Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde fra helvede

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Vi hører altid om de stakkels kunder, der er blevet snydt af de onde erhvervsdrivende.
Men hvor ofte hører vi om de kunder der snyder, bedrager, manipulerer, lyver og det der er værre, for at få rabat, sende ting tilbage de har brugt og meget andet?
Mit indtryk er, at flere og flere kunder udnytter de små erhvervsdrivende, der kan trækkes rundt i manegen, med trusler om forbrugerombudsmand, tilbagetrækning af penge fra bank, udhængning på Trustpilot, og det der er værre.

Kom med din historie om kunden fra helvede, så vi alle kan lære af det, og komme af med lidt af vores aggressioner og ærgrelser.
Husk at holde alt anonymt, det er ikke en gabestok!

De bedste hilsner

Martin

Ps. Du kan også fortælle din historie på Facebook Gruppen "Kunde fra helvede

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Kunden fra helvede, ham havde vi i 2010

Det var en lidt sjov/mærkelig historie om en kunde der havde købt et produkt hos os (et display).
Displayet blev ødelagt af kunden (hvilket han kone fortalte) !!  og nu bliver det lidt sjovt.

Vi blev ringet op af en yderst hidsig herre som kunne fortælle han jo havde købt dette display og da han skulle montere det havde hans kone på en eller anden måde forstyrret ham så han havde tabt det, hvorved det ene hjørne var bøjet/knust.

Han ville have varen ombyttet under garantien, hvilket vi selvfølgelig afviste og forsøgte da også at tale til hans fornuftige side (som han ikke havde)
Et par dage efter havde vi en anmeldelse via Trustpilot som vi bad om at få slettet, hvilket vi da også fik og vi kontakte derpå kunden for at fortælle ham at fejlen jo var hans og ikke vores.

Han gik fuldstændig i selvsving og truede min medarbejder med tæsk og bad ham advare hans familie !
Medarbejderen var nu ganske rolig og fortalte ham lidt om, trusler og politi og han faldt da også ned igen.

Kunden boede ikke så langt fra vores virksomhed og vi havde en fornemmelse af han kunne komme og 'besøge' os så vi havde taget vores forholdsregler.
Men det var ikke kunden der besøgte os, det gjorde hans kone nogle få dage efter vores sidste samtale.
Hun var i besiddelse af et stort blåt øje og et par rifter i panden og hun fortalte roligt hun havde fået et par på hatten af manden fordi vi ikke ville bytte varen.

Jeg må indrømme jeg var noget måbende, men kunden fik et nyt display med fra os og jeg bad hende om at sende manden ned med det ødelagte.
Han så vi aldrig.

Hvad gør man i denne situation ?
Tjaa jeg kontaktede politiet og ja - de var 100% ligeglade, hvis ikke konen selv anmeldte sagen, vi havde jo ikke fået tæsk
Heldigvis har vi mest søde kunder.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I have had a few... and Now, I have put certain systems, methods and terms on place to fix this.

The problem is very common with low paying customers

And also even more common with "ASAP" and "help me this is urgent", jobs

I will keep it brief:

Job was to migrate a website from one service to another, (should be pretty easy, we have migrated plenty of sites) There were some additional theme edits and such, but no worries.

so, we got all the dev site done and approved, and ready to move live.

Then...

After moving the site, the worst thing happened, the website had HUNDREDS of posts with BIG images - 5-10mb average, this used ALL the traffic and much more... so the site went down :(

Upgraded to a bigger server and also moved to a premium unlimited traffic company.

Thats pretty brief, but it was a horrible job...

I pulled all nighters..and worked super long hours, paid a overtime to my team... you know, the usual.

So long story short, got paid about 10% of the final bill, got threated with laywers, lost a ton of money, had a LOT of stress, and almost quit the business. the case is in inkasso, but is over a year old and i wont see the money....

So... I changed some things and havent had any bad experiences since, except for the "Out of scope, extras" and that is also now solved with a new system

Its tough to share this, but Its these storys we can learn from

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Det værste jeg har været ude for var en kunde som var (og sikkert stadigvæk er) doven, uintelligent og manipulerende. Han toppede da han sendte negative informationer til mig og positive ting til mine ansatte. Jeg troede at alt var af helvede til og havde 3 udvikler som sad en hel påske og lede efter fejl som ikke var. Udover at det gav os mega meget stress kom en projektleder og jeg op at skændes før det gik op for os hvad det var som forgik under vores næser. Efterfølgende opsagde vi samarbejdet og kunden prøvede med en anden leverandør. Det kiksede naturligvis. 

Kunden startede så nogle rygte som vi sikket ville kæmpe med den dag i dag hvis ikke det var fordi at jeg er pisse ligeglad :-)

Jeg lærte to ting:

1. At man skal passe på hvem man arbejder for. At en person er faglig dygtig eller veltalende betyder det ikke at denne person forstår at arbejde sammen med andre. 

