Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bare det at få en erhvervskonto... :O

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth S. Lee:
http://www.jyskebank.dk/wps/portal/jfo/produkter/erhverv/netbankerhverv/priser

Det er jo egentlig billigt nok men hvad er forskellen til den dyre loesning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg godt nok kun registreret en enkeltmandsvirksomhed, men jeg fik oprettet 2 konti med tilhørende visa/dankort på den ene uden af betale en rød reje, ud over de 150 i gebyr for kortet.

Mvh.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Nordica Ejendomme Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken bank er det i? og har du dit private engagement i samme bank?

Kan det være det er fordi det her er et IVS og banken derfor ser større ricici at det koster mere?

Prøver lige at ringe til banken imorgen nu han endeligt er tilbage fra ferie og hører hvad det er for noget.

 

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei,

Jeg har havet samme problemet som deg :-).

Hva skal du starte for noget?

Jeg skal starte call senter.

Med vennlig hilsen

Marius Braathen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du fortalt din bankrådgiver hvor stor selskabskapitalen vil blive i dit IVS? Når jeg ser på størrelsen af selskabskapital som mange af de nye IVS er stiftet med så forstår jeg godt at bankerne er tilbageholdne med at stille erhvervskonto til rådighed.

Begrænset ansvar og lav selskabskapital - hvorfor skal en bank påtage dig den risiko?

Om det er tilfældet her ved jeg ikke men jeg kan se på cvr.dk at rigtig mange nye ivs'er vil have seriøse problemer med deres kapital allerede fra starten af hvis de skal betale bankernes gebyrer for en konto.

Ligesom man for bankens side også skal være opmærksom på rådgiveransvar, god bankskik mv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:
Ligesom man for bankens side også skal være opmærksom på rådgiveransvar, god bankskik mv.
med fra for den traditionelle sag om nogen tror jeg er bankernes mand - og det er jeg så ikke -  - så er jeg jo helt enig. Det gælder jo også "stifter-virksomheder" som jo reelt set ikke nødvendigvis er så pokkers meget bedre end ens "rådgiver i banken" - De har jo også interesse i at tjene på stiftelse, og ofte på regnskaber sidenhen og ændring til ApS og hvad ved jeg. Det er rådgiveransvar må man håbe alle tager alvorligt og sikrer folk forstår risikoen for at stifte for 1 krone og tabe selskabskapitalen allerede på tryk af visitkort - eller de ca 2000 kr til lovpligtig arbejdsskadeforsiking -  for nu at være firkantet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth S. Lee:
Kan det være det er fordi det her er et IVS og banken derfor ser større ricici at det koster mere?

Hvilke risici ? Så længe du ikke skal låne penge er det vil underordnet ?

Jeg forstår ikke folk. Der er masser af banker, så glem dog de arrogante af slagsen. Jeg har aldrig selv betalt en krone for at få oprettet en erhvervskonto. Så længe der ikke er kredit tilknyttet, så bør det ikke i min optik koste penge. Selvfølgelig hvis du begynder at bruge diverse services, er det vel rimeligt at betale en eller anden form for gebyr efterfølgende.

Så prøv at spørge i diverse banker, du kan jo kun få et nej....

Fra København
Tilmeldt 19. Jan 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth S. Lee:

Kan du sende meg en PM?

Går ikke å sende deg :-).

Marius

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:

Kenneth S. Lee:
Kan det være det er fordi det her er et IVS og banken derfor ser større ricici at det koster mere?

Hvilke risici ? Så længe du ikke skal låne penge er det vil underordnet ?

der er desværre risici - erhvervkonti kan tilknyttes ex automatbetaling af moms som kommer uden banken (og en selv) kan se beløbet under kommende betalinger, lige som der kan laves indbetalinger med kreditkort som skal trækkes tilbage og endeligt opstår der i alle systemer fejl - så en lille risiko er der. 

Hvis man derimod skal låne - og har kreditværdighed til det, så kan bankerne tjene på det - men Mybanker har anslået at en erhvervskonto koster bankerne i gennemsnit ca 1000 kr om året at drive - inkl. netbank og et simpelt hævekort og oprettelse koster i de fleste undersøgelser bankerne ca 750 kr ( en banktime koster noget i den stil og hvidvaskningsregler + oprettelser tager lidt tid)

Bankerne har derfor ikke incitament til at oprette erhvervskonti til folk der ikke har kreditværdighed til at få lån

Det er muligt loven skal ændre på det, og det er der et udvalg i staten igang med at se på har jeg hørt, men regn bare med, at der kommer en pris

Det med gratis erhverv var almindeligt for få år tilbage, i et mere modigt miljø og med en højere rente så banker også tjente på indestående. Nu kan der bare være måske 100 transaktioner ind i en webshop - og så nogle færre ud - og bankener tjener intet på disse ikke bundne penge, har kun besvær og en lille risiko.

En IT mand vel ikke ville bruge tid på at kontrollere kundens virksomhed efter hvidvaskningsloven - stille gratis serverplads til rådighed- konto til mange bevægelser, netbank - telefon man kunne ringe til for at spørge hvad der skete med den og den transaktion, et hævekort der skal skiftes med mellemrum, evt kontoudtog, hæveautomater, kassebetjening osv - gratis til rådighed. Det er jo den slags bankerne for gratis erhvervskonti stiller til rådighed.

Det gør banken idag kun gratis, hvis det er en god privatkunder der kommer eller en kreditværdig erhvervskunde der kan give indtjening på lån. Virkeligheden er ændret sig meget de sidste 2 år

Det skal blive spændende at se, om et (sikkert langsomt arbejdende) udvalg kan komme med forslag til krav om at banker, i lighed med til private, skal oprette nemKonto (erhverv), men jeg gætter på, at der vil være åbent for ganske store gebyrer, som stadigt vil overlade det til ganske stor konkurrence mellem bankerne - hvem vil være gratis og hvem vil ikke

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 6 (53 indlæg)