Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er helt forvirret - Webshop og Jura

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer! :-)

Jeg har længe fuldt med på sidelinjen her på Amino, og føler nu at jeg endelig er klar til at tage springet som iværksætter, og går derfor med tankerne om at starte min egen shop. Jeg har dog et enkelt spørgsmål som jeg håber, at I kan hjælpe mig med. Jeg overvejer at sælge plakater med tryk af kendte musikere, da jeg kender mange som har stor interesse i ligepræcis denne varer. Mit spørgsmål lyder som følgende: Hvis jeg køber nogle plakter hos min leverandør hvor Robbie Williams står og giver den gas, skal jeg så - inden jeg begynde at sælge dem - sikre mig, at min leverandør har rettighederne til præcis det billede, eller har fået lov at skrive Robbie Williams på plakaten? Hvis ja, hvordan sikre jeg mig så, at jeg ikke overtræder nogle regler, hvis min leverandør ikke har tilladelse til at sælge produkter med ham på.

Glæder mig meget til at høre fra jer :-)

Venlig Hilsen
Sahra Jensen

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis spørgsmålet er dårligt formuleret må I endelig sige til, så prøver jeg at omformulere det. Jeg er ny her på amino - og egentlig også omkring iværksætteri :-) 

Venlig Hilsen
Sahra Jensen 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. Mar 11
Indlæg ialt: 54
Fra  Flairshare.dk Skrevet kl. 02:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Sahra, 

Du skal selvfølgelig altid sikre dig at alle rettigheder er i orden, lige meget hvad du har med at gøre :)

Når det er sagt, så har Robie Wilams ikke per automatik rettighederne på alle billeder der bliver tager af ham - men det har fotografen! Det er altid en god ide at undersøge om kunstneren har gjort sit navn til et trade mark TM, hvis han har det, skal der specielle rettigheder til. 

Jeg har sendt dig en PM angående din webshop :)

Mvh

Theis

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Theis :-)

Mange tak for svaret, det er helt sikkert en stor hjælp! Jeg vil få kigget lidt på alt det med trademarks således, at der ikke kommer nogle problemer.
Angående din PM, så tror jeg desværre ikke at jeg har modtaget den :-(

Ha' en super dag!

Venlig Hilsen
Sahra  

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte på om der var nogle steder på nettet - nogle officielle sider - hvor man kan tjekke hvis et kunsternavn er et trademark? :-)

Venlig Hilsen
Sahra 

Tilmeldt 13. Feb 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskylder det lille spam jeg har gang i, men jeg har skrevet med leverandøren - AliExpress.com - og han siger, at rettighederne overholdes, men kan jeg være sikker på det når han siger, at alt overholdes, eller skal jeg stadig være påpasselig? Vil jo ikke gøre noget som er imod reglerne.

Venlig Hilsen
Sahra 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)