Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Dinero et funktionelt regnskabsprogram en mindre virksomhed kan bruge til fakturaer og regninger?

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Golfkysten:

Jeg synes at det er endnu mere mystisk, ikke at forvente at en gratis version virker efter hensigten. Og dine indlæg vedr. Dinero virker oftest som en en af dem hvor man lige skal vurdere om du måske har en interessekonflikt. Kunne der måske være en lille interessekonflikt her John?

Hej :)

Den vil jeg godt svare på.

John er desværre ikke en del af vores team, trods hans kompetencer ville passe godt ind i teamet :)

John er bare en rar mand som svarer på alle de ting han kender noget til.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Golfkysten:
Jeg synes at det er endnu mere mystisk, ikke at forvente at en gratis version virker efter hensigten. Og dine indlæg vedr. Dinero virker oftest som en en af dem hvor man lige skal vurdere om du måske har en interessekonflikt. Kunne der måske være en lille interessekonflikt her John?

Nej - jeg har intet med Dinero at gøre så din mistanke der er også bare surhed -  og Nej jeg tror ikke det er fordi det ikke virker efter hensigten men at du bruger det på en forkert måde (moms fremgår af hver konto helt klart) osv

Iøvrigt reagerer de givet hvis der er fejl direkte- men de var nu opdaget vil jeg påstå

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes du skal tage et kig på svaret fra Dinero nedenfor vedr. din moms kommentar og tænke lidt over din altid bedre-vidende holding.

Hej Dennis.

Så har vi haft mulighed for at kigge på din case.

I Dinero bygger vi et regnskabsprogram som passer til de helt almindelige små virksomheder.
Vores målsætning er at gøre systemet så nemt og brugervenligt for vores brugere - det gør vi fx ved at sikre de ikke laver fejl ved at bruge en forkert momstype.
Derfor har vi nogle regler indbygget rundt omkring i systemet.

Du sælger varer til en dansk virksomhed men leverer varen i udlandet. Normalt sælger virksomheder enten varer til dansk virksomhed og levere varen i danmark, eller sælger til en udenlandsk kunde med levering i udlandet - altså normale cases vi kan håndtere. Din case er gangske enkelt ikke en case som vi mener falder under "de helt almindelige små virksomheder". Der er derfor ikke tale om en fejl, men at vi ikke understøtter denne meget sjældne case. Lidt ligesom vi ikke understøtter varelager og koncernregnskaber.

Du kan dog godt komme uden om alt dette, hvis du er lidt fiks på fingerne :)
1. Når du opretter kontakten skal du huske ikke at bruge vores CVR opslag
2. Ved oprettelsen skal du udfylde informationerne (inkl. cvr. nr) og vælge landet USA
3. Ved oprettelsen af en faktura kan du evt. fjerne "USA, VAT no. under adressen i toppen"
4. Ved produkterne skal du vælge momstypen "Rubrik C"

Du er altid til at skrive hvis flere spørgsmål skulle dukke op :)

De bedste hilsner
Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Golfkysten:

Synes du skal tage et kig på svaret fra Dinero nedenfor vedr. din moms kommentar og tænke lidt over din altid bedre-vidende holding.

Hej Dennis.

Så har vi haft mulighed for at kigge på din case.

I Dinero bygger vi et regnskabsprogram som passer til de helt almindelige små virksomheder.
Vores målsætning er at gøre systemet så nemt og brugervenligt for vores brugere - det gør vi fx ved at sikre de ikke laver fejl ved at bruge en forkert momstype.
Derfor har vi nogle regler indbygget rundt omkring i systemet.

Du sælger varer til en dansk virksomhed men leverer varen i udlandet. Normalt sælger virksomheder enten varer til dansk virksomhed og levere varen i danmark, eller sælger til en udenlandsk kunde med levering i udlandet - altså normale cases vi kan håndtere. Din case er gangske enkelt ikke en case som vi mener falder under "de helt almindelige små virksomheder". Der er derfor ikke tale om en fejl, men at vi ikke understøtter denne meget sjældne case. Lidt ligesom vi ikke understøtter varelager og koncernregnskaber.

Du kan dog godt komme uden om alt dette, hvis du er lidt fiks på fingerne :)
1. Når du opretter kontakten skal du huske ikke at bruge vores CVR opslag
2. Ved oprettelsen skal du udfylde informationerne (inkl. cvr. nr) og vælge landet USA
3. Ved oprettelsen af en faktura kan du evt. fjerne "USA, VAT no. under adressen i toppen"
4. Ved produkterne skal du vælge momstypen "Rubrik C"

Du er altid til at skrive hvis flere spørgsmål skulle dukke op :)

De bedste hilsner
Rasmus

fatter dig bare mindre og mindre. Det du gør det er at kritisere noget gratis som klart ikke er beregnet til dig og som en hver med minimum af bogføæringsviden ville se . ikke er beregnet til virksomheder med det ret specielle mønster - levere med faktura til dansk virksomhed og sender så til udlandet

Ikke at kunne det som standard er ikke en fejl som der også står i svaret - Det er et meget specielt case . som i øvrig meget få (om nogen) programmer som standard dækker per automatik og bestemt mig bekendt ingen gratis

At så stille sig så sur an over at et gratis program ikke klarer det og sur over support går over min - i dine øjne . begrænsede forstand - og så får du tilmed top support her i forum  

Slut prut - håber bare god vind forsat til dig - håber vejledningen fungerer for dig

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

John

Dette "begrænsede" marked vedrører alle som handler med andre EU lande vedr. overnatninger, restaurations- og cateringydelser og adgang til kultur-, kunst- sports-, videnskab-, undervisning-, underholdningsarrangementer samt messer, udstillinger, seminarer, korttidsleje af transportmidler.

Kom over din "bedre viden" om alt og intet. Du ønskes også alt mulig held og lykke med dit arbejde herinde.....

Slut prut herfra også

Mvh

Dennis

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Dennis

Du starter med at kritisere Dinero Support og det viser sig at du aldrig har kontaktet os.
Så hævder du der er fejl i Dinero, men det viser sig at du bare mangler en funktion, som mindre end 1 % af vores brugere efterspørger. Det er så hvad det er.
Men at du så bliver flabet over for John, der gratis hjælper hundredevis af iværksættere hver uge, det er for groft.
Enten så giver du ham en undskyldning, eller også skal du ikke vise dig på Amino mere.
Du vælger selv.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin

Jeg er flabet men ikke John? Du kan gøre med min profil hvad du har lyst til men er der ikke plads til det du kalder flabethed i dette forum så tag lige et kig på de forskellige indlæg herinde og ikke kun i forbindelse med mine indlæg. Eller gælder er det kun for John som man ikke må give svar på tiltale?

Mvh

Dennis

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis, du kommer ind på Amino og vrøvler og sviner folk til.
Giv en undskyldning, eller find et andet sted at være.
Længere er den ikke.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Golfkysten:

Hej Rasmus

Det kan godt være at programmet er gratis men alene det at der INGEN form for support er, bør skræmme de fleste små virksomheder væk. Selvfølgelig er det naturligt at Dinero har en forventning om at man migrærer over til Pro versionen som koster penge når den lille virksomhed vokser sig større og man får brug for funktionerne i PRO versionen. Men i mellemtiden er man overladt til sig selv, hvertfald når det vedrører Dinero. For vores vedkommende har det bare efterladt en dårlig smag i munden.

Mvh

Dennis

For sølle 97 kroner om måneden kan du fjerne den dårlige smag i munden. Det er langt billigere end en tandrensning hos tandlægen.

Side 6 ud af 6 (59 indlæg)