Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sammenligning af online regnskabsprogrammer

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er faktisk adskillige gratis løsninger, hvis du lige klikker dig igennem tabellen :-) Både Dinero, Dynaccount og Xena har gratis løsninger... 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes bestemt at det er en kæmpe mangel at programmer som C5 online/Navision Online/Vista Programmer/Mamut Programmer .... ikke er med.

Helt centrale ting er for vores vedkommende antal af bogholdere/revisorer, lagerstyring, styklister, varenummer og batch styring. Andre ting som er afgørende for os er international udbredelse, og om vi kan bruge systemerne i fremtidige datterselskaber.

Andre elementer som database backend og om vi senere kan flytte programmet til egne servere og undgå månedlige omkostninger.

Eksempelvis kan vi med C5 Online som vi implementerer købe applikationen og så slippe for de meget store vedligeholdelsesomkostninger som der er med SaaS systemerne, når du har mange medarbejdere der engang imellem skal tilgå systemet.

Andre ting som online systemerne sjældent kan er lave lookup på et kontaktkort via en https sti - eksempelvis kan en del CRM systemer vise webseder på basis af søgestrenge. 

Hvis kundenummer ABC123 kunne findes via en http.................................ABC123....... streng så kunne disse applikationer vise økonomisk status uden større BI programmeringer mv

 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@BroncofanDK tak for super input! Du har helt ret i at både C5 online, Navision online mfl. skal med! 

De øvrige elementer vil jeg forsøge om jeg kan indbygge noget af. Men der er heller ingen tvivl om at man i en del tilfælde - uanset, hvor mange elementer jeg får med - er nødt til at lave sin egen lidt grundigere undersøgelse af, hvad der passer perfekt til ens virksomhed. Specielt, hvis man er lidt større end den gennemsnitlige lille iværksætter

\Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

forsæt det gode arbejde Mikkel- Lad evt de forskellige programmer selv se om det er korrekt - ex Dinero gennemgå deres rubrik, BB ligeså, ikke for at de skal bestemme men bare lige gi fejlretningsmulighed. Jeg tillader mig at linke til den i min linkguide som rent link til din regnskabsguiden

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de fine ord John! Du er meget velkommen til at linke til guiden! 

Det er faktisk planen at lade de enkelte komme med input/rettelser. BB har faktisk været deres del igennem allerede :-)

\Mikkel

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel

Måske man skulle kigge lidt mere på sikkerheden i online-systemerne.

Hvem kigger med? 

Forefindes der eks. en ISAE 3402 revisorerklæring og/eller hvordan foregår krypteringen af data? (Henvisning til SSL under sikkerhed er ikke tilstrækkeligt). Absolut ikke uvæsentlige punkter, idet vi netop taler om personfølsomme oplysninger, hvor eks. kryptering foretages, således udbyderne ikke kan se de aktuelle data.

Ellers er rigtigt godt initiativYes

Tonny

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Måske man skulle kigge lidt mere på sikkerheden i online-systemerne.

Hvem kigger med? 

Ja med stigende overvågningssystemer m.m. et vist yderst relevant problemstilling, og kommentarer oppeover Wink

Er der i det hele taget nogle af regnskabssystemerne der arbejder med den problemstilling ???

Og hvis ja hvilke ???

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny

Tak for feedback! Du har helt ret i at henvisningen til SSL ikke er tilstrækkeligt, men det er det der var nemt at teste. ISAE 3402 erklæring og lignende certificeringer har jeg desværre ikke pt. tilstrækkelig viden om til at udtale mig om. Så der skal laves lidt research :-) Men du har helt ret i at det er et afgørende punkt, som der nok helt generelt er for lidt fokus på.

Derudover vil det også i forhold til sikkerhed være afgørende, hvor nemt det er at skifte væk fra et givent system igen.

\Mikkel

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Vil lige fortælle det første jeg tænkte da jeg kom derind:

"Hvorfor er de 3 af dem udvalgt til at være hakket af som standard?"

"Dinero og Dynaccount er ikke hakket af som standard?"

"Får jeg svaret på mine spørgsmål, hvis jeg læser teksten ovenover?"


Beklager hvis der gik "Don't Make Me Think" i den. Er i gang med den nye version af bogen. Og så synes jeg jo netop Dinero og Dynaccount er fede :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Og så synes jeg jo netop Dinero og Dynaccount er fede

Ja og andre synes at nogle andre er fede :-) Der er ikke plads til alle - og så har jeg valgt nogle ud som standard. Men kom endelig med input, måske rykker jeg rundt på det.

Men hvis man gerne vil link til den og have f.eks. Dinero med som standard, så lader det sig fint gøre, således: http://regnskabguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/#.dinero og for dynaccount er det så bare #.dynaccount istedet :-) 

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)