2. Man skal holde sig lagt væk fra folk som er sleske. Gå i en stor bue uden om sleske personer. 


Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Phillip Dyhr Hobbs:

I have had a few... and Now, I have put certain systems, methods and terms on place to fix this.

The problem is very common with low paying customers

And also even more common with "ASAP" and "help me this is urgent", jobs

I will keep it brief:

Job was to migrate a website from one service to another, (should be pretty easy, we have migrated plenty of sites) There were some additional theme edits and such, but no worries.

so, we got all the dev site done and approved, and ready to move live.

Then...

After moving the site, the worst thing happened, the website had HUNDREDS of posts with BIG images - 5-10mb average, this used ALL the traffic and much more... so the site went down :(

Upgraded to a bigger server and also moved to a premium unlimited traffic company.

Thats pretty brief, but it was a horrible job...

I pulled all nighters..and worked super long hours, paid a overtime to my team... you know, the usual.

So long story short, got paid about 10% of the final bill, got threated with laywers, lost a ton of money, had a LOT of stress, and almost quit the business. the case is in inkasso, but is over a year old and i wont see the money....

So... I changed some things and havent had any bad experiences since, except for the "Out of scope, extras" and that is also now solved with a new system

Its tough to share this, but Its these storys we can learn from

Sounds pretty damn tough Phillip.
Didn't you find out about the big pictures before you moved the site online? Or did they just appear when you launched it?

Gratefully I haven't had any jobs like that (yet), and all my customers have been very kind so far.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har nu lavet en supplerende Facebook Gruppe, man kan dele sine historier i :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ikke en af mine egne kunder.

Min far er kiropraktor med klinik og bolig i samme hus. 

En søndag hvor min far aftene før havde været på en af hans to årlige byture var jeg tidligt oppe for at skulle til svømmestævne. Jeg havde fået besked på ikke t vække min far den dag. 

Telefonen ringer lidt over 8  og jeg svarer den da de kunne være nogen fra svømning. 

Kunde: "jeg skal snakke med kiropraktoren"

Mig: "Beklager. Kiropraktoren er ikke at træffe nu. Du kan fange ham efter kl 12"

Kunde"Men jeg skal snakke med ham NU"

Sådan fortsætter det med at kunden hidser sig over ikke at få kiropraktoren i røret og jeg gør ham opmærksom på at der egentlig er telefontid man-fred 8.00-12.00 og selv tilbudet om at han kan ringe søndag efter 12 er en ekstra service som min far ikke er forpligtet til eller tager ekstra penge for. 

Til sidst råbe kunden et eller andet grimt af mig som jeg ikke kan/vil huske og smækker røret på. 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Brix:

Sounds pretty damn tough Phillip.
Didn't you find out about the big pictures before you moved the site online? Or did they just appear when you launched it?

Gratefully I haven't had any jobs like that (yet), and all my customers have been very kind so far.

I didnt think a site would use over 50GB traffic a day :)

So never suspected anything...

So now I am very careful

Its hard to know unless i/we have experienced something like it before, 

but now fx. you know and I know to be careful of big images :)

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Dengang SEO var nyt og vi stadig var få der beskæftigede os med det havde jeg en kunde, faktisk en person der levede af at holde motivationsforedrag med latter og godt humør i højsædet. Han spurgte mig om hvad det ville koste at få gennemgået hans side i detaljer og få udarbejdet en online marketingsplan, der var cirka tale om 20 timers arbejde, det tilbød jeg at gøre til 9.995,- excl. moms. Kunden takkede ja (desværre kun i telefonen, men han var jo sådan en flink fyr og desuden var han også på Amino) så jeg endte en regning med 8 dages betaling og gik igang. Jeg brugte 5-6 timer og ligepludselig så fik jeg en sviner af en anden verden - virkelig en grov SMS hvor jeg blev kaldt det ene og det andet uflatterende og han skulle ihvertfald ikke have noget. Han havde kun sagt ja til at betale 995,- og var _meget_ utilfreds over at jeg havde tilladt mig at sende en regning på 10x "den aftalte pris"

Jeg forsøgte stille og roligt at forklare ham at der var tale om en aftale til 20 timers arbejde ... og hvordan kunne han nogensinde få det til at give mening at jeg ville arbejde for 50kr i timen. Det rørte ham nu ikke, han endte med at overføre de 995,- hvorefter han krævede at jeg fuldførte arbejdet - da jeg nægtede forsøgte han at hænge mig ud på Amino og jeg blev kaldt alt fra svindler til psykopat. Tråden var fra før det blev forbudt at hænge folk ud på Amino - men den blev alligevel slettet fordi den var gået så meget af sporet :-)

Det var den dag jeg lærte at sende alle tilbud skriftligt.

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)