Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel indtægter opstillet, er følgende i orden?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg er ved at starte en virksomhed uden CVR, og skal til at bogføre mine indtægter. Har valgt at starte med at bogføre i excel og vil senere rykke hen i et bogføringsprogram som Dinero osv. når jeg bliver CVR-registeret. Har et eksempel nedenfor som jeg har opstillet, er eksemplet i orden ved bogføring af indtægterne eller mangler der noget?
 

Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke CVR-registreret, men bruger alligevel Dinero, da jeg så ikke lige pludselig midt i et regnskabsår skal skifte regnskabsprogram fordi, jeg skal CVR-registreres. Dinero er nemt og overskueligt og lige til at gå til :-)

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er bare i tvivl om hvordan det foregår med bilag? Og har du blot oprettet nye kontoplaner uden moms for at bogføre uden CVR-nummer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

1100 er konto for salg uden moms og der er masser af købskonti uden, men ellers opret som du er inde på, et par mere. Du behøver ikke ha så mange konti, men det er langt lettere at bruge Dinero end excel, blandt andet fordi du jo får en såkaldt modpost - ting der sælges går penge i bank for, ting der købes går penge ud af bank for osv. Du får drift og status som er langt nemmest 

Excellen ser pæn ud men Dinero er bedre vil jeg mene

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, altid en stor hjælp.
Er bare i tvivl hvordan det fungerer mht. bilag når man er almindelig bruger? Er der nogle former for guides indenfor Dinero som jeg har overset omkring bilag?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

MartinNW:

Tak for svaret, altid en stor hjælp.
Er bare i tvivl hvordan det fungerer mht. bilag når man er almindelig bruger? Er der nogle former for guides indenfor Dinero som jeg har overset omkring bilag?

Hej Martin.

Du skal bare sørge for kun at bogføre på de konti hvor der ikke er moms.

Hvis du mangler en konto kan du oprette den jf. 

">

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret.
Er helt ny indenfor bogføring, har bare mine tvivl om hvor jeg vedhæfter mine bilag eller skriver ned hvilket nummer fakturaen har? Altså for at holde bedst muligt styr på regnskabet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger du regnskabprogram får dine fakturaer og dine øvrige posteringer helt automatisk korrekte numre i hver sin korrekt nummerserie. Hvis du ikke vil betale for dinero, så skriver du så bare det bilagsnummer på dine bilag - og printer dine nummererede fakturaer og sætter i en bilagsmappe i nummer orden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)