Ideen er god og fungerer i de udenlandske udgaver. Men i de 2 første afsnit af "Pitch for millioner", er der kun en enkelt af investorene, der i første afsnit har en bare nogenlunde fornuftig dialog med indlægsgiverne.
Jeg kan ikke se hvordan du kan mene det fungerer i de udenlandske udgaver, men ikke i den danske, når de argumenter du her remser op, er præcis det man ser i hvert afsnit af f.eks. Shark Tank. Der er det ikke unormalt at høre flere af investorerne sige; "Your idea is not a company, therefore I'm out", "your product is not proprietary and too easy to copy, therefore I'm out", eller når produkter, der knapt har været på markedet endnu, bliver skudt ned fordi de ikke har omsat for nok.
Jeg tror det er de færreste investorer, der vil investere i en skitse på en idé, der er fuldstændig utestet, da der simpelthen endnu ikke er nogen, der kan se om der er chance for at tjene deres investering hjem igen. I Shark Tank er der en der beskriver det meget godt, en investor skal ikke kaste med terninger og gamble, men tage en beregnet risiko. En beregnet risiko kræver i mine øjne nogle hårde tal man kan tage udgangspunkt i. Jeg tror også Martin har været inde på det før, i nogle af sine oplæg omkring at skaffe en investor. Hvis man bare koncentrerer sig om at få et minimum-produkt ud på markedet, så hurtigt som muligt, så får man meget hurtigt nogle tal man kan tage med til en investor, som så kan hjælpe med at indikere om der kan tjenes på idéen eller ej. Det med minimum-produkt er selvfølgelig særlig oplagt indenfor IT-verdenen, hvor der er noget nemmere at bygge ovenpå, end hvis idéen er et fysisk produkt.