Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt at oprette servicevirksomhed u/18

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Amino. Jeg har prøvet at undersøge om man gerne må starte en servicevirksomhed op med at tilbyde billigere telefoni, tv og net. Men en gratisadvokat henviser til FDIH (Forening om dansk internet handel) henviser de til Amino.dk da de kun har forstand på fysiske salg af produkter.

Derfor spørger jeg nu herinde om det er tilladt at forhandle priser ned på mobil, tv og bredbånd for andre kunder, hvis der er tilladelse fra forældre samt CVR nummer registreret?

P.s. har også spurgt Martin Thorborg som også henviser hertil derfor vil jeg virkelig blive glad hvis i gider bruge jeres tid på at hjælpe mig. 

Mvh. Frederik

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Fredag eftermiddag er altid en lidt stille dag.
Men mon ikke der kommer nogen på linjen i aften ?

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det håber jeg da Martin :) og undskyld for at ligge tråden forkert :(

P.s. Har sendt en email tilbage til dig 

Mvh. Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er fuldt tilladt hvis du har CVR som kræver OK fra statsforvaltningen og det er jo der dine forældres OK skal med http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html fortæller hvordan

Ellers må du klare dig uden CVR men så må du ikke kunne forvente at sælge for over 50.000 kr samlet på 12 mdr i træk, uanset kalenderår  læs evt om momsregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html som fortæller hvad du kan uden at ha CVR

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John det var meget det samme svar jeg fik af Martin Thorborg :)

Tænker mere på om der er nogle specielle regler nu hvor det gælder tilbud af services hos forskellige udbydere, og ikke et direkte salg af et fysisk produkt..?

Men tak for det John :)


Mvh. Frederik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik Brade:
Tænker mere på om der er nogle specielle regler nu hvor det gælder tilbud af services hos forskellige udbydere, og ikke et direkte salg af et fysisk produkt..?
for at sige det pænt Frederik - så er det noget total sort snak du udsender her - du tror vi alle ved hvad du tænker men tag dig sammen . ellers vil du virke ikke bare som et barn men som en der voksen der ikke kan forklare sig

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld John prøver lige igen: 

Jeg vil gerne forhandle priser ned på tv, bredbånd og mobilregninger for forbrugere og evt. virksomheder.

Er der noget jeg skal være opmærksom på udover at få et CVR nummer? F.eks. en fuldmagt med kunden?

Jeg ved der findes forskellige regler hvis det gælder alm. handel men gælder samme regler med denne type virksomhed?

Undskyld min dårlige formulering John, og håber du bedre forstår det jeg mener nu.

Mvh. Frederik 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der kan hjælpe mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

CVR er første klare behov og så vil det da være naturligt at kunden skriver under  - vel elektronisk på, at du har fået ret til at forhandle en pris frem på deres vegne - evt med ingen betaling til dig uden du giver dem en besparelse - f.eks at du fakturerer dem x% af første års besparelse + moms - og så er det bare at komme igang og vel skaffe bevis for at du kan det arbejde og dermed kan overbevise kunder fremad

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
CVR er første klare behov og så vil det da være naturligt at kunden skriver under  - vel elektronisk på, at du har fået ret til at forhandle en pris frem på deres vegne - evt med ingen betaling til dig uden du giver dem en besparelse

Tak John det var præcis det svar jeg ledte efter :)

Cookie - John Hannover:
at du fakturerer dem x% af første års besparelse + moms

Hvordan kan jeg være sikker på at få pengene f.eks. hver måned? Troede det var nemmere hvis jeg fik halvdelen af prisen som kunden sparer inkl. oprettelse.

F.eks: kunden sparer 100.kr om måneden og 300.kr i oprettelse.  

Jeg får så halvdelen af den sparede pris ialt. Altså 200.kr. som engangsbetaling. Er det for billigt/mistroisk ?

Mvh. Frederik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)