Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bøvlet kunde

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har en kunde som havde en grafiker der havde lavet noget grafisk makværk. For hurtigt proces tilbyd jeg at sætte det gratis
( uden korrektur )

Direktøren har nu gjort indsigelse ( ifølge mail )

Har skrevet at jeg skal se disse fejl ( i følge ham ser det frygteligt ud ) på fotos og så må der laves en reklamation
har intet hørt ingen billede intet.

overvejer kraftigt at sende ham videre til vores inkasso firma da han ikke har svaret? han skal vel kunne bevise at der er noget galt med produktet ?

har endvidere salgsbetingelse

ligger bolden ikke 100% i hans gård?

Mvh

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har på fornemmelsen at grafikeren har en masse korrektur fejl som jeg har videre ført da den gratis opsætning ikke inkludere dette.

Og nu prøver grafikeren at smøre den af på mig :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Da han har gjort indsigelse er det vist ikke muligt at sende ham til inkasso.  

Send et anbefalet brev hvor du giver ham en frisk til at komme men begrundet indsigelse, efter den dato må du så stævne ham ved civilrette.   

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld men som prof. trykker burde du da vide at der skal / bør sendes en korrektor når du begynder at ændre på folks arbejde.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en kunde har gjort indsigelse kan du ikke sende ham et betalingspåkrav i Fogedretten.

Men må i stedet stævne ham med en stævning til civilretten i det værneting han holder til i (Find retskreds på www.domstol.dk).

Forinden stævningen skal du altid mindst sende et inkassovarsel, hvor du giver mindst 10 dages frist. det er inkassobekendtgørelsen dette står i.  

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

ja :) har selvfølgelig også fået det godkendt af grafikeren per mail :)

Direktøren har fået mail hvor han har fået 10 dage til at bevise at der er noget med tryksagen
har intet hørt.

Man kan vel ikke bestille et produkt og sige det ikke duer uden at bevise det?
mangler billeder evt. et par kopier

Desuden står der i mine salgsbetingelser:

7.6 Kunden er ansvarlig for straks at reklamere over en mangelfuld leverance. Undlades reklamation eller reklamerer kunden senere end 5 dage fra levering, mister kunden adgangen til at gøre manglen gældende.
Du kan påberåbe dig den ved inden udløbet af fristen at sende en mail til os på denne eller på anden måde underrette os herom.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er slet ikke interesseret i at bruge dette.

Hvis der er fejl i en tryksag gentrykker vi altid eller refundere

Vi bliver bare nød til at se fejlen :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Meldte tilbage efter 35 dage at han ikke havde modtaget mail ?

så fandt først ud af indsigelse 40 efter faktura var sendt per mail

Thomas Østerbye:

Men er slet ikke interesseret i at bruge dette.

Hvis der er fejl i en tryksag gentrykker vi altid eller refundere

Vi bliver bare nød til at se fejlen :)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Som gl. trykker/grafiker vil jeg anbefale dig altid at agerer ud fra, at kunden intet ved om arbejdsgange i et trykkeri, og heller ikke ved hvor ansvaret ligger for korrektur osv.

Derfor bør du altid sikre dig, enten mundtligt, men helst skriftligt at kunden har forstået ansvaret ved korrektur-godkendelse

goskendelse af layour mv.

Ellers vil der gang på gang opstå disse situationer, hvor kunden bevidst eller ubevidst står uforstående overfor det.

Jeg har prøvet det mange gange - indtil jeg lærte at forklare om kundens ansvar - og ligeså meget trykkeriets ansvarsfrihed ifm korrektur og godk. af layout.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

det er der styr på :)

har mail korrespondance frem og tilbage med grafikeren helt frem til et ok godkendt :)

Ved faktisk endnu ikke om der er tale om korrektur

Ifølge direktøren er det bare grimt

Og selvfølgelig hør jeg også at grafikeren ikke arbejder der mere:)

lovely

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)