Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping eller import

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en aftale med en badetøjsfirma i Portugal om at sælge deres produkter i DK. 

De har almindelige badedragter som K-svømmere kan bruge til træning og opvarmning til stævne. Det interessante er dog at de kan lave custom print dragter så klubber kan få lavet deres egen dragt. 

Vi er blevet enige om en god %-sats som jeg får af det solgte tøj og vi har snakket om at jeg enten kunne importere og videresælge eller jeg kunne gøre det som dropshipping

Min primære interesse ligger på at lave klubaftaler med custom dragter men vil også gerne sælge deres almindelige linie af dragter. 

Leverandøren siger at han tager sig af al reklamation og eventuelle ombytninger. 

Er der nogen fordele ved dropshipping^

Jeg tænker: 

- er der noget sparet på skat/told/moms?

- er jeg stadig ansvarlig for salget i DK?

- hvordan kan det gøres teknisk hvis jeg skal lave en dansk side? 

Hvis jeg laver et salg på en dansk side hvor jeg også regner moms. Kan jeg så uden problemer får leverandøren til at sende direkte til kunden. eller skal kunden så betale told? (leverandøren har selv foreslået at sende direkte til kunder)

Ville det være smartere at samle ordrer og have det hele sendt til mig hvorefter jeg sender det videre til kunderne?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker ikke som om du er helt klar over hvad dropshipping betyder.  Ved dropshipping er det dig der sælger varen til kunden, eneste forskel i forhold til egen import er at du ikke håndtere varen. Varen sendes fra producenten til direkte til din kunde, men det er dig der betaler producenten. 

Fordelen ved dropshipping er at du slipper for at have lager og håndtere varen.

Der er ingen fordele i forhold til SKAT / Moms  da det jo stadig er dig der er sælger af varen.   I øvrigt så er Portugal medlem af EU så der skal ikke betales told. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg sælger til kunden og afregner med producenten som sender til kunden.

Skal jeg så afregne moms eller bliver det betalt i Portugal?

og ja - der er sgu noget her hvor jeg hopper lidt ud i det uden helt at vide hvordan detaljerne er. Men har allerede kunder og potentielle kunder så jeg skal lige have styr på det inden jeg begynder at fakturere. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal lægge moms på hvis du fakturerer kunden  - ligemeget hvor det sendes fra og når det er EU er der ikke et toldproblem

Den store forskel er vel, at dropshipperen har lagerrisikoen og derfor vil ha større del af den samlede pris, end hvis DU køber lager hjem fra ham og selv står for det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Check. 

Så kommer han til at står for at sende det. 

Han giver mig samme pris/avance om jeg har lager liggende selv eller han sender. 

Eneste forskel er en længere leveringtid hvis han skal sende det. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

ReachElite:
Eneste forskel er en længere leveringtid hvis han skal sende det. 

Ja længere leveringstid og formodentlig også dyre fragtpriser. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)