Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg ret til at få ekstra udgifter betalt af min udlejer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sidste september har jeg skrevet under en lejekontrakt, som indeholder at der skal være en vaskemaskine på lejemålet. I kontrakten står at jeg betaler en 100kr for at bruge vaskemaskinen og jeg underskrev med betingelsen, at der er en vaskemaskine tilstedet. Fordi jeg skulle flytte ind hurtigt aftalte jeg med udlejeren, at det var ok den først kom i løbet af den første måned.
Nu er der gået næsten et halvt år og der er stadig ingen vaskemaskine. Det betyder at jeg hver uge har ekstraudgifter af ca. 100-200kr (jeg har en klinik hvor jeg skal vaske lagner) og selvføgelig ekstraarbejde af at gå til møntvasken osv.

Udlejeren betaler mig de 100kr/måned vaskudgift tilbage som står i kontrakten. Men - der er jog alligevel nogen flere penge end jeg havde budgetteret da jeg underskrev kontrakten jeg betaler hver måned nu.

Kan nogen fortælle mig om jeg har ret til at udlejeren giver mig nogle af de penge som jeg har som ekstra udgifter grundet at han ikke får installeret vaskemaskinen? Og hvis jeg har ret - Tror I, der overhovedet kan lade sig gøre noget eller er det hele bare besværligt?

Glæder mig at høre fra jer.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej,

Det er så tidstypisk, at alle vil have erstatninger og godtgørelser for ulemper og faktiske småomkostninger. Udlejer påfører dig jo ikke et tab.

Du får tilbagebetalt lejen af vaskemaskine, men du vil alligevel have mere? Hvorfor?

Hvis det er så vigtigt for dig, så køb en vaskemaskine og installer den, fremfor at sidde og overveje erstatningskrav eller godtgørelser, som er helt hen i vejret.

Vær i stedet kreativ og proaktiv og løs dine egne problemer selv, i stedet for at bruge tiden ukonstruktivt og læsse skyld etc over på andre.

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

wow, du reagerer stærkt og lidt voldsomt synes jeg... underligt da jeg jo bare skriver og spørger hvordan det er.

og hvorfor jeg overhovedet tænker på det? fordi jeg har ekstra-udgifter og kontrakten bliver ikke overholdt af udlejeren. og fordi jeg vil vide, hvordan det plejer at være med så noget.

altså det er jo ikke for ingenting man har en kontrakt, vel?

om jeg finder andre løsninger eller ej har jeg slet ikke skrevet noget om. jeg ville bare informere mig. men tak for din tanker alligevel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:
Det er så tidstypisk, at alle vil have erstatninger og godtgørelser for ulemper og faktiske småomkostninger. Udlejer påfører dig jo ikke et tab.

Hvad sker der lige for dig?  Når det fremgår af kontrakten af der skal være en vaskemaskine og der tilmed betales for den, så skal udlejer da bare se at få den installeret og betalet den tidligere leje tilbage.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming:
Udlejer påfører dig jo ikke et tab

Det gør udlejer faktisk i det omfang udgifterne ved at skulle have vasket ude i byen overstiger det som lejer skulle betale for den vaskemaskine, som hun havde en forventning om stod der.

Betingelserne for erstatning er til stede.

Det er for let købt bare at sige løs dine egne problemer. Problemet er at udlejer ikke overholder en kontrakt. Det hverken kan eller skal udlejer finde sig i.'

/Henrik

 

 

Fra København
Tilmeldt 18. Jul 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Betingelserne for erstatning er til stede.

Tak for indlægget.
Er der et sted jeg kan finde noget "officielt" jeg kan henvise min udlejer til? Udover det jeg skal betale ude i byen kraver det også mere tid (min arbejdstid jo) at vaske ude i byen end det ville hvis det var i selve klinikken.

Jeg vil allerede være glad hvis han bare endelig installerede vaskemaskinen og jeg ikke havde baladen om at snakke om det hver uge... men ja, det er nok et andet spørgsmål som jeg skal håndtere med ham.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv et anbefalet brev til udlejer hvor du giver en tidsfrist for at  få vaskemaskine skal være installeret, ligeledes forlag at den hidtidige leje samt dine ekstraudgifter tilbagebetale. Går udlejer opmærksom på at såfremt tidfristen ikke overholdes vil du gå videre med sagen.  ( f.eks. advokat hjælpen eller lejernes Lo)   

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Aninia Schwanhäusser:
Sidste september har jeg skrevet under en lejekontrakt, som indeholder at der skal være en vaskemaskine på lejemålet. I kontrakten står at jeg betaler en 100kr for at bruge vaskemaskinen

er det et erhvervslejemål ? eller i privaten maskinen skal stå

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erhvervslejelovens § 20 - hvis vi taler et erhvervslejemål.

Tag en snak med din udlejer og forklar ham situationen. Din tid er også penge.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Du får 100/md tilbage forstod jeg. Lej en vaskemaskine til 99/md. Så har du tjent 12 kr på et år. Når vi nu skal gå i så små sko.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)