Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, gæld og løn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Fra september måned starter jeg med al sandsynlighed på min drømmeuddannelse, som kommer til at vare de næste ca. 4 år.

Inden da vil jeg gerne have noget gæld ud af verden og vil hører om der findes nogle skattegunstige muligheder for dette / skattetekniske. Fx. ved at oprette et firma. Mit eneste krav er at det er lovligt, men gerne spekuleret lovligt. Obs. Jeg betaler gerne for den endelige skatterådgivning - men vil lige høre om der er muligheder, da jeg ikke skylder millioner væk.

Gældssituation:

Ca. 20.000 privatgæld

Ca. 50.000 i skattegæld

Jeg har en indtægt på cirka 22.000 før skat

Har en husleje og et privatforbrug som gør at jeg kan klare mig for cirka 7500.- pr. måned.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke der er mange muligheder for noget skatteteknisk der. Men er det ikke bare om at komme til lommerne de næste 6 måneder og få afdraget privatgælden og få lavet en aftale med Skat om afdrag på gælden til skat, alternativt snakke med banken om et lån på de 50000 kr som afdrages over de næste 4 år ?

Ja, det er hårdt at være fattig. Men det er jo et valg du tager. Du har et arbejde nu og siger du kan klare dig for 7.500. Resten af din løn kan du jo bruge til at få gælden bragt ned/udlignet inden du starter på en udannelse.... Måske du så ikke skal starte i år, men først næste år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se nogen mulighed i ex at oprette virksomhed eller selskab - for at gøre gælden kan betales med andet end de penge du har til rådighed efter skat. Som jeg ser det, hvis ikke du har andet end de 22000 per måned og lidt renter af privatgælden - så vil du komme til at få ca 16.000 kr udbetalt og skal du bruge 7500 så har du ca 8000 i overskud så om ca ½ år er din skattegæld væk, og se at komme af med den først - og så 2-3 mdr efter er den private gæld væk og det kan næsten nås inden sept

Dels vil et firma ikke ændre ved kravet om beskattede penge for at du kan betale din gæld, dels er der jo også krav til det at ha virksomhed/selskab så mit råd - bare se at få betalt den gæld væk så hurtigt du kan 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)