Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger "demsi-dut" til tidregistrering

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Jeg tror du har en rigtig god ide og fidus der.

Mit eneste problem er bare, at jeg ikke vil have at registreringen skal ske via medarbejderens smartphone etc. For så ved jeg pr. erfaring, at der altid er en undskyldning for ikke at registrere. (glemt telefonen hjemme, løbet tør for strøm osv...) :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie W:
Mit eneste problem er bare, at jeg ikke vil have at registreringen skal ske via medarbejderens smartphone etc. For så ved jeg pr. erfaring, at der altid er en undskyldning for ikke at registrere. (glemt telefonen hjemme, løbet tør for strøm osv...) :-)

Gør lige som med hunde og katte, Chip dine ansatte så kan de altid scannes, fodlænker er også rimeligt præcis ?

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære aminoer

Tak for jeres hurtige respons og gode ide´er.

Helt konkret:

Om det er X der tjekker ind for Y og omvendt er fuldstændig ligemeget. Det er en 3. parts arbejdsplads, hvor 3 af mine medarbejdere kommer efter en fast aftale. (rengøring). Så i bund og grund er det egentlig underordnet, hvem der tjekker ind osv. Det vigtigste for mig at vide er, at der er blevet tjekket ind, så kunden ikke møder op på kontoret næste morgen og arbejdet ikke er udført.

Derfor skal registreringen kun kunne ske fra den pågældende lokation.

Og jeg vil helst undgå at de skal bruge en app eller lign. på deres egen smartphone. For jeg ved erfaringsmæssigt, at der så let kan blive en undskyldning om at den er glemt der hjemme, løbet tør for størm osv. :-)

Den log ind/ log ud, skal jeg kunne modtage enten som sms eller email, så snart det sker.

Til en start drejer det sig om et permanent sted, hvor jeg har et behov. Flere kommer måske til hen over det næste år. Selvfølgelig spiller prisen også ind. Så findes der en løsning som samlet kan gøres økonomisk fornuftigt, ved måske at installere det ved 10-30 pladser samtidigt, er jeg selvfølgelig åben overfor det.

Men ellers til en start kun 1 sted.

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja kan godt se dilemmaet :)

Men du udbetaler vel ikke løn hvis de ikke registrerer deres timer? Kan du ikke bare sætte et krav ned, at hvis de ikke registrerer timer på din måde, så er der ingen løn at hente. Det er lidt en Evil Corporation metode, men hvis det er et problem du står med, kan det vel være nødvendigt (især hvis du er i tvivl, om dine medarbejdere er der hvor de bør være).

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rie W:

Hej alle kære aminoer

Tak for jeres hurtige respons og gode ide´er.

Helt konkret:

Om det er X der tjekker ind for Y og omvendt er fuldstændig ligemeget. Det er en 3. parts arbejdsplads, hvor 3 af mine medarbejdere kommer efter en fast aftale. (rengøring). Så i bund og grund er det egentlig underordnet, hvem der tjekker ind osv. Det vigtigste for mig at vide er, at der er blevet tjekket ind, så kunden ikke møder op på kontoret næste morgen og arbejdet ikke er udført.

Derfor skal registreringen kun kunne ske fra den pågældende lokation.

Til det behov du nævner der, er det nemmeste jo i virkeligheden at 'fastinstallere' en gammel Nokia med et taletidskort. Så sender medarbejderen bare en SMS når han møder, og du har kodet nummeret ind som atbejdspladsens navn? :-)

Kan dårligt se behovet som noget mere fandt på nuværende tidspunkt.

Henad vejen kunne du sagtens få udviklet en webapp hvor du kunne se alle registreringer centralt, men det lyder ikke Som om du har behov for det pt.

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas

Det er ikke så meget et spørgsmål om løn eller ej.

Det er mere, så jeg kan sidde med benene oppe her hjemme og have ro i sjælen og vide, at kunden har haft det service besøg, som aftalen med kunden lyder på.

Og at skulle det ske, at jeg ikke modtager en hilsen om, at medarbejderen er logget ind, at jeg så kan nå at tage action på det, inden kunden møder ind næste morgen og opdager fejlen.

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Super! I så fald tilslutter jeg mig til Rasmus' løsning om at hænge en gammel telefon op (og sætte den i stikket).

Det er ikke særligt elegant, men løser hovedproblemet :)

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja det var egentlig også noget sådant lavpraktisk jeg tænkte :-)

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)