Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opstarter jeg min webshop?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Store-Heddinge
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Urbancouture Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg kommer her, direkte grøn og fra bunden.

Jeg er en ung fyr på 23 år, som går rundt med et brændende hjerte om at starte virksomhed.

Min idé er at starte en webshop, med salg af eksklusive t-shirts, og KUN t-shirts.

Vi går sommeren i møde, og jeg kan mærke ude i landet, at det er noget som helt klart kan hive folk til.

I opstarts fasen har jeg i den forbindelse lidt grønne spørgsmål;

Når jeg starter op, og skal skaffe varer, kan jeg så skaffe f.eks. Smartguy, Hardcasa, StreetAmmo eller hvad ved jeg, og lave en aftale om at jeg sælger deres produkter, og jeg får en procentdel af varen?

Eller er der smartere måder at gøre det på ? :-)

Hvis ja, hvordan skal jeg tage kontakt til en evt. fremtidig samarbejdspartner?

Har læst lidt rundt, og har ikke fundet svar på mine spørgsmål, så håber i kan :-)

Mvh Philip Jensen

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip. 

Jeg tror, at du skal opsætte din hjemmeside med direkte links til div. sælgere. På den måde sparer du både leveringsomkostninger, og kan køre din hjemmesiden nogenlunde smertefrit. Jeg tror dog, at du har større sandsynlighed for at få en større forretning, hvis du selv designer og skaber dit eget brand. Der er dog både ulemper og fordele ved det. Du imødekommer en stor konkurrence via andre sælgere. Smartguy har jo ikke kun deres eget mærke, de køber jo varer fra producenterne og sælger dem videre. Jeg tror ikke du får så meget ud af at kontakte dem. Så burde du hellere købe et stort parti fra Iceman fx (det er vist noget Smartguy relateret), og sælge det, ligesom de gør. 

Men før du starter det hele, burde du lave en forretningsplan, der detaljeret går ind og beskriver hvad du vil. Når du skriver eksklusive t-shirts tænker jeg umiddelbart couture, hvilket der nok ikke er det store salg i. Du burde måske finde nogle billige mærker, og få lidt erfaring omkring salg på internettet, og skabe et godt fundament, før du står med et vareparti på 1.000 t-shirts du ikke ved hvor du skal gøre af. 

Det har været en lang dag, så jeg prøver at gøre det så overskueligt som muligt :)
1.  Jeg tror ikke, at du får så meget ud af at samarbejde med "de store".

2. Du skal nok købe mærker, der ikke er for dyre, hvis din hjemmeside ikke bliver efterspurgt. 

3. Lav en detaljeret plan, så du altid har noget at falde tilbage på, hvis du ikke ved hvor du skal gøre af dig selv. 

Jeg tror, at det er en svær branche at komme ind i. Held og lykke med dit projekt ! :)

Mvh. Jonas.  

 

Fra Store-Heddinge
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Urbancouture Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas.

Tusind tak for en god respons.

I forhold til at linke direkte til hjemmesiderne, via min egen side - hvis jeg benytter den strategi, vil det ikke bare gøre at jeg absolut ingen indkomst har? 

Når du siger at designe mit eget brand, så tænker jeg lidt at jeg nok kommer væk fra min kerne-plan.
At når det nu er allerførste gang jeg er igang som iværksætter, vil jeg gerne starte blødt ud, altså uden og investerer ALT for meget, og så må mit afkast afspejle samme.
Jeg tør ikke gå ud og bruge 50-100.000 kroner, som første gang iværksætter, men vil blot ud og snuse, lære og forsøge :-)

Jeg kan sagtens se hvad du mener med at jeg nok ikke får det store ud af at kontakte de store.

Er det måske muligt at jeg køber tøj ind, via ebay og sælger på min egen hjemmeside måske?
Jeg er i skrivende stund også igang med at udarbejde en forretningsplan, så jeg ved ungefær hvilken vej jeg skal bevæge mig i.

Mvh Philip 

Tilmeldt 16. May 13
Indlæg ialt: 28
Fra  BEYXND Clothing Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Philip 

Eksklusive t-shirts og SmartGuy hænger for mig at se ikke rigtigt sammen, men nu er eksklusivitet jo subjektivt. 

Du kan smide mig en mail hvis du ønsker noget sparing. Jeg har lidt erfaring på det marked, og kan såvel også sælge dig nogle mindre partier af mit eget brand som du kan starte ud med, hvis det har interesse.

Feel free - god weekend.

contact@beyxnd.com

Fra Store-Heddinge
Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 17
Fra  Urbancouture Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa beyxnd.

Jeg har smidt dig en besked herinde på Amino :-)

God weekend.  

Fra Søborg
Tilmeldt 13. Jan 14
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld det lidt sene svar :)

Jeg kan sagtens forstå, at du vil se det hele lidt mere an, før du investerer en større kapital i din plan.

Jeg tror ikke, at Ebay er så god at købe fra. Ebay er jo verdens største kræmmermarked. Det er derfor ikke altid, at de varer du køber hjem, er i samme størrelser eller i samme form som du håbede på. Hvis du så køber et større parti, der reelt ikke kan bruges, så er det jo penge ud af vinduet :P 

Umiddelbart kunne Drop Shipping godt være en mulighed for dig. Hermed sparrer du lageromkostninger samt forsendelsesomkostninger. Du skal hermed bare finde dine leverandører, der kan give dig de muligheder du har brug for, for at kunne få et større sortiment samt en større kundekreds. Du skal blot gøre leverandørerne opmærksomme på, hvad de kan få ud af en aftale igennem dig, og ikke omvendt :) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)