Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web udbyder godkender ikke opsigelse og truer med advokat

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har en ven, som har haft sin hjemme side hos en af de større udbydere, hvor de også har passet og plejet den. Han har fået lavet en ny i wordpress, og lagt den hos meebox. Han har været i kontakt  med det gl. web firma og spurgt hvordan han fik det flyttet. Hun fortæller han bare skal sende en mail om opsigelse så er alt ok.

Han sender opsigelse på mail rettidigt, samt sender via. alm brev også.

Han har nu 3 md. efter modtaget mail fra deres advokat, som oplyser at han ikke er korrekt opsagt fordi brevet ikke har været anbefalet. De har ikke modatget betaling for den sisdte tid hvilket der ligger rykkere og faktura vedlagt for, samt udgifter til advokat.

Han har ikke haft modtaget hverken fakturaer eller rykkere. 

Hvad skal han gøre nu, er han bundet for et år mere og hvad med advokat omkostninger.

MVH

Oliver

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har han modtaget en beskæftigelses mail på at de har modtaget opsigelses mailen ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46433
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis han har mailen og kopi af brevet ville jeg bare lade være med at betale og bestride fordringen så de ikke kan køre inkasso. I værste fald vinder udbyderen en sag og så koster det gebyret plus sagsomkostninger (men han kan undlade selv at bruge advokat) - Risikoen for, at de kører en sag er ikke stor.

Alternativt kan han betale udbyderen - det er jo næppe et stort beløb med et års hosting og ikke betale advokat ud fra at han har opsagt og ikke modtaget fakturaer og derfor i sagens natur ikke kunne betale - og gå videre til næste sag

Hvad sagen næppe kan bære, er at han henvender sig til en advokat og beder denne køre sagen for ham

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke i første omgang betale modparten advokatomkostninger. det må denne bære som sin risiko. Og du har ikke bedt om at der kom advokat på.

Du kan først blive dømt til at betale modparten advokatomkostninger i retten.

Tilmeldt 7. Jan 13
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svar.

Vi læst brevet fra advokaten igennem, hun skriver at de har modtaget opsigelsen, men ikke kan godkende den da den ikke er sendt anbefalet. Kan i øvrigt se herinde at der har været en del med denne udbyder med nøjagtig det samme. den samlede regning er på 6000, så det er ikke det helt store, men de er da sikker på at kunderne ikke kommer tilbage. Men det er nok bare at betale og komme videre.

oliver

Fra Norge
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 109
Fra  Nordic IQ Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

pvc manden:

Tak for alle svar.

Vi læst brevet fra advokaten igennem, hun skriver at de har modtaget opsigelsen, men ikke kan godkende den da den ikke er sendt anbefalet. Kan i øvrigt se herinde at der har været en del med denne udbyder med nøjagtig det samme. den samlede regning er på 6000, så det er ikke det helt store, men de er da sikker på at kunderne ikke kommer tilbage. Men det er nok bare at betale og komme videre.

oliver

Det er selvfølgelig ikke indenfor min kompetence, da jeg ikke er jurist på nogen måder.

Men hvis de godtager at de har modtaget den, så kan de vel ikke nægte at godkende den, ud fra metoden den er kommet frem på ?

At sende anbefalet er vel kundens sikkerhed for at være sikker på at en opsigelse er kommet frem - Og skal vel som udgangspunkt ikke være et smuthul for udbyder til at nægte at godkende en opsigelse.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså... Det er vel B2B? - Har kan man vel aftalt hvad som helst? - Også at opsigelse SKAL sendes anbefalet. (Hvad ideen med dette skulle være, skal jeg lade være usagt)... - Men hvis det er tilfældet, at der står i betingelserne, at der skal opsiges pr. anbefalet brev, så er der vel ikke opsagt? - Og dermed skal der vel betales?

Derudover... Jeg tror jeg ville meddele at jeg så abonnementet som opsagt, og derfor ikke mener der er et krav. - Og så må de tage den i retten hvis de vil løbe den risiko.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pvc manden:
hun skriver at de har modtaget opsigelsen, men ikke kan godkende den da den ikke er sendt anbefalet

Et anbefalet brev er blot en fremsendelsesmetode der indikerer overfor modtager at dette brev er vigtigt. Desuden får man typisk en kvittering fra posthuset som bevis for at brevet er sendt. (kun brevet ikke indhold)

Opsigelsen er sendt både via post & mail, og efterfølgende blevet bekræftet af modtaget der blot vælger ikke at ville godkende den.

At de ikke vil godkende opsigelsen er sådan set deres eget problem og ikke din vens. De har ingen sag, da de ej heller har fremsendt opkrævning eller rykkere og dermed gjort opmærksom på et evt. udestående.

At de vælger at bruge advokat er helt ude af proportioner og en "bully" metode for at presse vennen til at betale.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Flairshare.dk Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes der mangler noget i denne historie. Han sender en opsigelse, men hvad med en bekræftelse på opsigelsen får han nogensinde den? For hvis han ikke modtager den, så burde han tage direkte kontakt for at få bekræftelse. Efter at have arbejdet i telebranchen ved jeg hvor vagt man skal være hvad angår opsigelser. 

Uanset hvad, så tror jeg du hænger på den. Det er vigtigt at være 120% sikker på at man overholder betingelserne ved opsigelse. 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Inden I lader jer skræmme til at betale, så vil jeg anbefale, at I læser betingelserne grundigt igennem først.

De fleste af 'den type' webbureauer, accepterer også email som en gyldig opsigelsesmetode (dette gælder feks. Skandiaweb og Danaweb), så det kan jo godt være at advokaten har misforstået det med at brevet SKAL være anbefalet for at være gyldigt.

Så længe man kan dokumentere at opsigelsen er modtaget, og det er jo blevet bekræftet af advokaten, så er den gyldig.

Men læs betingelserne, så I har noget at henholde jer til. Deres advokater er instrueret i at skyde på alt hvad der bevæger sig.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)