Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Døgnboks indbetaling

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

d. 30/12-2013 tager jeg i banken for at indsætte kontanter som jeg modtog for kunderne.

Kassen var lukket, og jeg bad derfor banken tage imod kontanterne og indsætte dem på firmakonto.

Kontanterne indsættes på firmakonto d. 2/1 - 2014 med tekst til kontoen "Døgnboks indbetaling faktura 7 og 8".

Hvordan bogføres dette ...... går ud fra man vælger regnskabsår 2014, og dernæst øvrige bilag.

dernæst Konto (egenkapital) og indskudt i virksomheden. Modkonto (likvide beholdninger) og bank.

Er dette korrekt, hvis ikke, hvordan så ???

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis pengene er indsat på din firmakonto - hvad vil du så via egenkapitalen med dem?

Jeg går ud fra, at du i 2013 regnskabet har sendt fakturaer til dine kunder - og de penge du var nede i banken med - må svare til betaling af disse fakturarer

Disse fakturaer må jo stå på en konto for udestående debitorer under tilgodehavender som en værdi.

Nu bogfører du så i 2014 hvor pengene kommer i banken kredit på konto for udestående debitorer (udbetalte fakturaer eller hvad den kan hedde i dit system) og debet på firmakonto bank

Penge fra kunder der har betalt det de skylder virksomheden som kunder - må jo endeligt ikke ind under privat indskud

Er du usikker på det her, så tag hjælp af en extern bogholder der lige kan hjælpe dig med at afslutte året korrekt, for det kunne tyde på du kunne ha andre ikke afsluttede 2013 forhold - ex varelager o.l. - få evt gratis tilbud fra aminos søster www.agera.dk

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Generelt enig JohnYes

Cookie - John Hannover:
Nu bogfører du så i 2014 hvor pengene kommer i banken kredit på konto for udestående debitorer (udbetalte fakturaer eller hvad den kan hedde i dit system) og debet på firmakonto bank

Dette er dog ikke korrekt, idet den modtagne betaling er afleveret til banken den 30/12-2013, hvorfor de følgelig også skal bogføres denne dato. At banken registrerer beløbet som indsat den 2/1-2014 er således kun et spørgsmål om en bankafstemning, intet andet...

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Fino- ja det er jo korrekt hvis det er i boksen 30/12 - teoretisk kunne man more sig ved at bogføre via kassen og så via bank når det var noteret der - i tilfælde med cash, men det er jo unødvendigt formentlig - men vil jo betyde at regnskab 31/12 2013 bank - ikke vil stemme med bankkontoudtog, når det først indgår der i 2014??

. Det har i det mindste ikke betydning for moms og skat - da vi taler status .- men det skal jo være ret, så 30/12 cash skal i 2013 Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Døgnboks indbetaling skal vel først bogføres, den dag man kan se det er registreret på kontoen ?

Dog ser jeg først at det er registreret d. 2/1-2014.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

djfrosty:

Døgnboks indbetaling skal vel først bogføres, den dag man kan se det er registreret på kontoen ?

Dog ser jeg først at det er registreret d. 2/1-2014.

Nej, forkert!

Når du har overdraget/overført/afleveret beløbet, så skal du bogføre det.

Iøvrigt på præcis samme måde som eks. dankortsalg den 30/12 og 31/12, som først registreres i banken den 2/1. Varesalget er jo sket...

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Fino- ja det er jo korrekt hvis det er i boksen 30/12 - teoretisk kunne man more sig ved at bogføre via kassen og så via bank når det var noteret der - i tilfælde med cash, men det er jo unødvendigt formentlig - men vil jo betyde at regnskab 31/12 2013 bank - ikke vil stemme med bankkontoudtog, når det først indgår der i 2014??

. Det har i det mindste ikke betydning for moms og skat - da vi taler status .- men det skal jo være ret, så 30/12 cash skal i 2013 Smile

Både ja og nej...

Ja, beløbet er jo indbetalt til kassen, men også indsat i banken den 30/12-2013.

Hvor længe banken i givet fald er om at registrere dette er reelt uden betydning. Det afgørende er, at beløbet er overført den 30/12.

Tonny

Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet Smile

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)