Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min ansat stjæler fra mig, men jeg har ikke kunnet fyre ham

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en (deltidsansat) som jeg er 100% sikker på stjæler fra mig (både penge og varer). MEN jeg har/er været enormt afhængig af denne medarbejder, så jeg har ikke kunne fyre personen (det ville have resulteret i at jeg måtte lukke virksomheden). Nu er der gået noget tid og jeg har fundet en erstatning til min medarbejde og vil derfor rigtig gerne af med ham hurtigst muligt (for stoler jo ikke en skid på ham). Kan jeg fyre ham på baggrund af tyveri? Eller er der gået for lang tid? 

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du beviser på at han stjæler? eller har stjålet.. Det er som sådan lige meget hvornår han har gjort det. mener ikke der er forældelses frist på sådan noget. 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil naturligvis godt kunne fyre ham på baggrund af tyveri. Du skal bare have nogle sikre beviser, for du kan være 100% sikker på, at hans fagforening vil tage sagen op. Det kan nok godt betale sig at tage en advokat med på råd inden du fyrer ham.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit gæt er, at det kan du ikke. Du kunne ha fyret lige da du opdagede tyveriet eller fyre nu hvis du opdager og kan bevise et nyt - men du kan ikke bare sige, at du nu erstatter ham med en anden - længe efter du burde ha fyret ham. Derved har du "frikoblet" forbindelsen til tyveriet og det vil istedet blive set som fyring fordi du har fundet en du hellere vil ha. 

Hans fagforening vil stå meget stærkt, hvis ikke du fyrer i direkte tilknytning til et bevist tyveri

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Han er for resten ikke med i en fagforening- vil det ændre noget?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

det vil gøre at der ikke er en fagforening der bakker ham op så han selv skal køre en sag - det ændrer ikke loven eller princippet men gør det mere op ad bakke for ham

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 14
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

ok så han kan ikke bare melde sig ind i en fagforening efterfølgende og så få hjælp derigennem?

Fra Horsens
Tilmeldt 9. Mar 12
Indlæg ialt: 220
Fra  MPMG Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare fyre ham pga. Samarbejdsvabskeligheder eller pga nedskæringer i firmaet? Du behøver vel ikke at bruger det at han har stjålet ( hvis du ikke har beviser) som et argument.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Glem alt om fagforening og sager.
Jeg forudsætter at du kan uomtvisteligt bevise at han har stjålet, og i så fald finder han ikke en fagforening der vil råde ham til at køre en sag med titlen : "Ja jeg har stjålet fra min arbejdsgiver, men det blev sagt for sent..."

Det du skal gøre er, at lægge beviserne på bordet foran ham, og hvis han er bare den mindste smule intelligent, så vil han straks indse at det bedste er at dette forbliver en sag mellem ham og dig, og lusker stille og roligt hjem.
Ellers kan jeg godt love for at det bliver opad bakke for ham at få ansættelse i fremtiden. Rigtig mange arbejdsgivere laver i dag et "baggrundstjek" og der har han ikke lyst til at denne "sag" dukker op :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)