Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til handel via alibaba.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg er en gut som pt. leger med tanken om at gøre i design af T-shirts og sweatshirts.
Jeg har kigget en del på alibaba.com, og der er jo, som alle ved, en frygtlig masse fabrikker at klikke ind på.

Hvordan forklarer jeg dem at jeg har mine egne designs/print som jeg gerne vil have på nogle af deres T-shirts?
Er det alle producenter på alibaba.com under kategorien "Mens T-shirts", som man kan sende sine egne design til, eller kan man kun bestille de ting som de har afbilledet under deres firmaprofil?

Jeg har fået at vide at det kinesiske folkefærd er et meget høflige og ydmyge, så man derfor skal tiltale dem forsigtigt.

Håber der er folk herinde som er super skarpe og kan give mig et lille fingerpeg.

vh. Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kan spørge og de er helt vant til helt normal tiltaleform Alibaba er lidt som en kinesisk ebay det er generelt ikke fabriker men folk der køber fra fabrikker, også folk der gerne hjælper med tryk på t-shirt, men sjældent selve fabrikken du taler med. Husk du skal være IMPORTREGISTRERET som i linket før dit første køb til videresalg fra uden for EU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus.

Det bliver ikke nemt at bruge de mellemhandlere til dit projekt, det eneste de kan er at tale Engelsk.

Selv om du får en proff, til at lave dit udkast incl, size charts, logo plasering, stof type, tråd type, farveskala, antal sting etc.

Vil det sansynligvis gå galt.

En sød pige, som kommer fra landet startede som fabriksarbejder, studerede engelsk og fik muligheden for at starte på et lille beskidt kontor som salgsperson, vil tage sig af din ordre, hun vil lade som om hun arbejder for fabrikken, hun har et link til en fabrik, alt ser fint ud.

Dog har hun aldrig set den fabrik og din produktion kommer ikke derfra, den kommer fra en billig under leverandør, klart da den fabrik på linket laver 10.000 enheder af gangen, ikke dine 100.

Den systue som skal lave din produktion, ser ikke nogen grund til at holde din farve skala, da de har en rest der minder om, de kan også spare på syningerne, ikke for at snyde, men for at spare, kan en person fra Asien spare 10 øre, gør de det.. ALTID.

Du kan tale med Kinesere som du ville tale med mig, men de vil altid sige ja,selv om de burde sige nej. Fordi de ikke vil tabe ansigt. Derfor siger du ikke fx. Har i 220 msg Bomuld ? Du siger hvike tyber af bomul har i ? 

Jeg ville søge en tøj producent her på Amino, sammenlige tilbud/prøver og derefter tage en beslutning. 

Alibaba bruges af de store indkøbere, men de bliver guidet til rigtige fabrikker mod provision af hende den søde fra før, som nystartet er det virkelig op af bakke.

Mange herinde er glade for Alibaba og lign. de sidder med deres mobil cover eller flash light og syntes de har gjort en super forretning, dog køber DS - Jydsk - coop etc de samme produkter til 1/4 del af deres pris.

Cookies sammenligning med Ebay er på mange måder korrekt. 

Brug Amino ikke Alibaba - made in china - Aliexpress etc..

Venligst.

Frank

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i Franks mere uddybende beskrivelse. Jeg har rejst i store dele af Kina over mange år - netop inden for branding for fashion. Jeg ved ikke om det med JA bare er at de ikke vil tabe ansigt, men det er korrekt for det er ikke nemt at lokke et nej frem

En gang i Beijing besøgte jeg en label producer som inden havde sendt billeder af fabrikken og virkede indsat på området. I bil tog vi fra Beijing ud i provinsen for at besøge hans fabrik som jeg VILLE se. Vi kørte rundt i samme område i 5 timer, jeg genkendte pejlemærker, men han påstod hele tiden vi var på nye veje og alt var i orden

Buy you must know where your own factory is? YES

Do you know where we are YES    som formentlig betød - YES (we are lost)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

Som de andre skriver, så skal man passe på, med at bruge Alibaba.com - Når det så er taget i mente, så synes jeg alligevel du burde gå videre med dit projekt.

Jeg har selv haft success med at bruge alibaba og har stiftet en butik med produkter derfra.

Det der imidlertid er vigtigt når man bruger alibaba til finde sine leverandører er REASEARCH. Undersøg hvor mange år de har været i branchen. Undersøg om den mail du er i kontakt med, står på deres officelle hjemmeside, undersøg om deres telefon nummer er registreret på den adresse som står på hjemmesiden osv. Der er mange ting man skal tjekke igennem før du indgår en aftale.

Nu siger du at du har dine egne designs, så er det vigtigt du kigger efter fabrikker der kan levere OEM ydelser. De t-shirts der er på deres profiler er blot til at vise frem at de kan lavet mange forskellige designs. Du skal næsten altid selv levere designs.

Måden hvorpå man bruger alibaba er rimelig simpel:

Du finder en fabrik der virker troværdig og tager kontakt til dem - Helst gennem deres egen hjemmeside, ikke alibaba. Keyword her er reasearch. 

Og som det tidligere er blevet beskrevet så skal du altid være obs på om de er ude på at snyde dig. 

Så handler det elles om at skrive til dem at du godt kunne tænke dig at indgå en aftale. Hvorefter de nok sender dig et template der passer deres vare enten i .psd eller .ai samt en prisliste på deres varer. Des flere du køber, des billigere bliver det.

Når du har fået sent templatet til dem, så skal du have en test vare hjem(maks 1-3 stk. pr. vare) Du skal se om kvaliteten lever op til dine forhåbninger og printet er tilfredsstillende. Alle de ting DU synes skal være okay - Er det ikke i orden, så skriv til dem og sig det, og få tilsendt en ny prøve ordre. Bestil aldrig det færdige parti før du er tilfreds.

Den største downside ved at handle med kina er, at de gerne vil have 100% upfront før de sender orderen.

Håber du kan bruge det til noget.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)