Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger "demsi-dut" til tidregistrering

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Det lyder ikke nødvendigvis som nogen dum løsning du der har.

Vil jeg så umiddelbart efter at hoved tracker registrerer medarbejdertag, kunne give mig en online / sms melding?

Er det sim kort baseret?

Hvad med medarbejder tag, skal den bruge strøm?

Hvad er økonomien i noget sådant?

Hvad er "snart" - i morgen eller om ½ år?

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det sted de skal komme/gå fra har wifi som de kan få lov at logge på fra deres smartphone, kan det jo meget nemt og billigt laves så de stempler ind på en hjemmeside, hvor ip adressen registreres og bekræfter lokationen.

De eneste to hindringer jeg ser er 

a) Medarbejderen skal have adgang til et wifi på stedet

b) Der skal være statisk ip adresse (eller om ikke andet, skal det ikke skifte alt hvor tit, afhængig af pålidelighedskravet).

Et system som dette er som sagt ret lowcost, og kan laves så du får en email som ønsket.

just a thought:-)

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja det er jo ret lavpraktisk - men da bestemt en løsning.

Hvis nu jeg skal undgå tvivl om wifi osv. kan man så ikke løse det ved, at jeg f.eks. opsætter en billig smartphone / tablet med sim kort på den pågældende arbejdsplads, og at medarbejder så fra den sender en email.

Så er der ingen undskyldning for at medarbejder har glemt sin egen telefon og derfor ikke kan sende osv. 

Altså en billig no name smartphone/tablet, som bliver "skruet" fast og altid er online via sim kort?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

1: Ja det er jeg ret sikker på (venter lige på det endelige materiale.. har kun snakket med leverandøren, men har ikke lige fået spurgt om den slags)

2: Ja det er med simkort, men det er kun hovedtrackeren der har brug for det :)

3: Så vidt jeg er informeret, skal den ikke bruge strøm

4: Jeg mener hovedtrackeren koster i omegnen af 2500,- eks moms, og TAG's har jeg ikke lige nogen ide om endnu (Modtager forhåbentlig prisliste i morgen)

5: Snart er som i inden for en uges tid, og hvis det bliver aktuelt, kan jeg godt presse lidt på :)

Som du kan høre er det hele lidt løst endnu, men det var jo heller ikke meningen der skulle "lanceres" allerede :D så der er lidt løse ender, men hvis du skriver mig en mail med alle spørgsmål så skal jeg ringe til ham i morgen og få svar på det hele, og så finder vi en rigtig god pris til dig hvis jeg må bruge dig som reference :)

Send mail her

Mvh

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kaster du dig ud i noget der hurtigt kan blive dyrt og omfattende. Prøv at se mit indlæg på side 1, og giv mig et svar på hvad du tænker.

Der er ingen grund til at benytte mere hardware, end det dine medarbejdere allerede har.

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hovedtrackeren er noget lign 7x5x5cm og monteres ved hoveddøren eller midt i bygningen f.eks plus hver medarbejder skal ha en TAG der er en lille ting til en nøglering :) De skal ikke engang hen til hovedtrackeren da den regitrere inde for 100m (alt efter hvor den står) så de skal bare møde på arbejde :)
Det er helt sikkert den letteste løsning :) måske ikke den billigste, men bestemt en der kan fjerne en masse tvivl om hvem der har været på job hvornår og hvor længe :)

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 2. Dec 09
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Har sendt mail til dig

Tilmeldt 28. Feb 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

" Hvis nu jeg skal undgå tvivl om wifi osv. kan man så ikke løse det ved, at jeg f.eks. opsætter en billig smartphone / tablet med sim kort på den pågældende arbejdsplads, og at medarbejder så fra den sender en email.   "

Med denne løsning, kan medarbejdere tjekke hinanden ind - så det er bestemt ikke en sikker eller god løsning :-) 

Hvad er dit budget for at løse dit problem?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Adam, der bliver jo først tjekket ud når TAG'en forlader ejendommen :) Du skal ha din kollegas nøgler med hjem hvis du skal tjekke personen ud :)

Og jeg er ret sikker på "Jørgen" er temmelig irriteret over du løber hjem med hans nøgler til fyraften for at tage pis på ham ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 119
Fra  Studiesalg.dk Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rie

Rie W:

Hvis nu jeg skal undgå tvivl om wifi osv. kan man så ikke løse det ved, at jeg f.eks. opsætter en billig smartphone / tablet med sim kort på den pågældende arbejdsplads, og at medarbejder så fra den sender en email.

Jo det kan du sagtens, men så kunne han vel også ligeså godt sende dig en SMS direkte fra den? :) eller skal det være sikret mod at andre rent faktisk også kan udgive sig for at være ham?

Alt kan laves, men jeg tror du ville være bedre tjent med at oplyse lidt mere om hvor mange arbejdspladser og medarbejdere det drejer sig, samt hvad dine behov for verificering er.

Umiddelbart ville jeg også mene det er lidt overkill at investere i en masse hardware, når alle nu render rundt med en computer i lommen. Men det afhænger helt af dine behov og budget :-)

www.easify.dk

Freelance webprogrammør med 12 års erfaring til 399,- i timen. Ekspertise indenfor PHP, MySQL, samt frontendudvikling.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)