Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bare det at få en erhvervskonto... :O

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Hvis det er korrekt- så er det jo det banker kalder erhvervskonti hvor der også hvidvask checkes for selskabets formål og dets ejer og ofte selv for anfording kræves personlig kaution - just in case.

Tror nu ikke at loven specificerer hvad en bank kalder en konto, for at den er omfattet af hvidvaskreglerne, men det kunne jo være en forskel.
Har dog aldrig hørt om at en "privatkonto" er undtaget, men er åben overfor eksempler på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne afgørelse fra pengeinstitut ankenævnet er også ret tydelig, banken kan nægte brug af privatkonto til erhverv (hvis den vil -det er den der bestemmer vilkår) link:; http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/da/soeg-i-afgoerelser/vis-en-afgoerelse?VerdictId=984a28c8-223c-49d7-8b2e-e4294f90e943  Ankenævnet skillner klart mellem personlig konto og erhvervskonto, sådan som banker gør det - og citat

Det forhold, at et pengeinstitut ifølge bekendtgørelse nr. 928 af 28. juni 2013 om god skik for finansielle virksomheder § 20 som udgangspunkt har pligt til at oprette en almindelig indlånskonto medfører ikke, at pengeinstituttet har pligt til at oprette en erhvervskonto, eller at det skal accepteres, at en privat konto også anvendes til erhvervsmæssige formål.

Ankenævnet finder derfor ikke grundlag for at pålægge Danske Bank at oprette en erhvervskonto til klageren eller at acceptere, at klageren benytter den private konto til erhvervsmæssig brug.

Såfremt klageren uanset Danske Banks meddelelse om, at fortsat erhvervsmæssig brug af den private konto ikke vil blive accepteret, fortsætter hermed, vil Ankenævnet anse en opsigelse af kundeforholdet for berettiget.

Det er stadigt korrekt, at banken da sagtens kan VÆLGE at lade folk bruge personlig konto til erhverv - men regn med at nye IVS og stiftelseskonto vil betyde at banken klassifierer som erhverv - med eller uden en pris for det - og som det ser ud - i højere og højere grad med gebyr for nye kunder

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
tilhører CPR og ikke tilhører CPR eller?

Går ud fra at du mener tilhører CVR og .... ? Jeps det er som med øvrige kapitalselskaber, at beløbet skal sættes ind på en konto som er ejet af kapitalselskabet. Så der kan ikke være en person som medejer af kontoen.

Uanset hvad kontotype der oprettes i dag - personlig eller erhverv - så gælder proceduren omkring hvidvask-reglerne mv.

Prisen for en konto til erhverv svinger - og eksempelvis den danske bank er jo åben om at prisen afhænger af omfanget af din forretning (herunder personlige). Jeg har ikke ondt over de priser og erkender da også at bankerne driver en forretning. MEN når det så er sagt finder jeg det problematisk at staten i stadig større grad vil gøre alt digitalt, herunder betalinger, nemkonto, stiftelse af selskaber mv. og så samtidig ikke sørger for at bankerne reelt kan bestemme om du skal have lov til at oprette eksempelvis et IVS.

/Henrik

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er stadigt korrekt, at banken da sagtens kan VÆLGE at lade folk bruge personlig konto til erhverv - men regn med at nye IVS og stiftelseskonto vil betyde at banken klassifierer som erhverv - med eller uden en pris for det - og som det ser ud - i højere og højere grad med gebyr for nye kunder

vh

 

Jamen enig, det er heldigvis bankens eget valg. Igen var min pointe bare at inspirere en bankrådgiver til at vælge et kontonummer fra hylden uden gebyr :)
Om han/hun er med på det, afhænger af prokura og lyst til at gøre det.

Jeg beklager hvis jeg tog denne tråd for langt ud, min eneste pointe var bare at et kontonummer er et kontonummer i forhold til E/S, men er med på at inden da kan der være en masse begrænsninger internt i banken som også skal overvindes.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Alternativt kunne en advokat vel stå for stiftelsen og bekræfte kapitalen over for erhvervsstyrelsen - og så overføre den til en privatkonto - hvis advokaten ikke har ophævelser over det.

Lige til orientering, så er såvel advokater og revisorer faktisk pligtige til at påse, at deponerede midler til fordel for en selskabsstiftelse kun udbetales til selskabet og derved er til rådighed for selskabet.

I modsat fald ville advokaten eller revisoren faktisk medvirke til at etablere et ulovligt aktionærlån.

Tonny

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betalte intet for at oprette mine kontoer til 2 x aps under stiftelse i min bank. (Fanefjord sparekasse som nu er en del af Møns Bank).

Og bankerne kan bekræfte overfor erhvervs- og selskabsstyrelsen at pengene er tilstede på kontoerne, (hvis de vil). Min bank kunne ikke, fik så en revisor til det for en symbolsk betaling.

Så reelt kræves hverken advokat eller revisor for at stifte et selskab og bekræfte kapitalen.

Så kan kun sige at de jo større bankerne bliver jo mere grådige bliver de...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
I modsat fald ville advokaten eller revisoren faktisk medvirke til at etablere et ulovligt aktionærlån.
jep det var det jeg mente med problematiken at ha en CPR ejet konto som konto for sit selskab

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Igen var min pointe bare at inspirere en bankrådgiver til at vælge et kontonummer fra hylden uden gebyr
 helt klart - men som du så i pengeinstitutankenævnet, er der bankmæssigt forskel på erhvervskonti og personlig konto i det helt officielle bank regi OG som du så Henrik K bekræfte må en stiftelseskonto for et selskab IKKE være privat ejet af en CPR men skal tilhøre CVR

Prisen på en erhvervskonto kan svinge fra 0 og op og jeg er enig i at det kan afhænge af bankens regel og rådigvers prokura - men man er nok trods alt som selskab nødt til at forholde sig til, at vi taler erhvervskonto modsat konto hvor man knytter personlig virksomhed til en CPR ejet konto - helt lovligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Jeg stod i samme situation, men fik så hul igennem, da jeg kontaktede BRF Kredit. 

Her betalte jeg ikke noget for at få en erhvervskonto.

Mvh. Thomas

 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 8
Fra  Matchy.dk IVS Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede IVS pr. 8/1 og oprettede i den forbindelse erhvervskonto i Jyske Bank gratis. Jeg bad min privatrådgiver om at oprette en konto til selskabet, og et par dage senere var den oprettet.

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)