Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det i orden, eller ulovligt? at sælge en kopi af shamballa

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen!

En af mine gode kammerater, som jeg er gode venner med, vil gerne starte sit eget firma og sit eget mærke op. Men det jeg har lagt mærke til er at det han vil sælge er ligesom en kopi af Shamballa Jewels. Det er selvfølgelig i en hel anden prisklasse end Shamballa Jewels, han vil tage omkring: 150 - 400 kr, det kommer an på hvilke perler han bruger. Men mit spørgsmål er om det er i orden det han gør, eller er det ulovligt? :-)

På forhånd tak for hjælpen :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er det da ikke i orden at gøre det.

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Selvfølgelig er det da ikke i orden at gøre det.

Det er vel ikke korrekt - for der er nu andre som sælger knyttet armbånd med perler. Men du har helt ret i, at de ikke må lave nøjagtige kopier af Shamballas armbånd og smykker. Men så kan man bare lave sit eget design, det er selvfølgelig helt i orden.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vidst ingen hemmelighed at smykkefirmaer får meget "inspiration" hos hinanden - og så længe du nøjes med inspiration og ikke laver direkte kopier, så kan du da gøre som du vil. Ingen kan forbyde dig at sætte perler på en snor og slå knuder :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

KennM

 

Jeg har naturligvis taget udgangspunk i det trådstarteren skrev: 

"Men det jeg har lagt mærke til er at det han vil sælge er ligesom en kopi af Shamballa Jewels."

Tilmeldt 16. Mar 14
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej rolffrandsen. Hvis han sætter Shamballa Jewels' logo på sine armbånd er det selvfølgelig ulovligt, fordi det jo så er en kopivare. men det er jo ikke Shamballa Jewels der har opfundet det at putte perler på en snor og så knytte. det er en tusind års gammel opskrift. det er også ulovligt at kopiere designs fra andre producenter, Shamballa Jewels har f.eks. lagt sag an mod Nialaya fordi de mente at Nialaya havde kopieret dem. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)