Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nedrivning af min butik og evt. erstatning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nødebo
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tøjbutik der er 14 år bliver højst sandsynligt revet ned inden for en kort årrække ca 2 år. Jeg har læst at jeg er berettiget til en erstatning. Hvordan beregnes den?

jeg er især i tvivl om beregning af nettooverskud?

er der forskel på en privatejet virksomhed og et selskab med hensyn til beregning af nettooverskud.

så vidt jeg fortolker begrebet er det en fordel at være privatejet?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Du er vel blevet opsagt indenfor aftalt tid?

Og har 2 år til at finde nogle nya lokaler?

Fra Nødebo
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej jeg er ikke opsagt.

ved du noget om nettoresultat beregning?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan risikere at have en rigtig god erstatningssag, hvis din lejekontrakt ikke fraskriver erstatningsmuligheden.

Herudover vil der i en evt retsafgørelse blive lagt vægt på 2 ting: Dels overskuddet af virksomheden samt nødvendigheden af den aktuelle beliggenhed.

Indgå ingen aftaler med udlejer, ud over daglig drift.

Når du modtager opsigelsen, så få en god erhvervslejeadvokat, til at føre sagen videre for dig.

Hvis du er heldig og under gunstige omstændigheder kan du opnå en klækkelig erstatning.

Erstatningens størrelse er noget der handles om ! - også i retten. Hvis du kan stoppe et større projekt vil din modpart måske også tilbyde et attraktivt forlig, for at undgå en langvarig retssag, du er ikke forpligtet til at fraflytte før end erstatningen er udbetalt.

Du skal selvfølgeligt også gøre op med dig selv, om du har en god forretning, som kan flyttes stille og roligt for at sikre den fortsatte gode drift af forretningen, altså skal du vælge/prioritere mellem forretningen eller erstatningssagen. Men her bør en god erhvervslejeadvokat hjælpe dig i de videre overvejelser.

Du er højest sandsynligt berettiget til erstatning om den kan blive stor eller mindre, bør du få kvalificeret hjælp til at vurdere.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)