Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt hjælp til at indsætte et javescript i wordpress

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal have indsat et javascript på min hjemmeside. Det er følgende cookie script http://minecookies.org/gratis-script-til-cookiesamtykke 

Jeg har uploadet .js filen til mit tema, men kan ikke helt få det til at virke. Der står følgende vejledning:

  1. Indsæt ”<script src="[indsæt URL til cookiesamtykke.js]"></script>” i bunden af html-koden af alle sider på sitet
Er den korrekte måde ikke at indsætte dette kode i min footer.php og rette url mod min uploadede fil? 
mvh Jaks

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan finde en vejledning her:

https://codex.wordpress.org/Using_Javascript

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet et gratis lille WordPress plugin til formålet. 

Download og yderligere instruktioner finder du her:
http://lav-din-egen-hjemmeside.dk/cookiesamtykke/

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar.

Og Gita, mange tak for tilbud om plugin, men jeg har faktisk endelig fået det til at virke her i dag uden nogle plugins. Det havde ellers drillet i mange timer og mange dage, men så fik jeg lært lidt om at indsætte javascript i wordpress. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:
Og Gita, mange tak for tilbud om plugin, men jeg har faktisk endelig fået det til at virke her i dag uden nogle plugins.


Velbekomme.

De andre måder at gøre det på er:

  • at sætte koden ind i dit temas footer.php eller
  • at lave en hook i dine tema-filers functions.php
Det er sådan set også fint nok, men bare husk, at hvis du skifter tema, så skal du starte forfra. Derfor er det smart at bruge plugin til når koden skal genbruges uanset WordPress-tema. Det gælder eksempelvis også Google Analytics kode Smile



Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg endte faktisk med at sætte koden ind i head sektionen i min header php, hvorfra den kalder .js filen. 

Ja det er lidt irriterende at man skal lave det igen, hvis man skifter tema. Jeg har af den grund dog også lavet et child theme, hvorfra jeg laver de fleste ændringer. Lige dette her med cookie, fik jeg dog ikke til at virke gennem mit child theme, så det er lavet direkte i forældretemaets header.php. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaks:
Lige dette her med cookie, fik jeg dog ikke til at virke gennem mit child theme, så det er lavet direkte i forældretemaets header.php. 


Jeg ville placere den i footer.php lige før </body> da det ikke ligefrem er det vigtigste og mest unikke på dit site - og den så skal loades før alt hvad der gør din side unik. 

Hvis du fik det til at virke i forældretemaet, men ikke i dit child-tema, så skyldes det sandsynligvis at du har brugt:

get_template_directory_uri(), hvor du skulle have brugt  get_stylesheet_directory_uri() 
 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 29. Mar 12
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det tror jeg du har ret i. Jeg har dog kæmpet så meget med at få det til at virke, at det får lov til at stå - for nu i hvert fald. Og så vil jeg have i baghovedet, at du har lavet et plugin til formålet. Det kan jo være jeg skifter tema på et tidspunkt. Tak for din tid igen, du er altid god for hurtig og kvalificeret hjælp.Smile

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det forstår jeg alt for godt. Har selv kæmpet endeløse timer med ting, og så er lysten mere til at fejre det, end at røre ved det igen og risikere nye problemer. 

Selv tak Smile

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Istedet for at redigere i parent temaet direkte, bør du oprette en functions.php fil i dit child theme's mappe og indsætte følgende:

<?php

function child_theme_scripts() {

     wp_enqueue_script( 'script-navn', get_stylesheet_directory_uri() . '/script.js', array(), '1.0.0', true );

}

add_action( 'wp_enqueue_scripts', 'child_theme_scripts' );

?>

hvor du erstatter:

'script-navn' med et navn til det script du vil indsætte

'/script.js' med navnet på javascript filen som du har lagt i dit child theme's mappe

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)