Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag privat telefon i firma hvordan?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Så dvs. jeg skal betale regninger for telefonen gennem virksomheden og så derefter beskattes af det? Det lyder som en dårlig forretning. Begge dele er udgifter, hvor er fradraget så?

Eller betyder det at der er fuldt fradrag for regningerne og derefter skal jeg beskattes af fri telefon?

Eksempel:

Jeg har betalt 3600 kroner for telefon i 2013 og 3600 kroner for internet forbindelsen.

Altså har jeg betalt 7200 kroner inklusiv moms for begge dele samlet.

Kan jeg så skrive dem på som udgifter på én gang for året 2013 og derefter blive beskattet af fri telefon for hele 2013 med 2600 kroner?

Mvh Jens Andersen 

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis din telefonregning overstiger de der ca 2.500 i 13 og 2.600 i 2014 så skal du køre den over virksomheden og huske at dele momsen da du skal ha en andel som privat som DELT MOMS 

Hvis den er en del under de 2.600 kr så hold den privat da du jo godt nok har fradrag i virksomheden men samme skat privat, så det er ikke en fordel hvis den er en del under de 2.600 kr og du selv betaler den i virksomheden - Det er det kun hvis du er ansat hvor en anden jo betaler

Internet skal du så holde for sig, for det kan du trække fra i virksomheden uden nogen skat uanset du har telefonen med ind over virksomheden eller holder den privat. Også for internet skal du dele momsen i forhold til privat og virksomhedsbrug - som du bedst kan anslå det for familien hvis du har det hjemme - igen DELT MOMS 

Den andel af momsen du ikke trækker fra er så omkostning som du ser i linket

TV må ikke være en del af internet, vi taler rent internet

venligst John H  

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene allesammen.

Jeg tror jeg får styr på det nu :-)

Venlig hilsen Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Harlev J
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  www.Carsmart.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John 

Dit link virker ikke. Jeg driver virksomhed hjemmefra og bruger selvfølgelig internet til mit firma. 

Hvordan beskatter jeg telefonen privat, når jeg kun har den til både privat og firma? 

Mvh. Søren 

Fra Harlev J
Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 19
Fra  www.Carsmart.dk Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry har fundet svaret - opdagede ikke der var en side mere Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle meget gerne virke. Internet koster ikke skat at ha hjemme. Har du en telefon hjemme - fastnet eller mobil skal du beskattes af ialt 2600 kr og jeg har lige checket linket som skam virker - Der er også beskrevet, at du skal dele momsen så du kun tager momsfradrag for den % del efter din bedste bedømmelse er ren firmadel, og resten som alm omk - lidt besværligt bogholderimæssigt - her er linket http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html De 2600 er for fri telefon . også hvis du har 2 af slagsen, kun 2600 ialt og i linket er angivet hvilken rubrik du for 2014 skal angi de 2600 i.

Her lige ekstra link med mere om bogføring af den delte moms for en sikkerhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html dette gælder alle ting som du køber i firma og anvender delvist privat - kunne være printer, computer, internet osv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)