Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselskab først, eller vente til senere?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg håber inden for ikke alt for lang tid at blive klar til at kunne oprette min virksomhed. Det er en række af hjemmesider, som jeg håber kan blive til gode forretninger. Med hensyn til det, er det så smart at starte ud med at holdingselskab?

Jeg starter med at lancere et website, og så senere udvide med nogle flere websites. Spørgsmålet er så her, skal jeg starte med at oprette et holdingselskab og et driftselskab(datterselskab), eller bør jeg bare starte med driftselskabet, og så oprette et holdindselskab senere, hvis nu selskabet skulle have succes?

Kan man oprette et holdingselskab senere, og gøre sin IVS/ApS til et datterselskab der, eller skal man starte med holdingselskabet? eller hvordan ligger landet helt præcist vedrørende det? 

Kan man evt. gøre sit IVS/ApS til et holdingselskab, og så har de datterselskaber?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg sige keep it simple. Hvert selskab er regnskab/årsrapport og du skal i hvert selskab ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring for dig selv som ejer, så der skal meget gode argumenter til for at ha mange datterselskaber

Føler du, at det kan være vigtigt at ha en holding for at kunne føre rettigheder og beskattet overskud op i lidt større sikkerhed, så synes jeg du skal lægge ud med holding og EN datter - i et og samme startmoment læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/aps-og-aps-med-holding-grundlag-og.html 

Jeg ser ikke her grund til et datterselskab for hvert site.

Her kunne du overveje IVS som holding og ApS som datterdrift - idet du i princip bare så kan lade holding blive ved med at være IVS .- medens du fik ApS "fordelene" i drift - Jeg er ikke vild med IVS som drift - læs IVS og lidt BREVKASSE IVS 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk meget over om du skal operere i selskabsform.

Hvis du bruger egne penge/penge som du kautionnerer for og ikke har stor risiko for at blive sagsøgt, så er der rigtig mange fordele ved ikke at være i selskabsform. 

Skattemæssigt er selskaber meget dårlige for dig hvis du taber dine egne penge, da du så bliver slagtet i skat.

Selskaberne er gode for dig hvis du taber andres penge, men de er også administrativt meget tungere at danse med og rådgiverne tjener gode penge på dig.

Fra Jyllinge
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du siger jeg måske skal overveje en enkeltmandsvirksomhed

Nu har jeg intet erfaring indenfor det at starte virksomheder, udover min google/Amino søgning osv. da dette vil være min første virksomhed

Ved i hvordan website-baseret virksomheder typisk starter med hensyn til selskabsform osv.? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)