Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag privat telefon i firma hvordan?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget kan man trække fradrag for i forbindelse med udgifter til privat telefon og internet brugt i virksomhed?

Her mener jeg: skal jeg regne alle telefon og internet udgifter sammen og så skrive en procentdel af dette ind i mit regnskab, eller kan jeg trække alle udgifter fra i virksomheden?

Jeg bruger jo fx. Internet/bredbåndsforbindelsen mere til arbejde end til virksomheden og med telefon er det omvendt :-)

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan trække begge dele fra i dit regnskab fuldt ud. Det eneste der sker er, at du for fri telefon skal dele momsen i forhold til firmabrug og privat - her som beskriver det  måske 30% firma og 70% privat som angivet i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Der er ikke anden skat på frit internet - som jo ikke må indeholde tv men være rent internt, men for telefon skal du lægge 2600 kr på din skattepligtige indtægt, og da du jo stadigt selv ejer firmaet der betaler, så er det langt fra altid en god ide at lægge telefonen ind i virksomheden men læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man som selvstændig erhvervsdrivende har adgang til at bruge virksomhedens telefoner privat, skal man beskattes af 2.600 kr. (2014). Husk lige, at man skal beskattes, bare man har muligheden for at ringe privat – uanset om man gør det eller ej.

Internetforbindelsen kan omfattes af den samme beskatning. For selvstændigt erhvervsdrivende betyder det, at man i praksis lige så godt kan trække alle telefon- og internetudgifter fra, både på kontoret og hjemme, og så lade sig beskatte af fri telefon.

Dbh.
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand /Regnskabsskolen:
Internetforbindelsen kan omfattes af den samme beskatning. For selvstændigt erhvervsdrivende betyder det, at man i praksis lige så godt kan trække alle telefon- og internetudgifter fra, både på kontoret og hjemme, og så lade sig beskatte af fri telefon.
ikke helt sikker på du ikke her er ude i noget gammelt skat. Man skal slet ikke betale skat af frit internet og derfor er der ingen grund til at kombinere frit internet= firmabetalt - med fri telefon. Man kan sagtens lade virksomheden betale internet UDEN man får skat af det - og så selv betale fri telefon efter http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html 

Ikke ofte jeg er uenig med dig Anette men her tror jeg nu jeg må være det - internt og telefon omfattes ikke længere (flere år siden ) af samme beskatning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

OK John. Du har langt hen ad vejen ret. Men det er vel et krav, at man har adgang til virksomhedens netværk, på linje med de ansatte, for at det er fri for beskatning?

For de ansatte gælder: at skatteministeriet i forbindelse med ændring af reglerne om multimedieskat udtalet, at adgang via datakommunikationsforbindelse til arbejdsgiverens netværk skal forstås i bred forstand. En datakommunikationsforbindelse, der via forskellige tjenester giver adgang til eksterne servere, hvor arbejdsgiver har købt sig adgang, må i denne forbindelse sidestilles med ”adgang til arbejdsgiverens netværk”. Det afgørende er, at arbejdstageren har adgang til stort set de samme funktioner eller dokumenter som på arbejdspladsen. Har medarbejderen ikke adgang til arbejdsgivers netværk, beskattes medarbejderen af værdien af fri telefon med 2.600 kr. pr. år (2014). Der sker dog ikke ekstra beskatning, hvis medarbejderen allerede er beskattet af fri telefon.

Hvilket i mine øjne vil sige, at uanset hvad man bruger internettet til, så er der ingen problemer med beskatningen, hvis man alligevel betaler for fri telefon, og det gør langt de fleste af os jo.




Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anette Sand /Regnskabsskolen:
OK John. Du har langt hen ad vejen ret. Men det er vel et krav, at man har adgang til virksomhedens netværk, på linje med de ansatte, for at det er fri for beskatning?
Jeg tror spørgsmålet kommer i høj grad for folk med personlig virksomhed drevet fra hjemmet  og derfor er det vigtig at forstå at internet er uden beskatning, da det vel i 99,27548% af alle tilfælde er nødvendigt for at kunne drive personlig virksomhed hjemmefra

Jeg har endnu aldrig hørt skat forkaste internet i personlig virksomhed - hvis ellers de anerkender virksomheden som seriøst drevet virksomhed hjemmefra - og det er så helt uden skat af internettnet hvis ikke man tager telefonen med og arbejder hjemmefra - som jeg tror trådstarter går

Jeg mener derfor det er et vigtigt point, at man kan fratrække internet  - uden at fratrække telefonen også og betale skat af fri telefon, som beskrevet i http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatfritelefon.html 

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig: Det er en vigtig pointe, at folk, som driver virksomhed fra hjemmet, kan trække internet fra uden beskatning. For helhedens skyld: Hvis man driver virksomhed fra et kontor og bruger internettet hjemme til private ting men ikke har adgang til virksomhedens data på kontoret, er internettet "med i pakken", hvis man alligevel betaler skat af fri telefon.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jep - helt korrekt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm.. det blev vidst lettere vrøvlet over flere indlæg her ud på nattenSleep

Læs dette link, så tror jeg de fleste læsere forstår både Anette og John

http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=2112242

Konklusion: Har du kun en internetforbindelse, så er der ingen beskatning.

Beskattes du fri telefon, så er det fuldstændig ligegyldigt, hvordan din internetforbindelse er og iøvrigt hvor mange enheder der forefindes.

Tonny

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle 3, der har svaret indtil videre, tak for jeres svar.

Skal jeg så "bare" skrive 2500 for sidste år 2013 ind i selvangivelsen i rubrik 462?

Det er mere det tekniske jeg skal vide, så der er styr på balancen :-)

Skal jeg så have bilag for hver bevægelse eller er det fint nok at have betalingerne stående på bankkontoen, jeg får fra pbs?

Kan det betale sig at have fri telefon, hvis ens regning, for både internet og telefon, ikke overstiger 2500 i 2013? Skal jeg så i stedet taste hver enkelt telefon og internet regning ind i regnskabet?

Jeg regner med at jeg skal ind og skrive 2500 kroner på min selvangivelse under rubrik 462, da regningen overstiger 2500 sidste år, men jeg skal lige være sikker på at det er den rigtige måde at gøre det på, når det er mig selv der ejer enkeltmandsvirksomheden. Det andet I skrev lød mere som om at det var når man var ansat i en anden virksomhed og havde en telefon og en internetforbindelse til rådighed?

Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)