Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt selskab - revision??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,,

Hvis man stifter et nyt anpartsselskab (ApS), i dag, skal man så have revision på? Mange fravælger netop revision i dag og nøjes med "udvidet gennemgang"

Men er det ved lov at man skal have det første regnskabsår?

På forhånd tak.

Mvh Jannik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej - der er ganske høje omsætning og balance forhold som skal til før krav om revision udløses, og jeg tror ikke du overhovedet rammer dem, så du skal bare se til, at der ikke i dine nye vedtægter er krav om revision, for så skal du til at fravælge efter år 1. Det er en klassisk fejl ved stiftelse, at nogen som helt standard indsætter en revisor

En gennemgang, eller hjælp til årsrapport osv kan i mange fald række. Tal med en fornuftigt revisor om hvad der kan være bedst for dig. En mand som Tonny Skov Pedersen fra http://www.erhvervs-consult.dk/ vil være super lige at tale med for dig - han kan sagtens bedømme dit konkrete behov

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik H:
Mange fravælger netop revision i dag og nøjes med "udvidet gennemgang"

 

Spørgsmålet om er først om du vil have revision eller ej. Som John korrekt nævner skal der meget til før man bliver omfattet af revisionspligt.

Hvis du vælger at der skal være revision - så har du valget mellem revision eller udvidet gennemgang. Det er en generalforsamlingsbeslutning - også hvis du ønsker at skifte fra den ene form til den anden.

Du skal gøre op med digselv om en revideret regnskab tilfører dig nogen merværdi eller opfylder krav hos f.eks. bank, investorer mv.

/Henrik

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med såvel John som HenrikYes

Det skal også tilføjes, at revision medfører, at der først kan fravælges revision fremadrettet på selskabets første ordinære generalforsamling (d.v.s. efter 1. regnskabsårO og kun fremadrettet, hvorimod man altid kan vælge revision, hvis det i løbet af året opstår et behov herfor jvf. Henrik's bemærkninger om krav fra andre interesser.

Begrebet "udvidet gennemgang" er endnu et "misfoster", som absolut ikke gavner nogen, idet man  i givet fald bør vælge revision i stedet.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Begrebet "udvidet gennemgang" er endnu et "misfoster", som absolut ikke gavner nogen, idet man  i givet fald bør vælge revision i stedet.

Big Smile Det undlod jeg så at skrive fordi - jeg havde en forventning om at du ville "kaste" dig over mig for det synspunkt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)