Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bare det at få en erhvervskonto... :O

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
(sikkert langsomt arbejdende) udvalg kan komme med forslag til krav om at banker

 

Det skulle nu være færdigt med sit arbejde i foråret 2014. I første omgang er det en vurdering af behov og muligheder. Problemet er set med mine øjne at det må svært at se om behovet er der: Bankerne ser næppe nogle problemer med de eksisterende regler. Hvis man ikke finder et reelt behov - så er der næppe basis for at lovgive for "bare" en håndfuld kunder, der har problemer med at få en erhvervskonto.

/Henrik

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Slettet bruger:

Nu har jeg godt nok kun registreret en enkeltmandsvirksomhed, men jeg fik oprettet 2 konti med tilhørende visa/dankort på den ene uden af betale en rød reje, ud over de 150 i gebyr for kortet.

Fordi det er privatkonti du har fået oprettet - det er jeg sikker på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det skulle nu være færdigt med sit arbejde i foråret 2014. I første omgang er det en vurdering af behov og muligheder
spændende tak - det var også fra dig jeg kendte til udvalget - er der noget sted man kan læse mere om det, har prøvet at google?

Jeg er enig i, at det nok er forholdsvis få der har problemet, men typisk nye IVS folk uden egentlig kreditværdighed men med behov for kontoen

Mit forslag - kræv at bankerne SKAL stille erhvervskonto op til alle der ikke i forvejen har gæld til banken af betydning/står i RKI osv - En simpel konto med netbank og hævekort - og giv rum for betaling af 0-2.000 kr for stiftelse og år 1 og 0-2000 kr i gebyr for år fremover, så må konkurrence klarer om det bliver 0 eller 2000 kr.

Et gratis ekstra forslag. 99,76% (mit gode gæt) af alle der stifter IVS aner ikke at der er krav om arbejdsskade forsikring. De har fokus på om de kan spare 699 kr i stiftelse ved egen erklæring og stifte for 1 krone - og 1.800 kr per år i den forsikring er vigtigt for dem at kende til. Ved stiftelse på virk.dk burde der være rubrik hvor man selv kunne erklære, at man var bevidst om, at man skulle tegne arbejdsskadeforsikring for direktør og ejere der var engageret i selskabet. Det ville forhindre, at en masse, i god tro undlod, og så kunne fanges og blive sat i betaling flere år tilbage + som jeg læser det, bod for uagtsomhed. Hvad for en uagtsomhed? - Næsten ingen aner det - så et kryds ved stiftelsen om at man var klar over det lovkrav ville være godt - (nå det var off-topic)

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth S. Lee:
Hvilken bank er det i? og har du dit private engagement i samme bank?


Det er Frøs Herreds Sparekasse, og ja, hele familien har engagement her... Og vi er ikke engang specielt gode kunder, vi har ingen lån o.l. i banken.

Mvh.

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:
Fordi det er privatkonti du har fået oprettet - det er jeg sikker på.

Fantastisk du ved så meget om mig, så er der jo ikke grund til at skrive mere...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Slettet bruger:
Fantastisk du ved så meget om mig, så er der jo ikke grund til at skrive mere
næh - ikke en gang det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Fordi det er privatkonti du har fået oprettet - det er jeg sikker på.

 

Hvad er en privatkonto kontra en erhvervskonto?
Jeg er ret sikker på at E&S er ret ligeglade med hvad banken kalder den, bare der er et gyldigt kontonummer tilknyttet og verificeret i forhold til et CVR nummer af banken.
Mine "erhvervskonti" er af banken klassificeret som "Spar S" som er en dum privatkonto, men tilmeldt i forhold til mine CVR numre.
Ingen gebyrer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror den almindelige forskel er at erhvervskonto altid er tilknyttet ens CVR og KUN ens CVR og personlig konto ens CPR. Det du så har lyder som en privatkonto, hvor banken ud over dig selv som nemkonto tilknytning har tilknyttet dit CVR nummer - lidt forklaret her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html Man kan sagtens få både CPR og CVR nummer med på privatkontoen - hvis banken vil, og vil den ikke, kan man som beskrevet i linket, henvende sig direkte til nemKonto og bede dem tilknytte ens CVR til den konto man har for nemkonto som CPR (puh hvor besværligt forklaret Big Smile)

Det lyder meget mærkeligt, hvis du som du skriver, har en dum privatkonto tilmeldt i forhold til dine CVR numre - hvis det så ikke er den samme konto som er din personlige nemKonto. 

Det kan man nemlig sagtens, og bagdelen vil så kunne være, at det er EN og samme konto man har både privat og CVR nemKonto på, men det er jo til at administrere. Banken må ikke .- uden at den ene er ren erhverv kun tilknyttet CVR give mere end EN og samme Nemkonto til en kunde

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det lyder meget mærkeligt, hvis du som du skriver, har en dum privatkonto tilmeldt i forhold til dine CVR numre - hvis det så ikke er den samme konto som er din personlige nemKonto. 

Det er ikke de samme. Har i alt 5 konti i banken.
Har bare bemærket at kontotypen er den samme for dem de har tilmeldt mine CVR numre.
Pointen her er at jeg ikke TROR at det "offentlige" skelner mellem bankernes gruppering af konti. Så længe det er et gyldigt kontonummer, som banken har tilmeldt i forhold til det pågældende CVR nummer så tror jeg altså ikke at de blander sig i hvad bankerne kalder de enkelte konti?

Internt i banken kan der sikkert være forskel på hvad det koster at oprette en bestemt kontotype, det har bare ikke (TROR jeg) noget at gøre med det offentlige.

Så det jeg ville med indlægget var at inspirere andre til at foreslå deres bankrådgiver at der jo som sådan er frit valg på produkthylden, hvis det kan gøre en forskel. Er ret sikker på at et kontonummer er et kontonummer i forhold til det offentlige.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mailet min rådgiver i formiddags og fik svar over middag. Jeg syntes det går langsomt og responstiden er alt for ringe. Ud fra følgende korrespondance ved jeg ikke rigtigt hvad jeg bør gøre herfra.

Seneste beskeder først.

Mig: "Hej,

Det kan simpelthen ikke være rigtigt at det skal koste 2500,- for at oprette én konto bare i startgebyr. Det er jo slet ikke en konkurrencedygig pris og det må I kunne gøre meget bedre. Det kan ikke være rigtig at I er den klart dyreste bank i klassen. Til sammenligning er jeg af Danske Bank blevet det samme tilbudt for 850,- i oprettelse, og hos Nordea gratis såfremt jeg ville flytte mit private engagement.

Jeg ønsker da at fortsætte hos jer, så på den ene eller anden måde bør i kunne komme med et bedre tilbud.

Mvh

---------------------------------------

Rådgiveren: "Hej

Det er prisen for at oprette netbank, erhverv du har set. 

Venlig hilsen"
-------------------------------------
Mig: "Hej,

Du oplyste mig senest at det koster 2500,- at oprettelse en erhvervskonto, men det stemmer ikke helt overens med jeres egen prisliste hvor der står 500,- 

http://www.jyskebank.dk/wps/portal/jfo/produkter/erhverv/netbankerhverv/priser  Hvad er grunden til dette??

Mvh

"

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)