Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at tage produktbilleder - hvad har jeg brug for? hjælp til at finde lyskasse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 13
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg er ved at starte min hjemmeside op som sælger smykker.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig selv at tage nogle gode (og ens) billeder af mine produkter, men det er ikke helt så nemt som jeg havde håbet. Jeg har forsøgt med en hjemmelavet lyskasse, men den blev ikke helt god (billederne blev for mørk og der mangler plads til smykkerne) og så synes jeg måske også det er lidt sjusket og uproffessionelt at bruge en papkasse i længden, jeg leder derfor efter en kasse der kan holde og hvor der kan komme masser af lys ind og hvor det er muligt at tage billeder af smykkerne oppefra.

Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer der kender til et sted på nettet hvor man kan købe en lyskasse til en god pris. Har læst lidt om en hjemmeside i Sverige der sælger den slags, men jeg kan ikke finde siden? Jeg vil også gerne høre om der er andre gode ideer eller must-do's for at få gode billeder. Jeg har et super god kamera, så det er ikke et problem.

Vh

Alexandra

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Tranum
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexandra

Det er jo mange som tror de kan spare penge på at tage billeder selv.

Key question 1: Hvor meget mere kan jeg sælge hvis jeg har gode billeder af produkterne på min web-shop?

Key question 2: Hvor mange afskriver dig som uprofessionel, hvis de kan se at du tager bilderne selv?

Mange af disse billeder er oftest nemme at spotte på diverse webshops.

Den som driver shop'en regner måske med at kvaliteten på bilderne ikke betyder så meget. Det kan jo også væe at mennesker i dag har mistet enhver form for kvalitetssans, og er ligeglad med hvordan et produkt præsenteres på en webshop. Men, det kan jo også være at nettop fordi det er så meget lort der ude, så vil en site med gode produktbilleder skille sig ud.

Du skal ikke sælge mange smykker ekstra før du har dækket ind hvad en professionel fotograf skal have.

Spørg dig selv om Apple, Gucci, Nike ville købe et lystelt og tage bilderne selv. Har du ikke mere fornuftigt at tage dig til end at tage billeder af dine produkter? Har du ikke en virksomhed du skal bygge op? Smile

Her er en af Apples fotografer i aktion. Jeg tror han ender på at bruge 8 lys for at lyssætte en iPhone.

#t=69">

#t=69

#t=69">

Interview: http://www.theverge.com/2013/5/8/4311868/the-illusion-of-simplicity-photographer-peter-belanger-on-shooting

Hvem som helst kan købe et lystælt og lys, søge lidt på nettet og få rimelig ok billeder. Men du skal investere tid i det. Du skal vide hvad materialet i smykkerne dine kræver af lys. Nogle ganger er lystælt godt, andre ganger er det en katastrofe.

Smykker er ikke enkelt at fotografere. Det er mange materialer som kræver forskellig lys, både lystyper og retning. Hvis du så på videoen, så så du at kameraet er på stativ (helt nødvendig), og at han fik billedet direkte op på skærmen når han havde taget det. Det er uvurderlig. Kameraet skal have manuelle kontroller, så du selv kan styre eksponering og fokus/dybdeskarphed.

Du skal have fuldstændig kontrol på hvidbalance, farvetemperatur og CRI på lyskilder. Skærmen din skal være kalibreret så den viser rigtige farver. Når du laver et opsæt så bør du også lave en farveprofil for dit kamera. Du skal også være en haj i Photoshoo (eller betale nogen for det) fordi du ikke kan undgå at støv og små ridser i smykkerne kommer frem. Du skal vide hvorledes du bedst fotograferer hvis du skal frilægge (ikke sådan som vist i linken til et andet svar).

Jeg har taget en masse produktbilleder medens jeg arbejdet som professionel fotograf, og tager fortsat nogle i ny og ne. For ikke længe siden fotograferede jeg en smykketype som tog mig flere timer at finde rigtig opsæt. Det endte med at jeg måtte bruge et helt andet opsæt til en detalje i smykket, og sammenkopiere i Photoshop. Smykket skal så ligge stille medens lyset ændres. Da er det godt at have mange nok lys til at ikke behøve at flytte rundt på lysene - hvis det er flere smykker som kræver samme løsning. Her brugte jeg ikke lystælt.

Men, uansæt hvad jeg siger her, så vil der være mange som forsøger sig - så måske jeg skulle lave kursus i produktfotografering for virksomheder, så man ihvertfald kunne få pillet de værste fejl fra. 

mvh Øyvind

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 7. Oct 08
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt enig i, at fotografer kan noget, som vi andre dødelige ikke kan.....

MEN

Her på Amino er det jo iværksættermiljøet der er fokus på, og dermed også på at anvise løsninger, som en iværksætter har råd til. Og så nytter det ikke noget at snakke om fuldprofessionelle løsninger, herunder at det er professionelle fotografer der tager billederne.

Jeg har selv fået taget en række professionelle produktbilleder, og jeg skal være den første til at indrømme, at de er flotte. Men de koster så også kassen - og det er så ikke alle der i en iværksætterfase, har råd til dette.

Jeg så hos den pågældende produktfotograf (jeg var tilstede da billederne blev skudt), at der blev brugt flamingoplader, hvid acryl, mv., og jeg prøvede mig derfor selv frem med et almindeligt 12-14 megapixel digitalkamera.

Og jeg var faktisk i stand til at få en helt anden kvalitet frem i billederne - dog ikke i samme topkvalitet som fotografen - men fuldt tilstrækkeligt til billeder der skal bruges på webshops mv.

Mit forslag er derfor (hvis omkostningerne skal holdes i bund), at man indkøber følgende:

1 hvid plastakrylplade på ca. 1 x 1 meter (kan købes i nærmeste Silvanbyggemarked). Plastakrylpladen giver det der lækre nedre genskin fra produktet - og den effekt alene giver billedet kvalitet.

3 flamingoplader på ca. 1 x 1 meter (hver). Disse 3 plader stilles op (og sættes sammen med et stykke tape på bagsiden) så de danner 3 sider rundt om plastakrylpladen.

Nu har man så en lyskasse der er nem at bruge (og stille op/tage ned) - og som giver gode ensartede billeder. Der skal selvfølgelig noget lys til, men det er også rimeligt simpelt, så længe lyset ikke kommer nøjagtigt ovenfra. Flamingopladerne sørger for at der ikke kommer et konkret skarpt lys - og spreder istedet det lys der kommer ind skråt ovenfra.

Dette er ihvertfald en god og brugbar (og ikke mindst billig) løsning. Og det er vel hvad iværksættere efterspørger?

Tilmeldt 14. Feb 12
Indlæg ialt: 490
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug for hjælp til WordPress? eller mangler du en professionel hjemmeside?  -  https://prestawise.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er lidt eksempler på fotoborde:

http://www.photogadget.dk/dk/36-fotobord

Et stativ behøver ikke koste en formue når det bare skal stå inden for uden blæst osv, og ellers kan man altså få ret meget spejlrefleks brugt til meget små penge. Under de rigtige lysforhold skal din ISO alligevel ikke ret højt op, så selv de lidt ældre kan følge godt med, og et brugt objektiv så man kan komme ret langt for små penge.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)