Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prøv et gratis, forskningsbaseret værktøj til iværksættere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej iværksættere!

Jeg skriver i øjeblikket min Ph.d. på DTU om iværksætteri - med speciel fokus på teknologibaserede startups. Jeg er også selv iværksætter og har på nuværende tidspunkt to (snart tre) forskellige selskaber, som jeg driver ved siden af min forskning.

Min forskning handler om at hjælpe iværksætteren med at optimere ressourceforbrug og målrette udviklingen af idé og marked. Til dette har jeg udviklet er web-baseret værktøj ved navn "Development Log" (forslag til bedre navne modtages gerne!), som er frit tilgængeligt for alle, der har lyst til at bruge det. Man behøver heller ikke være teknologiiværksætter.

I finder Development Loggen her: developmentlog.rubix.dk 

Loggen er i princippet en avanceret "ToDo" liste, som sikrer at iværksætteren altid allokerer sine ressourcer i henhold til sine prioriteter. Desuden giver loggen en mulighed for at linke vigtige ressourcer (Google docs, dropbox filer, websider etc) til de opgaver man løser.

Værktøjet fortæller dig ikke hvad du bør gøre (endnu!), men hjælper dig snarere med at skabe et overblik og administrere opgaver og viden. 

Når I bruger loggen, vil jeres (anonymiserede) inputs blive analyseret på forskellige måder. Disse analyser skal skabe grundlaget for at hjælpe fremtidige iværksættere med anbefalinger og værktøjer. Det er denne "læringsmekanisme", som adskiller development loggen fra andre lignende værktøjer; jo mere I (iværksætterne) bruger loggen, jo bedre anbefalinger kan vi komme med i fremtiden!

Loggen har på nuværende tidspunkt den grundlæggende funktionalitet, som kræves. I det næste halvandet år, vil den bliver opdateret og nye funktionaliteter vil blive implementeret.

Jeg håber, at I har lyst til at bruge værktøjet - det er lavet til jer! Smile

Jeg vil være meget taknemmelig for alle former for feedback - på forhånd tak!

Mvh

Jakob B. Andersen

Iværksætter og Ph.d. studerende

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

10 minutter senere og ingen mail ankommet efter signup.

men projektet lyder spændende.

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kom der en mail men den blev fundet i en "uønsket" mappe.

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Tak for input!

Ja, der er en tendens til at registreringsmailen havner i spam-filtret. Der er imidlertid ikke så meget vi kan gøre ved dette på nuværende tidspunkt.

Til andre, der registrerer sig i development loggen: Tjek jeres spam filter!

Tilmeldt 31. Jan 14
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har I overvejer at få SPF record tilknyttet jeres mail?

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg kigge nærmere på - tak for tippet!

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 14
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Så er "Development Loggen" blevet opdateret baseret på feedback fra de iværksættere, der ind til videre er gået i gang med at bruge loggen.

Opdateringen giver mulighed for lettere at filtrere opgaver efter forskellige kategorier (Value Proposition, Legal Issues etc.). Dette gør arbejdet mere gennemsigtigt for dig og dine samarbejdspartnere. Samtidig bliver det lettere at se tilbage på de opgaver man allerede har løst og finde de tilhørende ressourcer (dokumenter, links etc.).

Prøv den nye udgave af Development Loggen (v1.1) her: developmentlog.rubix.dk 

Som nævnt, er jeg meget interesseret i at høre jeres reaktioner/feedback på værktøjet. Platformen er under stadig udvikling og vi forsøger at reagere hurtigt på brugernes inputs.

Vh

Jakob

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)