Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent. Hvad ville der ske hvis...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Hvad ville der ske hvis en person har arbejdet på en opfindelse i f. eks. 1 år, har holdt det hemmeligt og der så er en der får patent på samme opfindelse? Er det så bare ærgerligt for personen der har arbejdet med opfindelsen i 1 år?

Dette er ikke sket. det er hypotetisk.

Flere spørgsmål ang. Patent;

- Er der en regel om at man skal være i gang, eller gå i gang med opfindelsen x antal måneder/år efter der er søgt patent? Eller kan man få patent på en opfindelse og først gå i gang med opfindelsen f. eks. et halvt år efter man har fået patent på opfindelsen?

- Kan man kun søge patent ét sted i Danmark?

- Er det private virksomheder eller ejet af staten, stederne/stedet man søger patent?

Håber i forstår mine spørgsmål, ellers er i meget velkomne til at bede mig uddybe, hvis noget er uklart.

Mvh. Magnus Bo.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 03:45
Hvor mange stjerner giver du? :

http://opfind.nu/ giver dig svar på alle dine spgm. og hjælper også gerne - de har iøvrigt tavshedspligt, og er underlagt offentlig myndighed.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til europæiske patent love, men ofte er de vist meget lignende de amerikanske.

I USA blev loven ændret for ikke så længe siden ændret fra "first to invent" til "first to file". Før kunne man, hvis det kunne bevises, få et patent hvis man først havde fået ideen. På mit tidligere arbejde blev vi opfordret til at skrive noter i notesbøger, og datere dem, så de kunne bruges som beviser på opfindelsestidspunktet.

Det er dog blevet ændret for nyligt, så nu er den den første der søger om patent, der får det.

Mvh Carsten

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
NSA kan lave skjulte patenter.
Som først blive aktive når en anden laver samme opfindelse som dem,

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg søger patent på en opfindelse og får den, så har jeg rettigheder til opfindelsen, uanset om en anden har været i gang med at udvikle den og kan dokumentere det?

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man finde ud af om der er søgt patent på opfindelsen, inden man søger selv? Eller er det bare bad luck, hvis der allerede er patent på idéen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus Bo Hansen:
Kan man finde ud af om der er søgt patent på opfindelsen, inden man søger selv? Eller er det bare bad luck, hvis der allerede er patent på idéen?
ja det er en del af den ganske dyre procedure man betaler patentbureauet for

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 37
Fra  www.miltersen.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 100
Fra  ByD Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Magnus Bo Hansen:
Hvad ville der ske hvis en person har arbejdet på en opfindelse i f. eks. 1 år, har holdt det hemmeligt og der så er en der får patent på samme opfindelse? Er det så bare ærgerligt for personen der har arbejdet med opfindelsen i 1 år?

Ja, så er det bare super surt! Min far lavede en smart ting til at stemple sine golfbolde. Da han så kom ud med idéen, var den blevet snuppet!
Dog lærte han af det og kom op med en endnu bedre opfindelse som han fik eneret på.

Man skal være hurtig, for der sidder mange derude med gode idéer og husk også at undersøge om det du er ved at lave i virkeligheden er derude.

Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare lige tilføje, at det er indleveringstidspunktet, der er afgørende. Altså det tidspunkt, hvor patentansøgning er bekræftet modtaget i patent og varemærkestyrelsen. Det har betydning, hvis andre har kendskab til din opfindelse og skulle få "gode ideer".. Altså, nogen stjæler din ide og indleverer patentansøgningen før dig. Så er du ikke opfinderen og for sent på den i patent og varemærkestyrelsens øjne og dine evt. rettigheder skal du tilkæmpe dig i et civilt søgsmål så. Så derfor, hav altid dokumentation med tidspunkt på plads og som Mads Miltersen vil jeg også kraftigt råde dig til at få professionel hjælp til det, det er et rigtigt "tungt apparat" at sætte i søen.... pøj pøj   

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)