Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilkendegivelses kontrakt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I TV2's iværksætter program "vejen frem" (Det hidtil dårligste iværksætter program sat i søen af tv2)  benytter manden der har lavet en "bil computer" en såkaldt "Tilkendegivelses kontrakt" om at Bilxperten vil købe produktet når det er klar. Findes der en standard skabelon til dette, eller er det dyrt købte (men fornuftige) penge Smile

Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Tilkendegivelseskontrakt er et godt dansk ord for "letter of understanding" (eller "letter of intent", som normalt kun en part underskriver).

Der skal nok være nogle standard skabeloner for visse brancher, men normalt er sådanne breve ikke så omfattende og forskellige fra sag til sag.

Det er en god måde at få afstemt parternes forventninger på, inden den endelige kontrakt kan indgås.

Ofte erklæres, at man har til hensigt at .... (f.eks. købe / sælge), hvis de og de betingelser er opfyldt.

Venlig hilsen

Anders

Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ok. Jeg har googlet, men uden held op hverken "Letter of understanding", "letter of intet" eller "LOI" som det vist også hedder :)

Så hvis nogen ligger inde med direkte links siger jeg tak

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aarhus
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 687
Fra  BreakBuddy Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det endte med jeg kontaktede min flinke advokat som sprang på sagen :) Så må man jo ofre de kroner på det og få det rigtigt første gang. Men han sagde dog at de ikke ville tage dem lang tid da det ikke var noget juridisk bindende de udformede.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)