Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adresse på virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med opstart af konsulentvirksomhed (webudvikling etc.), men jeg kan ikke helt gennemskue reglerne mht. virksomhedsadresse. Der er tale om en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte eller egentlig kontor, det er bare mig og min computer. Min udlejer har ikke noget mod at jeg modtager virksomhedens post på min egen adresse, men vil af forskellige årsager ikke have at jeg har virksomheden officielt har adresse i lejligheden.

På http://startvaekst.dk/placering-af-virksomhed står der bl.a.:

Du kan altid drive erhverv fra privatboligen, hvis:

  • Boligens beboer selv ejer virksomheden
  • Virksomheden ikke beskæftiger andre end boligens beboere
  • Ejendommen stadig fremstår som privat bolig udadtil.
Men jeg synes generelt informationen på siden er lidt selvmodsigende i forhold til mit tilfælde. Vil det være muligt at opstarte virksomheden fra egen adresse uden at komme i klammeri med min udlejer, eller skal jeg finde en alternativ adresse, og i så fald hvor vil det give mening at overveje dette?
Der er tale om en hobbyvirksomhed der vil have meget lille omsætning, så jeg er ikke sikker på at det vil give mening at bruge X hundrede kr per måned på en adresse bare for at få love til at komme i gang. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan komme videre herfra.

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ja startvækst synes jo ikke der at tage hensyn til at boligselskabet åbenbart har regler men jeg ville nu tale med dem, for de har åbenbart ikke noget mod at din post til virksomhedkommer der, og hvis du forklarer, at du ikke skilter og ikke har kunder på besøg generelt og ingen ansatte, så vil de fleste boligselskaber ikke modsætte sig, men har de klare beboer regler og der står der ikke må være erhverv, så kan det være sådan og så må du tage officiel adresse hos dine forældre eller anden familie eller venner og så bare ha postadressen hos dig selv. Det påfører ikke dem risiko som sådan at være officiel adresse, det skal bare være et sted skat og myndigheder kan kontakt nogen

Hobbyvirksomhed, pas lidt på med den betegnelse som generelt betyder det er en hobby der kaster lidt af sig og har specielle skatteregler som du kan læse i HOBBY ELLER SERIØS DREVET VIRKSOMHED  som alt i alt kan være af en vis betydning for skatte forhold

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det påfører ikke dem risiko som sådan at være officiel adresse, det skal bare være et sted skat og myndigheder kan kontakt nogen

Ingen risiko nej men teoretisk åbner man hjemmet for myndigheder mv., ligesom adressen optræder i cvr, skal på faktura mv. Jeg bakker op om Johns forslag om at tage en ny snak med din udlejer. Lejeloven gør at du skal have udlejers tilladelse,hvis boligen slap bruges til andet end det aftalte (som jeg husker den)

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med udlejer, så den mulighed er desværre lukket. Det kan være jeg må starte virksomhed hos min far, så. Så kan jeg vel også få lov til at betale skat i 2 kommuner, det er jo også rart.

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke hvilken skat det er men du får jo ikke afgifter   Jordbortskaffelse ex fra andet end den enekommune  du er registreret for og ikke for der du lader posten gå til, og selve skat af overskud er jo personlig skat og i din egen kommune hvor du betaler skat/kommuneskat

vh john

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nu alligevel overveje www.skindergade15.dk det er en meget fin løsning på netop det problem.

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også en god idé, men jeg er bare ikke sikker på jeg har lyst til at forsvare en udgift at den størrelse på nuværende tidspunkt. Det er som sagt ikke noget jeg forventer at tjene det vilde på det første stykke tid :-)

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have undersøgt det legale grundlag så er det værd at bemærke at kommunerne har den opfattelse, at der skal søges om tilladelse til at drive erhvervsvirksomhed fra egen bolig. En ansøgning som iøvrigt er gebyrbelagt.

Der må være en lille ekstra pose pengene ved at sammenkøre deres register med cvr.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)