Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er .com ok til en dansk hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Fra  GinLab.dk Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino. Jeg er i gang med opstart af egen fotoblog.

Jeg planlægger at gøre det med squarespace, som giver et gratis .com domæne ved start af hjemmeside hos dem.

Har dog kigget lidt rundt, og folk siger, at .dk er bedst til danske hjemmesider, men da jeg får .com'en overvejer jeg at starte med den, og så købe et .dk når det går lidt bedre for siden, og så connecte de to.

Derfor spørger jeg jer; er forskellen stor på Google? Vil en dansk .com hjemmeside  klare sig meget dårligt?

Tak på forhånd.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Holgerjh:
Vil en dansk .com hjemmeside  klare sig meget dårligt?


Jeg skal ikke kunne sige om der overhovedet kan være små forskelle.

Min erfaring er at det ikke er svært at få et .com-domæne til at få gode placeringer - heller ikke på relativt konkurrenceprægede områder.
Et .com-domæne er ifølge Google også landeneutralt.

I mange tilfælde vil jeg dog klart foretrække et .dk-domæne, da jeg tror mange danskere har større tillid til et .dk-domæne. Jeg har det også selv sådan.

Hvis du klarer dig dårligt i Google skyldes det som regel de her udfordringer:

  • For lidt viden og arbejde med SEO
  • Platformen kan være elendig mht SEO (Læs: jeg kender ikke systemet du har fundet, og jeg ved ikke om det forholder sig sådan i dit tilfælde).

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Holgerjh:

Hej Amino. Jeg er i gang med opstart af egen fotoblog.

Jeg planlægger at gøre det med squarespace, som giver et gratis .com domæne ved start af hjemmeside hos dem.

Har dog kigget lidt rundt, og folk siger, at .dk er bedst til danske hjemmesider, men da jeg får .com'en overvejer jeg at starte med den, og så købe et .dk når det går lidt bedre for siden, og så connecte de to.

Derfor spørger jeg jer; er forskellen stor på Google? Vil en dansk .com hjemmeside  klare sig meget dårligt?

Tak på forhånd.

I forhold til google er TLD'en ikke det der har højest værdi.
TLD'en har derimod en semantisk betydning. DK er det danske TLD, hvor i mod .com er et lande-neutralt TLD for kommercielle sider (commercial).

For at ranke højt på google er det selve indholdet af siden du skal fokuserer på. Jo mere værdi det giver læseren (og hvor tydeligt keywords er på de enkelte sider), des større er chancen for at komme højt på google. Og så skal du Linkbuilde - der er et par guides her på amino hvis du søger "Linkbuilding guide amino" på google.


Jeg bruger selv .com på min virksomhedsside ( http://fredskov.com )

Håber det gav dig lidt svar.

Mhv.
Fredskov 

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at Google prioritere .dk domæner en smule højere på søgninger i Danmark end .com domæner, hvis den eneste grund du vælger et .com domæne er at spare 100 kroner, så synes jeg at du skal vælge et .dk domæne. Personligt tror jeg også at potentielle  danske kunder reagere bedre på .dk end .com.

Men hvis du virkelig gerne vil have et .com, så er det fint nok, det kan sagtens rangere fint. Men vil du bare spare 100 kroner, så lad være og vælg et .dk

Alt om boligfornyelse på https://utroligbolig.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens bruge et .com, men da det er et landeneutralt domæne med en udenlandsk ip-adresse, er det særligt vigtigt at sætte det korrekt op, så søgermaskinerne og andre hjemmesider kan se det er en dansk hjemmeside. 

Den nemme løsning er at vælge land i google og bing webmastertools, men det er en god idé også at indsætte sprogkoden i html-koden.

https://support.google.com/webmasters/answer/1347922?hl=en 

https://support.google.com/webmasters/answer/62399 

http://www.w3schools.com/tags/ref_language_codes.asp 

Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Holgerjh:

Hej Amino. Jeg er i gang med opstart af egen fotoblog.

Jeg planlægger at gøre det med squarespace, som giver et gratis .com domæne ved start af hjemmeside hos dem.

Har dog kigget lidt rundt, og folk siger, at .dk er bedst til danske hjemmesider, men da jeg får .com'en overvejer jeg at starte med den, og så købe et .dk når det går lidt bedre for siden, og så connecte de to.

Derfor spørger jeg jer; er forskellen stor på Google? Vil en dansk .com hjemmeside  klare sig meget dårligt?

Tak på forhånd.

Hej,

Jeg ville til hver en tid købe dk-domænet, hvis jeg skulle oprette en dansk hjemmeside - også selvom hjemmesiden måske skal ligge på et com-domæne. Årsagen er, at når danskere får et virksomhedsnavn at vide, vil mange af dem naturligt skrive virksomhedsnavn.dk, hvis de skulle besøge hjemmesiden.

I forhold til søgemaskineoptimering skal jeg ikke kunne sige, hvor stor forskellen er. Det må SEO-eksperterne udtale sig om :-)

Held og lykke med projektet og god weekend.

Mange hilsner
Mikkel 

Fra Hillerød
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 392
Fra  NiceMedia I/S Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er minimal, hvis slet ingen ulempe ved at købe .com fremfor .dk i forhold til SEO. Det der kan blive problematisk i dit tilfælde, er load-tiden. Squarespace hoster din side i udlandet går jeg ud fra, og jo længere væk siden ligger, jo længere kan load-tiden være. Og langsomme .com sider ranker bare ikke lige så højt som hurtige .dk sider, ligesom de besøgende nok hurtigt vil falde fra.

Du kan hos f.eks. Meebox komme igang til en pris på ca. 200 kr. for et helt års hosting + .dk domæne, og det synes jeg er værd at bruge, hvis du gerne vil igang med et seriøst projekt :)

Thomas ╳ MitBredbånd.dk

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Holgerjh,

Når du har besluttet dig, synes jeg, som andre i denne tråd, helt klart at du skal kigge på de produkter og services som vi, Meebox.net, udbyder. Du finder priser samt anden brugbar information på vores website. Hvis du har nogle spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores support-team (som du også finder på vores website). Derudover er vi også tilgængelige på de mange forskellige sociale medier.

Held og lykke med projektet og lad os endelig høre fra dig!

Mvh
Casper Ackermann
Community Manager, Meebox.net. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)