Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af modelbureau /Løn/Pris/kartotek

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg går og planlægger at opstarte et modelbureau. Det vil udelukkende være modeller med de rigtige mål som jeg vil ud og finde, altså fashionmodeller. Nogen af dem vil sandsynligvis ikke have noget model erfaring, men forhåbentlig kan de blive gode nok på sigt.

Jeg ville være super glad hvis jeg kan få svar på nogen af nedenstående spørgsmål:

- Hvor stor en procentdel af det kunden betaler for en opgave vil man normalt give i løn til modellen?

- Kender i evt. et sted hvor jeg kan læse om hvor meget et modelbureau typisk tager for en opgave ca.(Og nu udelukker jeg self. såsom Unique models etc.)?

- Findes der et computerprogram til modelbureau, hvor jeg nemt enkelt kan lave et kartotek med modeller (Billede + info)?

- Hvilke programmer vil i anbefale til at lave faktura til kunder og lønseddeler til modellerne?

På forhånd tak :)

//Idunn

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan vel kikke på andre modelbureau's hjemme side for at se deres priser.

selve kartoteket kan laves i access eller lignende.

og modellerne er vel ikke ansat, men kun tilknyttet og for b-indkomst.

og til sidst har du undersökt markedet ?
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan man nemlig ikke. Jeg tror priserne er noget man aftaler med kunden..

Okay tak jeg kigger på access.

Nej det er rigtigt, de skal bare være tilknyttet. Jeg tænker at jeg vil starte ud med at give dem 20-30%, virker det ikke rimeligt?

Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

E-conomic er nemt og enkelt er et netbaseret bogføringssystem, som heller ikke er ret dyrt. Dette kan du bruge til at lave fakturaer i og din bogføring.

Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, tak for svar :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)