Jeg blev her i februar overtalt af en telenor sælger til at benytte deres mobil service til min virksomhed. Han lovede at han strikkede en pakke sammen som var identisk med det jeg havde, bare til en lavere pris.
Det var dog en højere pris, og derfor ringede jeg til min tidligere udbydder og købte hos dem igen, det viser sig dog at der er et års binding på den mobil aftale jeg har med telenor.
Er der nogen som har erfaring med at komme ud af sådan en aftale?
Der var desværre ikke noget at gøre ved kundeservice, de kunne ikke hjælpe. Jeg kunne få lov til at betale for hele bindingsperioden, så kunne jeg komme ud.
Så nu har jeg skrevet en mail til den, hvor jeg forklarer situationen, med tidspunktet hvor samtalen forløb, og så håber jeg på de bliver mere medgørlige.
måske ikke den rigtige måde at gøre det på, men det plejer at være ganske effektivt hvis man mumler noget om ekstrabladet, forbrugerstyrelsen og den slags...
Bare hvis de nu ikke er særlig hjælpsomme efter mailen heller ;-)
Lige gyldigt hvad så er en aftale bindende - Også en mundtlig, og den kan være optaget (Hvilket den højst sandsynligt er hvis ikke du har bekræftet på andre måder)
Selvfølgelig kan du ikke slippe ud af aftalen, uden at betale for hele bindingsperioden. Og at begynde at snakke om EB, FOS etc. hjælper nok ikke ret meget, for du snakker med en kundeservice der har hørt det før, og det er varm luft der kommer ud af dine ord, for hvad er det præcist de skal "gøre" der gør at du slipper? Intet, for du har lavet en aftale, så selvfølgelig må du holde den aftale.
Ja, det er korrekt, hvis jeg er blevet oplyst korrekt, ellers er en mundtlig aftale heller ikke bindende. Det virker samtidig underligt at jeg ikke kan få tilsendt en kontakt fra Telenor.
Aftalen er da kun bindende hvis telenor opfylder deres del også. - Altså. Hvis han vitterligt lovede at strikke et tilbud sammen der er billigere end det nuværende, og så ikke gør det. Så er aftalen vel ikke bindende mere?
du har tydeligvis ikke den store erfaring med hvordan tingene foregår i diverse kundeservices. Det har jeg, jeg ved hvad jeg taler om.
Og ja, en mundtlig aftale er bindende, også for sælgeren og hvis han har lovet noget billigere, så er det det der skal gives.
Derfor handler det jo om at finde ud af hvad der er blevet sagt i samtalen, og det kan højst sandsynligt dokumenteres, andet kan jeg ikke forestille mig om telenor.
Og hvis det er Uffe der er galt på den, så må han jo æde den.