køb af mindre udlejningsejendom?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lidt fri kapital og går med tanker om at købe en mindre udlejningsejendom (3-4 lejligheder) i en midre provisby, hvor prisen på udlejningsejendomme er beskedne i forhold til større byer. 

Mit spørgsmål går på, hvem og hvordan man skal vælge en god administrator til ejendommen (ift. rykkerskrivelser, lejeregulering, vicevært osv.)? 

Da jeg har fuldtidslønarbejde vil jeg ikke selv kunne varetage alt for meget praktisk, så min bekymring går mest på, hvordan man får etableret en god administration uden alt for store omkostninger. Jeg er økonom og arbejder til daglig bl.a. med regnskaber osv., hvorfor regnskabsdelen i forhold til SKAT osv. ikke skulle blive et problem. Jeg betaler topskat, hvorfor jeg umiddelbart har vurderet, at ejendommen bedst vil kunne køres under VSO (virksomhedsskatteordningen), således at realkreditrenterne kan fratrækkes min lønindkomst ved topskat.     

Er der nogen, som evt. har erfaring med udlejningsejedomme, som kunne give nogle råd eller anbefalinger?  

Mvh. Jakob  

NB:  I forhold til administrationen så tænker jeg også på, at der skal være nogle som sørger for at ordne en løbende vandhane, udskifter et komfur der er gået i stykker osv.     

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)